سیستم عاملمقالات وب

چگونه یک فایل PDF در سیستم عامل مک ایجاد کنیم؟

ایجاد یک فایل پی دی اف در سیستم عامل مک کار بسیار آسانی است. شما می توانید به سرعت هر فایلی را به فایل کنید یا از ابتدا فایل پی دی اف خود را ایجاد نمایید. برای گذاری، استفاده از فایل هایی با فرمت پی دی اف بسیار عالی است. همانطور که می دانید به اشتراک گذاری فایل ها به صورت پی دی اف در میان افراد بسیار رایج است و این روش یکی از گزینه های قابل اعتماد برای ارسال فایل محسوب می شود. به همین خاطر نیز باید بتوانید در تمامی سیستم عامل ها، فایل پی دی اف را ایجاد کرده و باز کنید.

چگونه از فایل های موجود یک فایل PDF ایجاد کنیم؟

خوب فرض کنید یک فایل کامل در دسترس دارید و می خواهید آن را با دوست خود به صورت پی دی اف به اشتراک بگذارید. انجام اینکار بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید تبدیل فایل مورد نظر است. ابتدا فایل خود را در برنامه اصلی‌اش باز کنید. به عنوان مثال اگر در حال کار بر روی فایل ورد هستید باید آن را با نرم افزار Word باز کنید. ایجاد پی دی اف از طریق قسمت پرینت انجام می شود. شما می توانید از طریق منوی File به آن دسترسی داشته باشید یا از کلیدهای میانبر Command+P استفاده کنید.

How-to-Create-a-PDF-File-on-a-Mac-1

همان طور که مشاهده می کنید در گوشه سمت چپ پنجره باز شده و در قسمت پایین آن، گزینه ای به نام PDF وجود دارد.

برای اینکه به گزینه های اضافی دسترسی داشته باشید روی این منو کلیک کنید.

557x254xScreen-Shot-2016-06-13-at-12.36.30-PM.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic._tYrLYw4mK

گزینه های اندکی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. یکی از گزینه ها Save as PDF است. اما گزینه های دیگری برای ایجاد مستقیم فایل و ارسال آن به ایمیل دیگران نیز وجود دارد که بسته به های خود می توانید از آنها استفاده کنید. اجازه دهید فرض کنیم که شما تنها می خواهید فایل های خود را با فرمت پی دی اف ذخیره کنید. برای اینکار، کافیست گزینه Save as PDF را انتخاب کنید. یک نام برای فایل خود بدهید. همچنین می توانید موضوع و مورد نظر خود را نیز به آن اضافه کنید.

ximg_575ee4723d9c1.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.D9ILb3TSeE

گزینه امنیت یکی از آیتم های مهمی است که باید در نظر بگیرید. با استفاده از این گزینه شما می توانید یک برای فایل خود اضافه کنید. در این صورت ، فرد مورد نظر برای باز کردن فایل شما باید پسورد آن را داشته باشد. اگر به دنبال لایه های امنیتی بیشتری هستید، می توانید از گزینه های بعدی نیز استفاده کنید. همانطور که مشاهده می کنید این قسمت دو گزینه دیگر نیز دارد. با استفاده از requiring a password to copy text, images, and other content ، فرد ملزم است که برای کپی کردن متن، تصویر و سایر های موجود، پسورد وارد نماید. در قسمت بعدی یعنی requiring a password to print it قرار دارد. اگر این بخش را انتخاب کنید، باید برای پرینت گرفتن از فایل، پسورد داشته باشد. شما می توانید یکی از این گزینه ها یا هر دو را انتخاب کنید.

ximg_575ee42f0c0ce.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.fnlabTcpbe

چگونه از و اسناد در پیش نمایش فایل پی دی اف ایجاد کنیم؟

ممکن است بخواهید اسناد یا تصاویر خود را در یک فایل پی دی اف ترکیب کنید. برای انجام اینکار باید از پیش نمایش استفاده کنید. ابتدا یک فایل متنی ایجاد کنید و با استفاده از پنجره پرینت آن را به فایل پی دی اف تبدیل نمایید. فقط اینبار باید گزینه Open PDF in Preview را انتخاب کنید.

ximg_575ee855de85a.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic._3jO7OGOxU

فقط باید به خاطر داشته باشید که شما نمی توانید فایلی که تازه تبدیل کرده اید را در پیش نمایش ویرایش نمایید. شما تنها می توانید فایل های موجود را با هم ترکیب کنید. بنابراین مطمئن شوید که تمامی نوشته ها به درستی نوشته شده است. شما می توانید اسناد یا تصاویر دیگری را به عنوان صفحات جدید به فایل خود اضافه کنید.

برای انجام اینکار کافیست تصاویر را به نوار کناری صفحه بکشید. این تصاویر به صفحه فعلی اضافه نخواهد شد بلکه در میان آنها قرار می گیرد. اگر در مورد موقعیت تصاویر خود مطمئن نیستید، آن را به اطراف بکشید تا مکان مناسبش را پیدا کنید.

ximg_575ef511443a7.jpg.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.x8UjWSTJPB

بعد از اینکه همه فایل ها را مرتب کردید و از کار خود راضی بودید، باید فایل پی دی اف خود را ذخیره کنید. برای اینکار می توانید از کلیدهای ترکیبی Command+S استفاده کنید یا از منوی File گزینه Save را بزنید.

بهترین روش برای به اشتراک گذاری فایل ها این است که همه موارد را در یک فایل قرار دهید و سپس آن را به فایل پی دی اف تبدیل کنید . اما روش دوم نیز می تواند در برخی از موارد مفید باشد.

منبع

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن