مقالات وبوردپرس

چگونه از هیت مپ برای پیگیری کلیک بر روی سایت وردپرسی استفاده کنیم؟

همانطور که می دانید روش های زیادی برای سنجش عملکرد صفحات وجود دارد. یکی از محبوب ترین روش های موجود استفاده از گوگل آنالیتیکس است. اما  اینکه دقیقا بدانید چه کلمات، تصاویر یا عناصری بر روی سایت بیشترین توجه بازدیدکننده را به خود جلب کرده است تنها با این ابزارها قابل پیگیری نیست.  برخی از اوقات شما نیز همانند سایر وبمسترها می خواهید بدانید چه  عنصری از سایت( طراحی، ساختار ، فونت هاو…) باعث ایجاد حس عالی در بازدیدکننده شده و چه چیزی موجب گشته است بازدیدکننده فعالیت یا اقدام مدنظر شما را انجام دهد. خوب برای رسیدن به چنین هدفی می توان از هیت مپ ها استفاده کرد. هیت مپ ها( Heatmaps) بر خلاف گوگل آنالیتیکس نقاط دقیقی که بیشترین تعامل را بر روی سایت به دست آورده اند نشان می دهد. از طریق این ابزار شما می توانید بخش هایی که بیشترین کلیک را در صفحه به دست آورده شناسایی کنید و ببینید افراد به هنگام اسکن کردن محتوا چه پاراگراف هایی را انتخاب کرده اند. در این مقاله در مورد هیت مپ ها صحبت خواهیم کرد. پس همراه وب ایده باشید.

 چرا از هیت مپ ها بر روی سایت وردپرسی استفاده می کنیم؟

قبل از اینکه وارد بخش چگونگی استفاده از هیت مپ ها شویم باید بدانیم چرا چنین گزینه ای را برای سایت وردپرسی مورد استفاده قرار می دهیم و نقش آن در بهبود سایت چیست.

قبل از هر چیزی باید بدانید که بازاریابی بصری به سرعت در حال رشد است و این روزها بیشتر افراد به رابط های  کاربرپسند مدرن پاسخ مثبتی می دهند و از رابط های غیر تعاملی بدون توجه عبور می کنند. اگر فعال خاصی نیازمند مراحل زیادی است،  افراد آن را رها می کنند و این شما هستید که مشتری خود را از دست می دهید. البته محتوای عالی برای کسب مشتری از ارزش و اهمیت بسیار زیادی برخوردار است اما  و ترکیب عناصر بصری مختلف نیز بر روی بازدیدکننده و تعامل آن بر روی سایت اثر خواهد گذاشت. متخصصان بازاریابی این نوع رفتار را در طول زمان مورد ارزیابی قرار داده اند:

  • ۳۷ درصد از بازاریابان بر این باورند که بازاریابی بصری یکی از مهم ترین اشکل محتوا برای .
  • ۵۱ درصد از بازاریابان B2B بر این باورند که ایجاد محتوای بصری در سال جدید از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود
  • ۳۸ درصد از افراد زمانی که محتوا یا طرح سایت جذاب نباشد، تعامل با سایت را متوقف خواهند کرد.

خوب حالا سوال اینجاست که هیت مپ ها دقیقا برای چه چیزی ساخته شده اند؟ هیت مپ به شما ک می کند حقایق ارزشمندی در مورد مخاطبان خود به دست آورید و بدانید با چه بخشی از سایت بیشتر تعامل دارند.

اگر این گزینه را به سایت وردپرسی خود اضافه کنید می توانید به موارد زیر دست پیدا کنید:

  • کلیک های بازدیدکنندگان خود را پیگیری کنید و ببینید در حال گشت و گذار در وب چه انتظاراتی دارند. به کمک این روش می توانید صفحات سایت خود را تنظیم کنید و آن ها را زیباتر و جذاب تر سازید
  • ببینید افراد به چه چیزی بیشتر علاقه دارند.  می توانید اطلاعاتی که آن ها به دنبالش هستند را شناسایی کنید و از این اطلاعات بیشتر استفاده نمایید
  • رفتار اسکرول کردن در سایت را مورد تجزیه قرار دهید.
  • به حرکات نشانگر موس دقت کنید و ببینید ام بخش از محتوا  بیشتر مورد توجه مخاطب قرار گرفته است.

هیت مپ برای بررسی رفتار اسکرول کردن:

به خاطر داشته باشید که هیت مپ ها تنها برای پیگیری کلیک ها و سرگرمی نیستند. شما می توانید از این گزینه برای رشد کسب وکار خود استفاده کنید. این مورد بر روی خرید و نرخ تبدیل سایت شما اثر خواهد داشت.  اگر بدانید دکمه های فراخوان اقدام به عمل بیشتر از هر چیز دیگری توجه افراد را به خود جلب کرده است می توانید بیشتر از قبل روی آن کار کنید.  بر اساس نتایجی که  از هیت مپ به دست می آورید می توانید ظاهر سایت، موقعیت عناصر مختلف بر روی سایت و سایر موارد را  تغییر دهید و بر اساس آن فروش خود را بیشتر کنید.

وبلاگ نویسان نیز می توانند از هیت مپ ها استفاده کنند زیرا این کار  باعث ایجاد طرح جذاب و کاربرپسندی برای محتوا می شود.

برخی از طرح ها ترافیک بیشتری نسبت به طرح های دیگر ایجاد می کنند. به کمک هیت مپ می توانید این طرح ها را بیابید.

 چگونه هیت مپ را به سایت وردپرسی خود اضافه کنیم؟

اصلا مهم نیست که شما از افزونه وردپرسی یا ابزارهای ثالث بر روی سایت خود استفاده می کنید. نکته مهم این است که کاربرد چنین ابزارهای بسیار ساده است و با کمی تلاش می توانید نتایج شگفت انگیزی کسب کنید. شاید بتوان گفت مشکل ترین بخش استفاده از هیت مپ ها تفسیر نتایج است.  شما می توانید ابزارها و افزونه های زیادی را در این حوزه پیدا کنید. مواردی همچون  Crazy Egg، for WordPress، Hotjar Connecticator، Lucky Orange و SeeVolution استفاده کنید. Heatmap for WordPress و Hotjar رایگان هستند و گزینه های دیگر جزو افزونه های پولی محسوب می شوند.  باید بدانید که  همه این ابزارها به جز Hotjar  با سایر های ایجاد کننده سایت کار نمی کنند و تنها برای وردپرس طراحی شده اند.  این افزونه ها جهانی هستند و توسعه دهندگان وردپرس می توانند آن را بعدها با کدهای خود ادغام کنند.  خوب حالا سوال اینجاست که چگونه می توان هیت مپ را روی سایت کرد؟ ما در این آموزش از افزونه Hotjar که رایگان است استفاده می کنیم. این افزونه را  از سایت اصلی وردپرس دانلود کنید و بر روی سایت وردپرس خود نصب نمایید.  بعد از اینکه آن را فعال کردید باید بر روی سایت hotjar.com یک اکانت ایجاد کنید و آدرس سایتی که می خواهید مورد بررسی قرار دهید را وارد نمایید.

حالا کد پیگیری فراهم شده را در داشبورد وردپرس خود کپی کنید.  حالا زمان آن فرا رسیده است که هیت مپ خود را ایجاد کنید.  بر روی هیت مپ کلیک کنید و گزینه New Heatmap را بزنید. سپس باید صفحه هدف خود را انتخاب کنید. می خواهید  نقاط اصلی را بر روی یک صفحه پیگیری کنید؟ می خواهید صفحات متعددی را در یک زمان واحد مورد بررسی قرار دهید؟ هر دوی این گزینه ها را به کمک این افزونه می توانید انجام دهید.

 اهمیت تست A/B:

بعد از اینکه به کمک هیت مپ بینش مدنظر خود را دریافت کردید نباید  کار را متوقف کنید. بر اساس نتایجی که به دست آوردید از صفحات جایگزین برای آن هایی که عملکرد خوبی نداشته اند استفاده کنید. در نهایت می توانید از تست A/B برای برررسی عملکرد صفحات جایگزین استفاده نمایید.  هدف نهایی چنین تست هایی، بررسی صفحاتی است که نرخ تبدیل بهتری دارند. باید سعی کنید  صفحاتی را که عملکرد بهتری دارند بسنجید.

5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن