Xenمجازی سازهامجازی سازیمقالات وب

چگونه بهترین توزیع لینوکس را برای محیط Xen انتخاب کنیم؟

توزیع های اندکی هستند که برای محیط ، پشتیبانی سطح شرکتی را ارائه می کنند و حتی در میان این توزیع ها نیز تفاوت های مهمی وجود دارد. برای اینکه بتوانید بهترین گزینه موردنظر خود را انتخاب کنید، سطح پشتیبانی مورد را تعیین نمایید و گزینه هایی که در ادامه بیان می کنیم را مرور کنید. همراه وب ایده باشید.

اوبونتو:

اوبونتو
اوبونتو

مجازی ساز Xen، در اوبونتو قرار گرفته است. با اینحال راه اندازی و اجرای آن کار زیاد اسانی نیست و معمولا کار کردن با آن برای بیشتر افراد دشوار است.  اما اگر ترس از راه اندازی دستی محیط Xen را ندارید می توانید آن را بر روی اوبونتو سرور ۱۶٫۰۴  نسخه Long Term Support راه اندازی و اجرا نمایید. فقط به خاطر داشته باشید که پلتف پیش فرض در اوبونتو مجازی ساز است و به همین خاطر تمرکز Canonical بر روی Xen نیست. همچنین یافتن اطلاعات مورد نیاز در مورد کاربرد این مجازی ساز بر روی اوبونتو بسیار دشوار خواهد بود.  به همین خاطر اگر تخصص کافی در راه اندازی  این مجازی ساز بر روی اوبونتو را ندارید بهتر است آن را کنار بگذارید و به سراغ توزیع های دیگری بروید.

ردهت:

ردهت
ردهت

وضعیت Xen در ردهت زمانی روشن شد که این شرکت با انتشار Red Hat Enterprise Linux 6.0 در سال ۲۰۱۰، این مجازی ساز را از مخزن خود حذف نمود. متاسفانه روش پشتیبانی شده ای برای اجرای Xen بر روی ردهت وجود ندارد. بهترین کاری که می توانید در این شرایط انجام دهید( اگر اصرار دارید از ردهت استفاده کنید) سنت او اس است. در سنت او اس، می توانید مخزنی را پیکربندی کنید که به شما اجازه نصب زن را می دهد و به نرمی و آرامی کار می کند. البته این روش هم مشکلاتی را در پی دارد. یکی از این مشکلات این است که پشتیبانی سطح شرکتی برای آن وجود ندارد.

توزیع SUSE:

suse
suse

تقریبا یک دهه قبل زمانی که Novell توزیع SUSE را از آنِ خود کرد، بر روی یکپارچه سازی Xen با SUSE Enterprise Linux تمرکز نمود. در این بازه زمانی، Novell  تلاش کرد PlateSpin را نیز از آنِ خود کند.  تاریخ به ما یاد داده که Novell/SUSE هرگز نمی توانند در دنیای مجازی سازی پیشرو  باشند اما توزیع SUSE  تمرکز قوی بر روی مجازی سازی داشته است.  اخیرا این توزیع سیاست دو محصولی را در مورد مجازی سازی اتخاذ کرده و از Xen و KVM پشتیبانی می کند. شرکت های بزرگ سرتاسر جهان  که پلتفرم های مجازی خود را به ک Xen  بر روی توزیع SUSE توسعه داده اند هنوز هم در حال استفاده از آن هستند.

 اوراکل:

اوراکل
اوراکل

همانند توزیع SUSE، اوراکل نیز سیاست دو محصولی را در مورد مجازی سازی اتخاذ کرده و از Xen و نیز KVM پشتیبانی می کند. اوراکل همچنین  اوراکل را ارائه کرده است که پلتفرم مجازی سازی بر مبنای زن است. این شرکت ماشین مجازی اوراکل را به جایگزین  VMware vSphereمعرفی کرده و به شرکت ها اجازه می دهد محیط های مجازی سازی را از طریق رابط کاربری گرافیکی ایجاد کرده و مدیریت نمایند. همین امر باعث شده است اوراکل بهترین انتخاب برای اجرای ماشین مجازی Xen باشد.

از میان تمامی توزیع های لینوکسیِ در دسترس، تنها دو موردشان واقعا به عنوان پلتفرم مجازی سازی سطح شرکتی عمل می کنند: اوراکل و SUSE. با اینکه SUSE همه آن چیزی که برای توسعه ماشین مجازی زن نیاز دارید را در اختیارتان قرار می دهد اما پلتفرم مدیریت یکپارچه ای ندارد.  البته این موضوع را هم نباید فراموش کرد که شرکت های بزرگ بسیاری از SUSE برای راه اندازی  و اجرای Xen استفاده کرده اند. اگر به دنبال محصولی برای توسعه محیط Xen هستید بهتر است  در ابتدا از ماشین مجازی اوراکل استفاده کنید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن