مقالات وبوردپرس

چگونه نام کاربری خود را در وردپرس تغییر دهیم؟

تا به حال برایتان پیش آمده است بخواهید نام ی تان را تغییر دهید اما در انجام اینکار شکست بخورید؟ اگر چنین اتفاقی برایتان رخ است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. در این مقاله سه روش مختلف را با شما به خواهیم گذاشت که دنبال کردنشان به کمک می کند. پس همراه وب ایده باشید.

 روش اول: جدید و پاک کردن کاربر قدیمی

راحت ترین روش برای تغییر نام کاربری وردپرس ایجاد کاربر جدید با  نام کاربری مدنظر و کاربری مدیر است. در این شرایط باید آدرس ایمیلی متفاوتی را نسبت به آدرس ایمیلی قبلی خود به کار ببرید. حالا باید logout کنید و سپس به کمک اکانت جدیدی که ایجاد کرده اید وارد وردپرس خود شوید. به بخش کاربران بروید و بر روی پاک کردن که زیر نام کاربری قدیمی تان وجود دارد کلیک نمایید. زمانی که می خواهید نام کاربری قدیمی خود را پاک کنید، وردپرس از شما می پرسد می خواهید با محتوای تولید شده توسط این کاربر چه کاری انجام دهید. مطمئن شوید که بر روی گزینه” اختصاص همه مطالب به ” کلیک می کنید و سپس کاربر جدیدی را که ایجاد کرده اید انتخاب می نمایید. خوب کار شما تمام شد و حالا با موفقیت توانستید نام کاربری تان را تغییر دهید. اگر دوست داشتید می توانید آدرس ایمیلی این کاربر را به آدرس ایمیلی قدیمی خود تغییر دهید.

روش دوم: تغییر نام کاربری به کمک افزونه

یکی از روش های ساده دیگری که پیش رو دارید تغییر نام کاربری وردپرس به کمک افزونه است. اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که نمی خواهند برای موارد کوچک افزونه نصب کنند، باید بدانید که بعد از تغییر نام کاربری می توانید این افزونه را پاک کنید.  اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعالسازی افزونه ای به نام Username Changer است. بعد از فعالسازی کافیست سری به بخش کاربران و صفحه Username Changer بزنید.

نام کاربری که می خواهید تغییر دهید را انتخاب کنید و سپس نام کاربری جدید را وارد نمایید. بر روی دکمه ذخیره کلیک کنید تا تغییراتی که اعمال کرده اید ذخیره شود.

 روش سوم: تغییر نام کاربری به کمک phpMyAdmin

این روش کمی پیچیده است و شما باید به طور مستقیم تغییراتی را بر روی وردپرس اعمال کنید. ما معمولا این روش را به کاربرانی که در حوزه پایگاه داده تبحر و تخصصی ندارند توصیه نمی کنیم. با اینحال در برخی از موارد ممکن است گزینه دیگری پیش رو نداشته باشید. به مثال ممکن است نام کاربری و آدرس ایمیلی خود را فراموش کرده باشید. در این شرایط به ناحیه ادمین دسترسی نخواهید داشت و مجبور خواهید شد از این روش استفاده کنید. به کمک این روش می توانید نام کاربری خود را بیابید و آن را تغییر دهید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که وارد سی پنل خود شوید. به بخش پایگاه داده بیایید و بر روی عبارت phpMyAdmin کلیک کنید.

حالا باید پایگاه داده ای که وبلاگتان بر روی آن میی می شود را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب پایگاه داده می توانید جداول آن را هم مشاهده کنید. به طور پیش فرض، جداول پایگاه داده وردپرس دارای پیشوند wp_ هستند. شما ممکن است از پیشوند دیگری استفاده کرده باشید. در سمت چپ بر روی wp_users کلیک کنید و سپس نام کاربری که می خواهید را ویرایش نمایید.

مقدار user_login را به آنچه که دوست دارید تغییر دهید. به عنوان مثال می توانید از عبارتی همچون   bob استفاده کنید.

بر روی دکمه go کلیک کنید. خوب کار شما تمام شده است. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند نام کاربری سایت وردپرستان را به خوبی تغییر دهید.

5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن