مقالات وبوردپرس

چگونه از سایت وردپرسی خود درآمدزایی کنیم؟ پیکربندی و آماده سازی سایت

در مقاله قبلی با عنوان ” چگونه از سایت وردپرسی خود درآمدزایی کنیم؟” نگاهی به موضوع حوزه کاری برای وبلاگ انداختیم و در مورد اهمیت آن صحبت کردیم.  در بخش دوم این مقالات، در مورد فرایند آماده سازی و پیکربندی وبلاگ صحبت خواهیم کرد.  ممکن است فکر کنید این مرحله به سادگی وردپرس، پیدا کردن یک قالب مناسب و سپس آغاز نوشتن مطلب برای وبلاگ است . اما واقعیت چنین نیست. اگر می خواهید  وبلاگ موفقی داشته باشید باید زمان بیشتری را صرف آماده سازی آن کنید. باید به طراحی، مخاطبان ، نحوه درآمدزایی و نحوه رشد مخاطبان خود فکر کنید. در ادامه به شما کمک می کنیم وبلاگ خود را آماده کنید.  پس همراه وب ایده باشید.

 در گرفتن مخاطبان:

اولین چیزی که باید مدنظر داشته باشید مخاطبانتان است. وبلاگ شما تنها زمانی موفق خواهد بود که درک درستی از مخاطبان داشته باشید.  ممکن است  شما خودتان عضوی از مخاطبان باشید یا در گذشته عضو آن بوده باشید.  به عنوان مثال اگر وبلاگ شما به افراد کمک می کند چیزی را یاد بگیرند، ممکن است خود شما در گذشته اطلاعات و تخصصی در مورد آن نداشته اید و برای کسب اطلاعات بیشتر وارد آن شده اید. به این فکر کنید که برای برطرف کردن نیاز مخاطبان خود به چه چیزی نیاز دارید و چه کاری می توانید انجام دهید. اگر وبلاگ شما در مورد موضوعی است که خودتان دوست دارید، به این فکر کنید که چرا آن را دوست دارید و چگونه می توانید آن را در وبلاگ خود برجسته کنید  و دیگران را همانند خودتان به یادگیری موضوع موردنظر علاقه مند سازید. اگر در مورد پاسخ این سوالات  کاملا مطمئن نیستید یا  نگرانید که نگاه شما از روی غرض ورزی باشد، بهتر است افرادی را بیابید که اعضای احتمالی  جامعه مخاطبان شما هستند و این سوالات را از آن ها بپرسید.  اگر شما نیز در حال حاضر عضو این جامعه هستید بسیار عالی است. با آن ها صحبت کنید، از آن ها بپرسید چه محتوایی را دوست دارند و تشویقشان کنید با وبلاگ شما تعامل سازنده و مداوم داشته باشند. اگر خودتان بخشی از این جامعه نیستید،  به دنبال افراد بگردید و در کنارشان باشید. این بهترین روش برای برقراری ارتباط با خوانندگان و درک بهتر آنهاست. اینکار را قبل از راه اندازی وبلاگ یا اضافه کردن هر نوع محتوایی به آن انجام دهید.  اگر ایده ای داشته باشید که خودتان دوست دارید اما مخاطبان علاقه ای به آن ندارند  ممکن است زمان و انرژی خود را به هدر بدهید. اگر مخاطبان شما پیشنهادات و ایده هایی را ارائه دادند که می تواند وبلاگ را به مسیر جدیدی هدایت کند نباید آن ها را کنار بزنید. از این ایده ها استفاده کنید. در سایر وبلاگ ها مشترک شوید و مجلات مرتبط را بخوانید. در رویدادهای جامعه خود شرکت کنید تا بدانید افراد به دنبال چه چیزی هستند. همانطور که قبلا نیز بیان کردیم می توانید به طور مستقیم با مخاطبان خود در ارتباط باشید و از علاقه مندی هایشان سوال کنید.

ساختار و طراحی سایت:

خوب حالا  نیازها و خواسته های مخاطبان خود را می دانید و درک درستی از چیزهایی که باید در اختیارشان قرار دهید دارید. در این مرحله باید طراحی، محتوا و ساختار سایت خود را با موارد قبلی سازگار و هماهنگ کنید. در بخش های بعدی این سری از مقالات،  در مورد محتوا اطلاعات بیشتری ارائه خواهیم کرد . به همین خاطر از بیان دقیق این بخش چشم پوشی می کنیم اما اجازه دهید نگاه دقیق تری به  موضوع طراحی داشته باشیم.  به این فکر کنید که مخاطبان شما چه چیزی می خواهند و چه چیزی باعث می شود آن ها اطلاعات مورد نیاز خود را به راحتی بیابند.  این موضوع در برگیرنده ساختار و طراحی بصری است که باید همدیگر را تکمیل کنند. باید زمانی را برای درک برند خود اختصاص دهید و ببینید سایتتان چه ظاهر و احساسی دارد.موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

  • سایر وبلاگ هایی که برای جامعه شما خدمت می کنند. چه چیزی در این وبلاگ ها وجود دارد که باعث جذابیتشان می شود؟
  • وبلاگ هایی که موفقیت کمتری دارند. چه چیزی باعث می شود افراد از این وبلاگ ها دوری کنند؟
  • منابع فیزیکی و برندهایی که جامعه شما با آن ها تعامل دارند
  • مخاطبان و سایر سایت هایی که افراد دوست دارند مورد استفاده قرار دهند.
  • لحن سایت شما که در برگیرنده لحن بصری و نیز لحن محتوایی آن است. ایا جدی هستید؟ شوخ طبعید؟ واقعیت را بیان می کنید؟ این دو مورد باید به همراه هم کار کنند.

بعد از اینکه  موارد بالا را به دقت بررسی کردید می توانید قالب مدنظر خود را انتخاب کنید.  ممکن است در ابتدای کار قالب رایگان یا پولی را دانلود کنید و خودتان به سفارشی سازی آن بپردازید اما زمانی که جلوتر می روید در می یابید که باید سفارشی سازی های زیادی را خودتان انجام دهید یا یک توسعه دهنده استخدام نمایید. اگر مخاطبان شما  یک طراحی حرفه ای را از سایتتان انتظار داشته باشند باید طراح وب مناسبی را استخدام کنید. موضوع مهمی که درباره طراحی سایت شما وجود دارد تنها ظاهر آن نیست. این طراحی باید از محتوایی که در وبلاگ قرار می گیرد نیز پشتیبانی کند. به همین خاطر اگر قصد دارید ویدئوهای بسیاری را در سایت منتشر کنید بهتر است قالبی را بیابید که برای اینکار طراحی شده است. همین موضوع درباره تصاویر و گالری های آن نیز صدق می کند. اگر می خواهید تبلیغات را نیز در سایت خود نمایش دهید در قالبتان فضایی برای آن در نظر بگیرید.

وبلاگ شما بخشی از یک اکوسیستم بزرگ است:

خوب حالا حوزه کاری خود را انتخاب کرده اید، مخاطبان خود را می شناسید و یک قالب عالی نصب کرده و سفارشی سازی کرده اید. حالا زمان آن فرا رسیده است که  وبلاگتان را به عنوان یک اکوسیستم بزرگ بدانید. زمانی که وبلاگ و مخاطبان خود را توسعه و رشد می دهید و روش های بیشتری برای درآمدزایی پیدا می کنید، وبلاگتان بخشی از یک حوزه بزرگ تر خواهد بود. این حوزه در برگیرنده کانال های رسانه اجتماعی است که برای ترویج وبلاگ و تعامل با مخاطبان از آن استفاده می کنید. هر تبلیغ، شریک، ترویج و محتوای اسپانسری نیز در این حوزه قرار می گیرد.  در روزهای اولیه ممکن است نخواهید کل زمان خود را بر روی وبلاگ صرف کنید.  به همین خاطر باید متمرکز باشید، یک یا دو رسانه اجتماعی مفید برای خود را پیدا کنید و مکانیسم تبلیغاتی ساده ای همچون ادسنس را راه اندازی نمایید. هر ابزاری که برای انجام دادن کارهای خود انتخاب می کنید باید آن ها را در سایت خود د. این  ابزار ممکن است در قالب شما نیز به کار رود یا  ممکن است بخواهید آن را به صورت افزونه بر روی سایت نصب کنید. هر چقدر اینکار را زودتر انجام دهید آغاز کار و رشد آن سریع تر خواهد بود.

 ابزارها و  افزونه های ضروری:

بعد از اینکه در مورد رسانه های اجتماعی و ابزارهای درآمدزایی تمرکز کردید یا حداقل یکی از موارد مهم برای آغاز کار را پیدا نمودید، باید آن ها را بر روی سایت خود نصب کنید.  نه تنها باید راه اندازی را تکمیل کنید بلکه مجبور هستید برخی از افزونه های کلیدی را بر روی سایت خود پیکربندی کنید تا کارتان را به شیوه موثرتری به پیش ببرید. اجازه دهید نگاه دقیق تری به این موارد بیندازیم.

 سئو:

شما می خواهید موتورهای جستجو سایتتان را از همان روزهای ابتدای آغاز کار بیابند. ابتدا مطمئن شوید که موتورهای جستجو را از ایندکس کردن باز نمی دارید. برای اینکه به قسمت تنظیمات و سپس خواندن بروید و تیک گزینه  از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند را بردارید. در مرحله بعدی باید افزونه سئو را نصب کنید. همانطور که می دانید افزونه های سئوی متعددی به صورت رایگان برای سایت وردپرس وجود دارد. یکی از بهترین افزونه ها، افزونه yoast است. زمانی را برای پیکربندی افزونه خود اختصاص دهید. اطمینان حاصل نمایید که محتوای مناسبی در موتورهای جستجو ایندکس می شود و توضیحات واحد و منحصر به ی برای هر صفحه ارائه می گردد. مناسبی برای خود ایجاد کنید تا بتواند با پلتف های اجتماعی شما به خوبی کار کند.

عملکرد:

اگر وبلاگ شما سرعت زیادی دارد می توانید رتبه بهتری در موتورهای جستجو به دست آورید و بازدیدکننده اندکی را از دست بدهید. افزونه های مختلفی برای سرعت بخشیدن به سایت وجود دارد. یکی از آن ها را نصب کنید. اگر هاست شما عالی نیست بهتر است یک می خوب برای وبلاگ خود انتخاب کنید. اگر در این حوزه به کمک نیاز داشتید حتما با شرکت ما تماس بگیرید.

مطمئن شوید که کدهای خود را ز منابع  معتبر و قابل اعتماد مورد استفاده قرار می دهید.

 امنیت و بک آپ:

بعد  از اینکه محتوای موردنیاز را به وبلاگ خود اضافه کردید  باید مراقب آن باشید تا خطری تهدیدش نکند.  شما نمی خواهید کسی سایتتان را هک کند.

 تعامل مخاطبان:

بسته به پلتفرم رسانه های اجتماعی که برای فعالیت خود انتخاب می کنید ممکن است بخواهید افزونه ای را نصب کنید تا این پلتفرم ها را به سایتتان پیوند دهد. رسانه های اجتماعی بزرگ دارای افزونه هایی هستند که به شما اجازه می دهند فید خود را بر روی وبلاگ نمایش دهید و افراد را به فالوو کردن تشویق نمایید. باید به مخاطبان خود اجازه دهید محتوای شما را از طریق رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند. از افراد بخواهید در سایت مشترک شوند تا به روزرسانی های اخیر را مشاهده نمایند.

اختصاص زمان کافی برای وبلاگ، می تواند به موفقیت آن کمک کند:

بعد از اینکه ایده عالی در مورد وبلاگ خود به دست آوردید و کار را آغاز کردید، باید بدون اتلاف زمان کار را آغاز کنید. وبلاگ را آماده کنید تا در مراحل بعدی ، روش های درآمدزایی از سایت را با هم کنیم.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن