سئومقالات وب

راهنمایی برای بهینه سازی جستجوی صوتی

مزایای استفاده از جستجوی صوتی فراتر از راحتی و آسودگی است که بیشتر افراد به دنبال آن هستند. این قابلیت توانسته است روشی که افراد اطلاعات موردنیاز خود در اینترنت به دست می آورند را تغییر دهد.  جستجوی صوتی فرصت هایی را برای همه کاربران اینترنتی فراهم اورده است.  اگر نگاهی به بزرگترین شرکت هایی که در جستجوی صوتی داشته اند بیندازیم( شرکت هایی همچون اپل، ، و آمازون) متوجه می شویم که این شرکت ها کارهای زیادی را در این حوزه انجام داده اند.  آغاز فعالیت جستجوی صوتی به اوایل سال ۲۰۰۰ بر می گردد. در آن زمان گوگل رابط صوتی را برای موتور جستجوی خویش ایجاد کرد.  این اولین نسخه از جستجوی صوتی بود که کاربران با شماره تماسی که توسط گوگل فراهم شده بود تماس می گرفتند و سوالی می پرسیدند. سپس مرورگر دسکتاپی خود را باز می کردند تا نتایج را مشاهده کنند. تا سال ۲۰۱۳ این فناوری توسط  سیری نیز مورد استفاده قرار گرفت. زمانی که اپل شروع به استفاده کردن از فناوری ی بینگ برای قدرت بخشیدن به سیری کرد، همه چیز تغییر نمود. این فناوری در طول سال ها رشد پیدا کرد.کسب وکارها می توانند از مزایای استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. پس همراه وب ایده باشید.

راهنمایی برای بهینه سازی جستجوی صوتی:

یاد بگیرید افراد چگونه به دنبال محصولات شما می گردند:

هر محتوایی که بر روی قرار می گیرد باید مخاطب و کاربر را نیز مدنظر داشته باشد. واژه های خود را توسعه دهید زیرا بیشتر فرآیندها به دنبال جفت کردن کوئری های موجود با نتایجی هستند که بیشترین ارتباط را با آن دارند. هر چقدر این انطباق نزدیک تر و دقیق باشد بهتر است. خوب حالا سوال اینجاست که چگونه می توان اینکار را انجام داد؟ جستجوی صوتی را خودتان امتحان کنید. اگر جای کاربرانتان بودید، به کمک این رسانه چگونه جستجوهایتان را انجام می دادید؟ خوب پاسخ به این سوال ساده است. با پرسیدن سوال. بر روی پاسخ سوالاتی که به کسب وکار شما مرتبط است تمرکز کنید. به عنوان مثال اگر جستجوی صوتی توسط کاربر به دنبال مواردی همچون نزدیک ترین رستوران های محلی است،  می توانید بر روی این موضوع کار کنید. کافیست در سایت خود از schema markups استفاده کنید.

موبایل دوست باشید:

واضح است که اکثریت قریب به اتفاق جستجوهای صوتی بر روی دستگاه های موبایلی انجام می شود.  توجه داشته باشید که افراد محتوای موجود در موبایل را به شیوه متفاوتی از محتوای موجود در دسکتاپ مطالعه می کنند. مطمئن شوید که سایت شما واکنشگراست و بر اساس دستگاه مورد استفاده تنظیم شده است. باید محتوای شما در همه دستگاه ها به خوبی نمایش داده شود.همچنین به خاطر داشته باشید که سرعت سایت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. افرادی که از جستجوی صوتی استفاده می کنند اغلب چندین وظیفه دارند. باید تا جایی که می توانید اطلاعات موردنیازشان را به سرعت در اختیارشان قرار دهید.

برای جستجوهای محلی نیز سایت خود را بهینه کنید:

علاوه بر موبایل دوست بودن، یکی از جنبه های مهم بهینه سازی جستجوی صوتی، محلی سازی محتواهاست. این موضوع بدین معنی است که سایت شما باید برای جستجوهای محلی نیز بهینه سازی شده باشد. استراتژی جستجوی محلی شما باید در برگیرنده نام، اطلاعات تماس و آدرس باشد . باید اطلاعات خود را در گوگل مپ به روز کنید زیرا جستجوی صوتی از مپ( نقشه ) به عنوان دایرکتوری خود استفاده می کند.

از schema markups بر روی سایت خود استفاده کنید:

از markup یا Schema ساخت یافته بر روی سایت خود استفاده کنید.همانطور که می دانید Schema کدی است که در سایت قرار می گیرد تا بتواند به موتورهای جستجو کمک کند اطلاعات ارزشمند و مفیدی را برای کاربران فراهم آورد. این کد به شما اجازه می دهد به طور گسترده داده های موجود بر روی سایت را توصیف کنید. اینکار باعث می شود گوگل سایت را سریع تر شناسایی کند و قابلیت دیده شدن شما را افزایش دهد. Schema یکی از اشکال قدرتمند اما کمتر استفاده شده ی ست.

ایجاد محتوای بیشتر برای بهینه سازی جستجوی صوتی:

محتوای خود را انسانی کنید:

انسانی کردن محتوا به معنای استفاده از زبان طبیعی است. به این فکر کنید که افراد به طور طبیعی چگونه کوئری های خود را می پرسند. به عبارت کلیدی نیز فکر کنید. تمرکز کردن بر روی عباراتی  که افراد ممکن است به صورت طبیعی در سخنان خود مورد استفاده قرار دهند اولین مرحله  ای است که باید انجام شود. مطمئن شوید که در محتوا و پیام های خود از واژه هایی همچون چه کسی، چه چیزی، کجا، کی و چگونه استفاده می کنید.

اسکن بدنه محتوای خود را راحت تر کنید:

زمانی که مقاله یا کتابی را مطالعه می کنیم عموما کلمه به کلمه آن را می خوانیم. ما بافت متن را جذب می کنیم و سپس تلاش می نماییم هویت آن را درک کنیم. اما در دنیای آنلاین، تنها اطلاعات را اسکن می کنیم و به دنبال موارد جذاب هستیم.  نکته کلیدی این است که اشتباهات را حذف کنید. هیچ چیزی بهتر از محتوای کوتاه و ارزشمند نیست.

محتوای خود را به درستی فرمت بندی کنید:

ممکن است از زیرتیترها، اعداد، لیست های بالت دار و سایر موارد فرمت بندی برای برجسته کردن عناصر کلیدی خود استفاده کنید. از طریق بولد و ایتالیک بر روی قسمت های موردنظر در متن تاکید کنید. در این شرایط خواننده شما می تواند متن را اسکن کند و اطلاعات مفید را در یک نگاه به دست آورد.  محتوای خود را با لینک های مفید و مرتبط کنید. سعی کنید از انکر تکست های مرتبط بهره مند شوید. پاراگراف ها نیز نباید زیاد طولانی باشد.

طرح قالب خوبی بر روی محتوای خود اعمال کنید:

ظاهر محتوای شما می تواند تاثیر زیادی بر روی مخاطب داشته باشد. هارمونی رنگ ها، استفاده درست از فونت ها، انتخاب پس زمینه  و ترازبندی متن بسیار مهم هستند. همه این ها بر جنبه زیبایی متن می افزایند.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن