مقالات وب

۹ تاکتیک موثر به دست آوردن مشتری برای بازاریابان باهوش

 همانطور که می دانید برای یک بازاریاب هیچ چیز بهتر از به دست اوردن مشتریان جدید نیست. با این وجود، هیچ فروشی به صورت خود به خود اتفاق نمی افتد. باید به سختی تلاش کنید تا بتوانید مشتریان جدیدی به دست آورید.  با اینکه برخی از  بازاریابان در توسعه کسب وکار خود با های زیادی روبرو هستند اما برخی از افراد نیز در این مسیر به هیچ مشکلی بر نمی خورند.   حتما با خود می گویید محصولات و خدماتی که این بازاریابان ارائه می کنند بهتر از محصولات و خدمات رقباست اما این موضوع به تنهایی نمی تواند کافی باشد. چیزی که مهم است توانایی بازاریاب در تمرکز بر روی استراتژی هایی است که می تواند مشتری بیشتری به دست آورد. در این مقاله قصد داریم به همین استراتژی ها بپردازیم. پس همراه وب ایده باشید.

  1. برای ایجاد بازاریابی از محتوای بزرگ استفاده کنید:

یک پست معمولی در وبلاگ نمی تواند بازاریابی دهان به دهان تولید کند. محتوای بزرگ(Big content)  به کسب وکار شما ک می کند قدرت مورد نیاز برای به دست اوردن مشتری را داشته باشد. به عنوان مثال سایت Buzzstream از این استراتژی برای به دست آوردن مشتریان بیشتر در حوزه کاری خود استفاده کرده است.

۲٫بر روی کلیدواژه های دم دراز تمرکز کنید:

همانطور که می دانید سئو  بنیان و اساس  بیشتر تاکتیک های به دست آوردن مشتری است. اما به جای اینکه تنها بر روی کلیدواژه های اصلی تمرکز کنید می توانید کلیدواژه های دم دراز را هدف قرار دهید.  هدف این استراتژی افزایش ترافیک از موتورهای نیست. این نوع تاکتیک می تواند نرخ تبدیل را با هدف قرار دادن عبارات و کلماتی که نتایج خوبی در فروش خواهند داشت افزایش دهد.  بله ممکن است بازدید کنندگان زیادی به دنبال چنین کلماتی نباشند اما  افرادی که از این کلیدواژه ها استفاده می کنند را بهتر می توان به مشتری تبدیل کرد.

  1. یک راهنما برای افراد مبتدی ایجاد کنید:

توسعه و انتشار راهنما می تواند یک سرمایه گذاری بزرگ  در زمان و هزینه باشد. این استراتژی همچنین به شما اجازه می دهد  مشتریان را به خوبی بشناسید و علایق آن ها برای به دست آوردن منابع معتبر ی را هدف قرار دهید.  اگرچه ایجاد چنین محتواهایی  نیازمند صرف زمان بسیار است اما مطمئن باشید که ارزش اینکار را خواهد داشت. اگر چنین تاکتیکی به درستی انجام شود می تواند یک ابزار قدرتمند برای به دست آوردن مشتری باشد. به عنوان مثال سایت QuickSprout راهنمای کاملی را برای” کسب مخاطبان بیشتر در وبلاگ” تولید و منتشر کرده است.

  1. ابزارهای مفید و کارساز تولید کنید:

در حرفه بازاریابی هیچ چیز همانند ابزارهای مفید نمی تواند موثر باشد.  اصلا مهم نیست در حال فروش چه نوع محصولی هستید، همیشه باید کاری کنید که زندگی مشتریان و کارهای روزمره آن ها ساده تر و آسان تر شود. به عنوان مثال قابلیت Marketing Grader سایت Hubspot را در نظر بگیرید. این قابلیت بسیار جالب و سرگرم کننده است و در عین حال می تواند سایت شما را بررسی کند و موارد اشتباه را گوشزد نماید.

نمونه دیگری که می توان به آن اشاره کرد رتبه بندی در موتور جستجوی سایت Positionly است که به کاربران کمک می کند ترافیک حاصل از موتورهای جستجو را تخمین بزنند.

  1. کاربران خود را در بازاریابی از طریق انجمن درگیر کنید:

در این تاکتیک می توانید انجمنی را راه اندازی کنید و بحث های مختلفی در آن داشته باشید. در چنین شرایطی افراد متخصص و افراد معمولی می توانند به انجمن شما ملحق شوند. بعد از مدتی قادر خواهید بود فعالیت افراد را مورد بررسی قرار دهید و محصولات خود را در اختیار آن ها بگذارید. زمانی که مشتریان در معرض  محصولات و خدمات شما قرار می گیرند قادر خواهند بود تصمیم مناسبی اتخاذ کنند. این شیوه از بازاریابی می تواند شما را در رسیدن به مشتری و حفظ آن در شرکت یاری کند. این شیوه از بازاریابی بسیار کارساز و موثر است زیرا افراد می توانند مشکلات خود را در انجمن بیان کنند و از راه حل های موجود  بهره مند شوند. پاسخ دادن به سوالات افراد و ارائه توصیه های مفید می تواند رابطه ای را ایجاد کند که بسیار پایدار است . این کار به همین سادگی انجام می شود.

  1. منشن های رقبا را پیگیری کنید و به آن ها واکنش نشان دهید:

این گزینه نیز یکی از تاکتیک هایی است که اغلب به همراه بازاریابی از طریق انجمن اجرا می شود. در این استراتژی، شما باید وب سایت موجود را برای یافتن منشن های رقبا، برند آن ها و محصولاتی که ارائه می کنند مورد بررسی قرار دهید. هر ام از این منشن ها  فرصتی برای ایجاد رابطه با ی است که در معرض آن قرار گرفته است. نیازی به گفتن نیست که چنین روشی می تواند به توسعه  روابط پایدار کمک کند و آگاهی از برند شما را تا حد زیادی افزایش دهد.

      ۷٫همکاری آنلاینی ایجاد کنید:

همکاری و شراکت معمولا در دنیای آفلاین بیشتر از دنیای آنلاین صورت می گیرد. می توانند با یکدیگر همکاری کنند و محصولات و خدمات خود را  عرضه نمایند.  به عنوان مثال شما می توانید فروشنده شرکت دیگری باشید.  چنین همکاری و شراکتی در دنیای آنلاین نیز امکان پذیر است. شما می توانید همکاری مشابهی را در وب ایجاد کنید و از مزایای آن که توسعه فروش است بهره مند شوید. به عنوان مثال می توانید یک برنامه پورسانتی ایجاد کنید و  از ها بخواهید محصولات شما را به فروش برسانند. همچنین می توانید یک همکاری و شراکت استراتژیک با سایر شرکت ها ایجاد کنید که می توانند محصولات شما را به دیگران ارائه دهند. در هر دو حالت، قادر خواهید بود محصولات خود را در معرض طیف وسیعی از مخاطبان جدید قرار دهید و از مزایای آن بهره مند شوید.

  1. شبکه سازی کنید:

 اینکه بیشتر افراد فرصت موجود  در شبکه سازی را نادیده می گیرند بسیار تعجب آور است. مشتریان فعلی، ارتباطات موجود بین پرسنل، ارتباطات تجاری را می توان برای به دست آوردن مشتریان جدید توسعه داد.  این افراد مسیر اصلی شما برای رسیدن به بازار جدید هستند.  هر کدام از این افراد آشنایانی دارند که می توانند  شما و محصولاتتان را به آن ها معرفی کنند. پس قدرت شبکه سازی و ایجاد شبکه در میان افراد را  دست کم نگیرید.

  1. مشتریان قدیمی را دوباره به تعامل وادارید:

 هر کسب وکاری مشتریان خاص خود را دارد. مشتریان قدیمی پایه و اساس هر کسب وکاری محسوب می شوند . این افراد ممکن است چند وقتی از شما خرید نکرده باشند. اگر مشتریان قدیمی تجربه منفی از شرکت شما نداشته باشند  ممکن است دوباره به سمت شما بازگردند. با کمک استراتژی های موجود این فرصت را در اختیار مشتریان خود قرار دهید. آن ها به شما کمک می کنند مشتریان جدیدی  کسب کنید.

منبع

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن