پلسککنترل پنلمقالات وب

کار با اپلیکیشن ها در کنترل پنل پلسک

شما می توانید در کنترل پنل پلسک اپلیکیشن هایی را نصب کنید،  مدیریت نمایید و به روز کنید. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. پس همراه ایده باشید.

 نصب اپلیکیشن ها در پلسک:

بسته به نیازها و سطح تخصصی که دارید می توانید یکی از روش های زیر را برای نصب اپلیکیشن امتحان کنید:

  • روش Quick: این روش ساده ترین روش موجود برای نصب اپلیکیشن است. اگر این روش را انتخاب کنید پلسک نصب معمولی آخرین نسخه از اپلیکیشن انتخابی را برایتان انجام خواهد داد. در این شرایط کنترل پنل پلسک از مقادیر پیش فرض برای تنظیمات اپلیکیشن استفاده خواهد کرد. به عنوان مثال پلسک به سطوح دسترسی  شما دست پیدا می کند و از آن برای نصب اپلیکیشن استفاده می کند.  در برخی از اپلیکیشن ها حتی اگر این گزینه را برای نصب انتخاب کنید باز هم ممکن است به تنظیمات خاصی نیاز داشته باشید.
  • روش Custom: این روش به شما اجازه می دهد تنظیمات نصب اپلیکیشن همچون دسترسی ادمین و موقعیت، مسیر نصب و سایر موارد را خودتان تنظیم و ارشی سازی کنید. اگر می خواهید ارتقا خودکار یک اپلیکیشن را غیر فعال کنید باید از همین روش نصب بهره ببرید.

نکته: بیشتر اپلیکیشن ها نمی توانند زمانی که safe_mode  فعال باشد به درستی کار کنند. برای اینکه ببینید این گزینه برای اکانت شما فعال شده است یا خیر به بخش Websites & Domains بروید و بر روی گزینه PHP settings کلیک نمایید و به دنبال safe_mode در بخش Common settings باشید. اگر این گزینه فعال بود آن را غیر فعال کنید.  اگر نمی توانید اینکار را انجام دهید با شرکت ارائه دهنده تماس بگیرید.

 

 برای مراحل زیر را طی کنید:

 

  • به بخش Application بروید و اپلیکیشنی که می خواهید نصب کنید را بیابید.
  • بر روی دکمه install برای نصب سریع یا install (common) کلیک کنید تا نصب سفارشی داشته باشید.
  • ( اختیاری) می توانید ارتقا خودکار برنامه را خاموش کنید.

اگر نمی خواهید اپلیکیشن شما به طور  خودکار به روزرسانی شود، گزینه Automatically update this app when updates are available   را تیک نزنید و در صورت وجود تیک، می توانید آن را پاک کنید.  در مرحله بعدی که یک مرحله اختیاری است می توانید نسخه اپلیکیشن مد را انتخاب کنید.

برخی از اوقات مجبور هستید نسخه خاصی از اپلیکیشن را نصب کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید از اکستنشن اپلیکیشن استفاده کنید که با  آخرین نسخه از اپلیکیشن سازگار نیست می توانید  بر روی نام اپلیکیشن کلیک کنید و گزینه install version را انتخاب کنید و نسخه مدنظر را بیابید و سپس اپلیکیشن را نصب نمایید.

 مدیریت اپلیکیشن ها:

معمولا اپلیکیشن به شما اجازه می دهد پارامترهای اصلی را به طور مستقیم از پنل خود سفارشی سازی و پیکربندی کنید. می توانید با انتخاب اپلیکیشن از فهرست Applications > Manage My Applications  به تنظیمات آن دسترسی داشته باشید.  بعد از اینکه اپلیکیشن را انتخاب کردید می توانید موارد زیر را پیکربندی کنید:

  • تنظیمات عمومی ( general): این ها تنظیمات اصلی همچون پسورد ادمین هستند که با گزینه change setting قابل تغییر می باشند.
  • تنظیمات سرویس: اگر اپلیکیشن شما  عملکرد خود را به عنوان سرویس انجام می دهد می توانید آن را هم پیکربندی کنید. به عنوان مثال اپلیکیشن SugarCRM به شما اجازه می دهد اکانت کاربری ایجاد کنید  و این را به عنوان سرویس در پنل خود فراهم نمایید. بعد از انتخاب سرویس در Provided services  می توانید همه  اکانت های کاربری اپلیکیشن را ببینید و در صورت نیاز اکانت جدیدی ایجاد کنید.

در برخی از اپلیکیشن ها می توانید اکانت اپلیکیشن را با  اکانت کاربری  دیگر مرتبط کنید.

نکته: اگر بر روی شما نصب شده باشد  برای مدیریت نصب وردپرس بر روی سرور بهتر است از این گزینه استفاده شود.

مجاز کردن سایر کاربران برای دسترسی به اپلیکیشن:

به طور پیش فرض بعد از نصب اپلیکیشن تنها کاربری که نقش ownerرا دارد می تواند به آن دسترسی داشته باشد.  برای اینکه سایر کاربران هم به اپلیکیشن دسترسی داشته باشند بهتر است مراحل زیر را مدنظر داشته باشید:

  • شما می توانید برای ارائه دسترسی به گروه های کاربری خاص از بخش user و سپس user role استفاده کنید
  • مطمئن شوید که کاربر را به گروه انتخابی اضافه کرده اید. بعد از اینکه کاربر برای دسترسی به اپلیکیشن اجازه پیدا کرد، لینکی به اپلیکیشن در  صفحه Websites & Domains  آن ها زیر نام سایت مربوطه ظاهر می شود. توجه داشته باشید که شما می توانید دسترسی به اپلیکیشن را تنها برای گروه های کاربری کنترل کنید. به طور پیش فرض ادمین اپلیکیشن کاربر ثبت شده ای با نقش Owner است.  این کاربر علاوه بر اینکه در صفحه Websites & Domains  می تواند به اپلیکیشن دسترسی داشته باشد  می تواند اپلیکیشن را نصب و مدیریت نماید. برای این منظور رابط کاربری آن ها صفحه Applications  اضافی خواهد داشت. شما می توانید همین دسترسی مدیریتی را به سایر  کاربران ثبت شده نیز بدهید. فقط باید به آن ها دسترسی Install and manage applications   را بدهید. اینکار باعث می شود کاربر به همه اپلیکیشن ها دسترسی مدیریتی داشته باشد.

علاوه بر مدیریت، کاربرانی که چنین دسترسی دارند می توانند اپلیکیشن را از طریق پنل خود نصب کنند، پیکربندی نمایند، به روزرسانی کنند و حذف نمایند.

 لینک دادن اپلیکیشن و اکانت کاربری اضافی:

برخی از اپلیکیشن ها به شما اجازه می دهند بدون در نرم افزار اکانت های کاربری را ایجاد و مدیریت کنید. اگر اپلیکیشن account service  را فراهم کرده است می توانید کاربران پلسک را با اکانت در اپلیکیشن مرتبط کنید. برای انجام چنین کاری  مراحل زیر را مدنظر داشته باشید:

  • در ابتدا کاربران را در گروه خاصی جای دهید
  • به یکی از این گروه ها دسترسی مدنظر را بدهید:
  • public access: در این شرایط همه کاربران در گروه به اپلیکیشن دسترسی خواهند داشت.
  • personal access: در این شرایط اپلیکیشن به طور خودکار اکانتی را برای همه کاربران این گروه ایجاد می کند. بعد از انجام اینکار صفحه Websites & Domains  کاربر در برگیرنده لینکی خواهد بود که به آن ها اجازه می دهد وارد اپلیکیشن شوند.

به روزرسانی اپلیکیشن:

به روزرسانی های خودکار:

به طور پیش فرض،  پلسک آخرین نسخه از اپلیکیشن موجود را نصب می کند و بعد از اینکه نسخه جدید وارد بازار شد آن را به روز می نماید. با اینحال می تواند عملکرد آن را تغییر دهد. مثلا ممکن است افزونه توسعه یافته برای نسخه خاص اپلیکیشن برای نسخه های جدید ناسازگار باشد. به همین خاطر شما می توانید به روزرسانی های خودکار را برای اپلیکیشن خاصی غیر فعال کنید.برای اینکار مراحل زیر را مدنظر داشته باشید:

  • به بخش application و سپس Manage My Applications بروید و بر روی نام اپلیکیشن کلیک کنید
  • بر روی Change setting کلیک کنید
  • گزینه Automatically update this app when updates are available  را غیر فعال نمایید/

 به روزرسانی دستی:

شما می توانید با اضافه کردن لینک update available ، از نسخه های جدید آگاه شوید و آن ها را به صورت دستی تغییر دهید و به روز نمایید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن