بازاریابی دیجیتالمقالات وب

۵ استراتژی مهم برای موفقیت فروشگاه های اینترنتی

این روزها فروشندگان می توانند از فرصت هایی که در اختیارشان قرار گرفته استفاده کنند و به کمک همین فرصت ها کسب وکارشان را بهبود ببخشند. با ظهور و بروز و فناوری های ابداعانه، فروشگاه های اینترنتی  می توانند تجربه بهتری در اختیار مشتریان و ان خود قرار دهند. های موفق در فروشگاه های اینترنتی در اصل بر اساس نحوه خرید مشتریان، چیزی که خریداری می کنند و پاسخی که به فناوری های به کار رفته توسط کسب وکارها می دهند شکل گرفته است. بر اساس مطالعات و تحقیقات موجود، فروش فروشگاه های اینترنتی در سرتاسر جهان تا سال ۲۰۲۱ به بیش از ۴٫۸ تریلیون دلار خواهد رسید. اگر از شنیدن این خبر شگفت زده شدید و می خواهید خود را در میان سیل عظیمی از رقبا متمایز کنید، امروز با وب ایده همراه شوید تا استراتژی های مهم برای موفقیت فروشگاه های اینترنتی را با هم مرور کنیم.

تصویرسازی تعاملی از محصولات:

خیلی از ماها زمانی که می خواهیم محصول مدنظرمان را به صورت فیزیکی خریداری کنیم، به سراغ فروشگاه های نزدیک محل زندگی خود می رویم، محصول را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار می دهیم و بعد از این که نظرمان جلب شد آن را می خریم. یکی از جوانب مهمی که در تصمیم گیری های آنلاین و آفلاین مشتریان نقش دارد زیباسازی محصول و نشان دادن آن با عناصر بصری زیباست.

در سال جدید تصویرسازی تعاملی از محصولات بهترین استراتژی برای نشان دادن محصولات به مشتریان خواهد بود. اینکار به افراد کمک می کند همه جزییات محصول را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهند و بدون اینکه بعدا از خریدشان پشیمان شوند، تصمیم آگاهانه ای اتخاذ نمایند. در چنین شرایطی از بروز شکایت و بازخوردهای منفی هم پیشگیری می شود.

به عنوان مثال افزودن قابلیت زوم کردن بر روی محصولات مختلف به کسب وکارها و مشتریان کمک کرده است ارتباط بهتری با هم داشته باشند. اینکار به مشتریان اجازه می دهد بر روی جزییات خاصی از محصول زوم کنند و درک بهتری از ایتم داشته باشند.

علاوه بر قابلیت زوم، باید دموی ویدئویی محصولات هم در صفحه فروش آن گنجانده شود. اینکار به مشتریان کمک می کند محصول را به شیوه زنده تری مشاهده کنند. بر اساس مطالعه انجام شده، ۵۲ درصد از مشتریان بیان کرده اند که تماشای ویدئوی محصولات در خریدشان بسیار موثر بوده است.

واقعیت این است که فیلم های ویدئویی می توانند همه جوانب محصول را به تصویر بکشند. مشتریان هم دوست دارند نحوه کار با محصول را ببینند و از تصمیمشان مطمئن شوند.

گزینه قدرتمند دیگری هم هست که می توان به محصولات فروشگاهی اضافه کرد. این گزینه استفاده از تجربه سه بعدی برای مشتریان است.  نمایش سه بعدی و تعاملی محصولات می تواند یک گزینه عالی برای مشتریان باید.

تصویرسازی سه بعدی از محصولات نه تنها تعامل مشتری را با سایت افزایش می دهد بلکه  می تواند به طرز قابل توجهی را بیشتر کند.

استفاده از هوش مصنوعی(AI):

این روزها هوش مصنوعی دیگر یک مفهوم عجیب و غریب نیست. شما می توانید کاربردهای مختلف این فناوری را در صنایع مختلف ببینید. حالا هوش مصنوعی تلاش می کند در هر جنبه ای از زندگی ما حضور داشته باشد و تجربه مان از موارد مختلف را بهبود ببخشد. از خانه های هوشمند و یادگیری الکترونیکی گرفته تا حوزه سلامت و مالی، هوش مصنوعی نقش بسیار موثری ایفا کرده است.

فروشگاه های اینترنتی حوزه دیگری است که می توان از قابلیت های هوش مصنوعی به خوبی در آن استفاده کرد. این روزها تصمیم گیری در کسب وکارها داده محورتر شده  و شرکت ها به دنبال معیارهای قابل سنجش هستند. به عنوان مثل نرخ تبدیل، ، سایت، نرخ تعامل فاکتورهای بسیار مهمی برای بازاریابان آنلاین است.

اینجا دقیقا همان جایی است که ابزارهای هوش مصنوعی می تواند به کمکمان بیاید. این ابزارها شما را قادر می سازد داده های لحظه ای را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنید و ببینید مشتریان احتمالی تان چگونه با برند تعامل دارند.

استفاده از هوش مصنوعی بهره وری و کارایی شرکت ها را بیشتر می کند. شما می توانید به طور موثر رفتارهای مشتری بر روی سایت را به کمک الگوریتم های مختلف تجزیه و تحلیل کنید و بر همین اساس محصولاتی را به مشتریان پیشنهاد نمایید. الگوریتم های یادگیری ماشینی را هم می توان برای خودکارسازی برخی از فرایندها به کار برد.

مطالعه داده های قبلی، بررسی داده ها و ترندهای اخیر به شما کمک می کند منابع تان را بهینه سازی کنید.

فیلتر پیشرفته برای محصولات:

این روزها هر کسی مشغله خاص خود را دارد. شما نمی توانید از مشتریان انتظار داشته باشید وقت زیادی بر روی فروشگاه اینترنتی تان صرف کنند. به همین خاطر باید به دنبال راحت تر کردن خریدشان باشید. قابلیت فیلتر پیشرفته محصولات به مشتریان اجازه می دهد چیزی که دقیقا به دنبالش هستند را به سرعت و به راحتی بیابند.

اگر انواع مختلفی از یک محصول یکسان را به همراه گزینه های مختلف به فروش می رسانید این قابلیت مفیدتر هم خواهد بود. در سال جدید، فیلتر محصولات یکی از عناصر ضروری برای فروشگاه های آنلاین خواهد بود. متاسفانه ۴۲ درصد از سایت های اینترنتی بزرگ چنین قابلیتی در خود ندارند.

فیلتر پیشرفته، مشتریان را قادر می سازد محصولات را بر اساس نیازشان مرتب کنند. در حقیقت مشتریان می توانند به کمک این قابلیت چیزی که به دنبالش هستند را در عرض چند ثانیه بیابند. به عنوان مثال اگر فروشگاه اینترنتی برای فروش لباس دارید می توانید از قابلیت فیلتر پیشرفته برای تعیین رنگ، اندازه، استایل و ماده سازنده لباس ها استفاده کنید. روش های زیادی برای استفاده از فیلتر در فروشگاه های اینترنتی وجود دارد.  تا جایی که می توانید باید صفات بیشتری از محصولات تان را در فیلترها قرار دهید تا انتخاب مشتری هم راحت تر شود.

 ربات های گفتگو( ها):

ربات های گفتگو از لحاظ فنی بخشی از فناوری هوش مصنوعی هستند. حالا این ربات ها به سلاح مهمی برای شرکت های اینترنتی تبدیل شده اند تا بتوانند تجربه مشتریان را بهبود ببخشند.

شما می توانید از چت بات ها برای برقراری سریع ارتباط با مشتریان و حل مشکلاتشان استفاده کنید.  یک ربات گفتگو در اصل برنامه کامپیوتری است که مکالمه با کاربر انسانی را شبیه سازی می کند تا بتواند نیاز مشتریان را برآورده سازد.

حتما بخوانید: چرا ربات های گفتگو می توانند تجربه کاربری را بهبود ببخشند؟

برخی از ربات ها بسیار پیشرفته هستند و شناسایی آن ها از انسان های واقعی دشوار است.

ربات های گفتگوی زنده می توانند تجربه شده ای در اختیار مشتریان قرار دهند. این ها به طور موثر می توانند مشتری را به انتهای قیف فروش هدایت کنند و تصمیم گیری هایشان برای خرید را تحت تاثیر خود قرار دهند.

شما هم می توانید اطلاعات مرتبط با محصولات و تان را به طور کامل در اختیار ربات های گفتگو قرار دهید تا در صورت نیاز بتوانند به سوالات و نگرانی های افراد پاسخ دهند.

ربات های گفتگو علاوه بر برقراری ارتباط با مشتریان می توانند به مدیریت و پیگیری محصولات موجود در انبار کمک کنند.

گزینه های تحویل بیشتر:

گزینه های مربوط به تحویل کالا یکی از مهم ترین جنبه های هر فروشگاه اینترنتی است. هر چقدر زمان ارسال کالا سریع تر باشد تجربه مشتریان هم بهتر خواهد بود. واقعیت این است که ارسال و حمل و نقل کالا یکی از گزینه های اصلی برای متمایز کردن برندهای مختلف است.

با وجود رقبای مختلفی که در حوزه فروشگاه های اینترنتی فعالیت می کنند، خریداران آنلاین به دنبال بهبود تجربه خریدشان هستند و دوست دارند کالای مدنظرشان را در کمترین زمان ممکن دریافت نمایند.

سرعت و بهره وری می تواند جزو صفات مهم فروشگاه های اینترنتی در آینده باشد. خیلی از مشتریان هستند که دوست دارند محصولشان همان روز به دستشان برسد. به دنبال روش های ابداعی برای تحویل کالا باشید و تا جایی که می توانید از گزینه های مختلفی برای اینکار استفاده کنید.

سخن نهایی:

حوزه کسب وکارهای آنلاین در حال تکامل است. این موضوع بدین معنی است که صنعت فروش آنلاین روز به روز بزرگ تر و بهتر خواهد شد.  شما هم به عنوان صاحب یک فروشگاه اینترنتی باید از فناوری های جدید استفاده کنید و به دنبال روش هایی باشید که با نیازهایتان سازگارتر است. استراتژی هایی که در بالا بدان اشاره کردیم می تواند ارزش خوبی برای کاربران فراهم کند و شما را از رقبایتان متمایز سازد.

4/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن