سئومقالات وب

پیش بینی متخصصان سئو برای سال جدید چیست؟

افرادی که در دنیای فعالیت می کنند به خوبی می دانند که برای دیده شدن نیاز به فعالیت دارند.   معمولا از روش های مختلفی برای افزایش آگاهی از برند استفاده می شود. یکی از این روش ها به کارگیری تمرینات سئوست. بهینه سازی سایت برای موتورهای که در میان افراد با عنوان سئو شناخته می شود موضوع مهمی است که هر مدیری باید درباره آن اطلاعات کافی داشته باشد.  حالا که وارد سال جدید میلادی شده ایم باید ببینیم آیا سئو امسال هم دستخوش تغییراتی می شود؟ پاسخ به این سوال قطعا مثبت است. تغییر در هر حوزه ای اجتناب ناپذیر است اما نکته مهم این است که بدانیم چه نوع تغییراتی قرار است اتفاق بیفتد و خود را برای چه چیزی باید آماده کنیم؟ امروز قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. پس همراه وب ایده باشید.

  1. کلیک های کمتری را انتظار داشته باشید:

این روزها جستجوکنندگان کمتر از قبل بر روی نتایج طبیعی در موتورهای جستجو کلیک می کنند. متغیرهای زیادی مسئول ایجاد چنین تغییری هستند اما دو مورد از مهم ترینشان عبارت است از :

 قابلیت های بیشتر در صفحه نتایج موتورهای جستجو:

، نتایج نامرئی طبیعی، پاسخ های سریع و جعبه های دانش باعث کاهش نرخ کلیک طبیعی سایت ها شده اند. حالا بیشتر افراد با خواندن پاسخ های سریع در موتورهای جستجو دیگر رغبتی به کلیک بر روی نتایج نخواهند داشت.

 تبلیغات گوگل:

بهترین روش برای گوگل، فیس بوک و سایر غول های فناوری این است که برای افزایش درآمدشان از تبلیغات استفاده کنند. همین امر تمایل افراد به کلیک بر روی نتایج طبیعی را کاهش می دهد.

بله گوگل همیشه تلاش می کند بهترین و با کیفیت ترین پاسخ ها را در اختیار مخاطبانش قرار دهد اما فراموش نکنید که این شرکت بیشتر از هر چیزی باید به فکر سهام دارانش باشد.  به همین خاطر هر کاری را برای افزایش نرخ کلیک تبلیغ کنندگان انجام می دهد.  خوب  در چنین شرایطی یک سوال مهم ذهن افراد را درگیر می کند: برای افزایش نرخ کلیک طبیعی چه کاری باید انجام داد؟

 کلمات کلیدی خطرناک را هدف قرار ندهید:

استفاده از واژه خطرناک در چنین تیتری به نظر عجیب  و البته ترسناک می رسد اما زیاد نگران نباشید. قرار نیست اتفاق جانی برایتان بیفتد J  منظورمان این است که از هدف قرار دادن کلمات کلیدی که احتمال ایجاد نرخ کلیک پایین را دارند خودداری کنید.

مثلا فرض کنید وارد گوگل می شوید و یک سوال ساده مثل ساعت چند است یا درجه دمای تهران چقدر است از آن می پرسید. در چنین شرایطی گوگل تلاش می کند پاسخ ساده ای در صفحه نتایج جستجو در اختیارتان بگذارد.

پس مجبور نیستید بر روی نتایج کلیک کرده و بیشتر مطالعه کنید.  حالا متوجه شدید منظورمان از کلمات کلیدی خطرناک چیست؟ بله همان کلماتی که پاسخ ساده و سریعی برایشان وجود دارد. از این کلمات در ی خود استفاده نکنید زیرا نرخ کلیک بسیار پایینی دارند.

 برند خود را بسازید:

جستجوهای مرتبط با برندها همیشه برای موفقیت طولانی مدت در سئو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده اند.  اگر محصول یا خدمات جذابی داشته باشید و به کمک آن بتوانید ارزش ماندگاری به بازارتان بیفزایید قادر خواهید بود جستجوهای مرتبط با برند بیشتری جذب کنید. علاوه بر این ، چنین جستجوهایی جزو سیگنال های اعتمادپذیری برای سئو هستند. به احتمال بسیار زیاد اعتماد و شهرت برند در آینده بر روی فعالیت های سئو بیشتر از پیش اثر خواهد گذاشت.

  1. جستجوهای صوتی بیشتر از قبل محبوب خواهد شد:

استفاده از قابلیت های صوتی چیزی نیست که در آینده به دنبالش باشیم. همین حالا هم اگر سرتان را بچرخانید و محیط اطرافتان را مورد بررسی قرار دهید خیلی از این قابلیت ها را می توانید ببینید.

بر اساس تحقیقات انجام شده  ۵۸ درصد از ان برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود درباره کسب وکارهای محلی از جستجوی صوتی استفاده می کنند.  خبر خوبی برایتان داریم:  لازم نیست برای بهینه سازی سایت برای جستجوهای صوتی کاری انجام دهید( واقعا خبر خوبی است اینطور نیست؟)

همه فعالیت هایی که قبلا برای سئو انجام می دادید می تواند شما را در رسیدن به چنین هدفی یاری کنید.  با اینحال یک تفاوت کلیدی  هم وجود دارد که باید به آن توجه کنیم. بر اساس مطالعات انجام شده بر روی جستجوی صوتی، تقریبا ۷۵ درصد از نتایج جستجوهای صوتی در برای کوئری مدنظر در سه جایگاه برتر رتبه بندی می شوند.  خوب به این جمله فکر کنید.  اگر می خواهید در نتایج جستجوهای صوتی دیده شوید باید بر روی رتبه بندی سنتی هم تمرکز کنید.

  1. جستجو بر روی باز هم فضا را در دست خواهد گرفت:

همه ما به خوبی می دانیم که این روزها استفاده از موبایل و دستگاه های موبایلی افزایش یافته است. به همین خاطر هم بیشتر جستجوهای انجام شده بر روی موبایل خواهد بود. اگر بخواهیم این موضوع را با آمار و ارقام موجود بررسی کنیم به یک نتیجه جالب می رسیم: بیش از ۵۲ درصد همه ترافیک های موجود در وب از طریق گوشی های موبایلی است.

فقط به خاطر داشته باشید که این عدد بر اساس صنعتی که در آن فعالیت می کنید ممکن است متغیر باشد.

به خاطر همین روند رو به رشدی که در دنیای وجود دارد گوگل  چندی پیش تصمیم گرفت ایندکس اول موبایل خود را عرضه کند.

از آن جا که اطلاعات منتقل شده از طریق دستگاه های در حال افزایش است باید به فکر چاره باشیم. در چنین شرایطی است که بهینه سازی سایت برای موبایل یا موبایل دوست کردن سایت به میدان می اید.

  1. تجربه کاربری، فاکتور رتبه بندی بسیار قدرتمندی خواهد بود:

شنیدن این جمله زیاد هم دور از انتظار نبود. گوگل و موتورهای جستجوی بزرگِ دیگر همیشه به فکر بهبود تجربه کاربری بوده اند. یکی از بهترین روش ها برای بهبود عملکرد سئویی سایت، بهینه سازی آن برای تجربه کاربری است.

تحقیقات انجام شده توسط شرکت ادوبی نشان می دهد بیش از ۳۸ درصد افراد زمانی که محتوا و طرح سایت جذاب نباشد تعامل با آن را متوقف می کنند و به سراغ سایت دیگری می روند.  همین یک جمله کافیست تا بیشتر از قبل به فکر بهبود تجربه کاربری و رابط های های کاربری بیفتیم.  اما یک سوال مهم هست که باید به آن پاسخ بدهیم.  برای بهینه سازی تجربه کاربری چه کارهایی را باید انجام دهیم؟

خوب اگر کمی خلاق باشید پاسخ های متعددی به ذهنتان خطور می کند اما برای شروع بهتر است لیست زیر را بررسی کنید( خالی از لطف نیست):

  • افزایش سرعت سایت
  • موبایل دوست کردن سایت
  • استفاده نکردن از پاپ آپ های آزاردهنده
  • استفاده نکردن از تبلیغات آزاردهنده

سعی کنید همه عناصری که در سایت دارید را بر اساس نیت کاربرانتان بهینه سازی نمایید.

  1. برای رتبه بندی بهتر باز هم به بک لینک نیاز خواهید داشت:

خیلی ها ادعا می کنند دوره استفاده از بک لینک تمام شده یا تجربه کاربری خیلی مهم تر از کسب بک لینک های با کیفیت است. اما این ها تصورات نادرستی است که  بر جامعه سئو سایه انداخته  و حالا حالاها قصد رخت بر بستن ندارد.

همه ما به خوبی می دانیم که کسب لینک های با کیفیت یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی برای سئوست و این موضوع در آینده نیز دیده خواهد شد. لینک ها تنها متمایز کننده دقیقی هستند که در شرایط مساوی و برابر باعث تمییز سایت تان از سایت رقبا می شوند.

مثلا فرض کنید دو سایت دارید که برای کلیدواژه یکسانی با هم می کنند. هر دوی این سایت ها :

  • محتوای عمیق و دقیقی دارند که برای کلیدواژه مدنظر هم بهینه سازی شده است
  • صفحاتشان را به خوبی بهینه سازی کرده اند
  • تجربه کاربری خوبی فراهم نموده اند.

خوب حالا که همه شرایط با هم یکسان است گوگل از کجا باید بفهمد چه سایتی عملکرد بهتری دارد و باید رتبه بهتری در نتایج جستجو به دست آورد؟ بله درست حدس زدید به کمک بک لینک هایی که بسیار با کیفیت هستند.

سایت Brian مطالعه بسیار گسترده ای بر روی فاکتورهای رتبه بندی انجام داده و به یک نتیجه بسیار شگفت انگیز دست پیدا کرده است:

“تعداد هایی که به یک صفحه لینک داده اند برای رتبه بندی مهم تر از سایر فاکتورها هستند. ”

سایت SemRush هم به نتیجه مشابهی دست پیدا کرده است:

“هرچقدر جایگاه سایت در صفحه نتایج جستجو بالاتر باشد قطعا دامنه ارجاعی بیشتری هم داشته است.”

فقط این نیست. سایت Ahref  بیش از یک میلیارد صفحه را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده که ارتباط مستقیمی بین تعداد دامنه های لینک دهنده و ترافیک حاصل از جستجوی طبیعی وجود دارد.

وقتی می گوییم لینک برای سئو اهمیت ندارد مثل این است که تغییرات آب و هوایی را انکار کنیم. برای بهبود فعالیت های سئویی خود به دنبال کسب بک لینک های با کیفیت باشید.

  1. اطلاعات دقیق، مهم تر و ضروری تر از قبل خواهد بود:

این پیش بینی یکی از مواردی است که جای بحث و تفکر بسیار زیادی دارد. این روزها بیشتر افراد زمان کافی برای تولید محتوای با کیفیت ندارند و به همین خاطر به روش هایی همچون کپی کردن محتوای دیگران روی می آورند.خیلی ها هم هستند که با خواندن چند کتاب و چند سایت مختلف ادعا می کنند متخصص آن حوزه شده اند و حالا می توانند در هر جنبه ای از آن اظهار نظر کنند.

اما گوگل اصلا چنین بازی را دوست ندارد. این شرکت می خواهد اطلاعاتی را در صفحه نتایج جستجویش به نمایش بگذارد که توسط متخصصان آن حوزه نوشته شده و بسیار دقیق است. به روزرسانی های الگوریتم های گوگل هم، چنین موضوعی را به خوبی نشان می دهد.

به عنوان مثال الگوریتم پاندا سعی می کند سایت های بی کیفیتی که محتوای بدی دارند را هدف قرار دهد و جریمه نماید. به همین خاطر گوگل تلاش می کند اطلاعات خطرناک و نادرستی که از طرف کاربران تولید می شود را از صفحه نتایجش پاک کند.  پس باید همین امروز دست به کار شوید. یک نویسنده معتبر برای خودتان پیدا کنید. از او بخواهید بر روی موضوعی که مدنظر دارید خوب تحقیق کند و سپس محتوای دقیقی برایش بنویسد.

  1. رتبه بندی به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت:

آیا می دانستید به طور میانگین  ۱۰ صفحه برتر در نتایج جستجو  بیش از دو سال عمر دارند؟ پس باید خیلی صبور باشید. سئو یک بازی طولانی مدت است. اگر نتوانید زمان کافی به فعالیت هایتان اختصاص بدهید قطعا نتایجی که مدنظر دارید را هم به دست نخواهید آورد.  فعالیت های درست سئو را یاد بگیرید، آن را در سایت تان به کار ببرید و سپس صبور باشید. گوگل با رتبه بندی خوب در صفحه نتایجش، پاداش صبرتان را خواهد داد.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

  1. خیلی مفید بود، دوست داشتم بدونم تو سال جدید چه تغییراتی می کنه گوگل و الگوریتمش.
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن