سئومقالات وب

چگونه توضیحات محصول را سئو دوست بنویسیم؟

خریداران آنلاین به دنبال محصولاتی هستند که بتواند نیازهایشان را برآورده کند. آن ها می توانند به سادگی محصولات آنلاین را با محصولاتی که در فروشگاه ها یا دفاتر نزدیک منزلشان به فروش می رسد مقایسه کنند.  اینترنت اینکار را بسیار ساده تر کرده است. با اینحال در دنیایی که خریدها به صورت آنلاین انجام می شود سئو دوست بودن این صفحات می تواند برای راحتی کاربران بسیار موثر باشد.  شما باید بتوانید ی شده ای بنویسید که بر اساس نیازها، انتظارات و رفتارهای رایج کاربرانتان است.  زمانی که نوشتن را برای موتورهای جستجو آغاز می کنید،متن توضیحات محصول ممکن است قابلیت خواندن و کاربران را کاهش دهد. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. پس همراه وب باشید.

 چرا باید توضیحات محصول را سئو دوست بنویسیم؟

هر موتور جستجویی همانند یک وری وب عمل می کند و باید هزاران سایت را برای واژه جستجو شده پیگیری نماید. برای اینکه موتورهای جستجو بتوانند به کاربران کمک کنند سایت های مرتبط را بیابند از الگوریتم ها کمک می گیرند و این الگوریتم ها منحصر به فرد بودن، اصیل بودن و مرتبط بودن صفحات وب را ارزیابی می کنند. به همین خاطر اگر می خواهید کسب وکار شما در نتایج برتر موتورهای جستجو قرار بگیرد به یک توضیح سئو دوست نیاز دارید.

  1. قابلیت های کلیدی را برجسته تر کنید:

سایت های تجارت الکترونیکی اغلب با های دشواری روبرو می شوند. در نتیجه، این افراد باید بتوانند قابلیت های بیشتری را برای حفظ خود در دنیای رقابتی، به صفحه محصولات اضافه نمایند.  شما می توانید عملکردهای بیشتری را برای مشتریان خود شرح دهید اما برجسته کردن قابلیت های کلیدی را فراموش نکنید. همچنین شرح دادن نقاط فروش کلیدی محصول در این توضیحات بسیار مهم است. خریداران آنلاین اغلب عجله دارند و به همین خاطر تنها صفحات فرود را اسکن می کنند. می توانید با فهرست کردن قابلیت های کلیدی در توضیحات خود، توجه کاربران را به محصول جذب کنید.

  1. به مشتریان کمک کنید درک درستی از محصول شما داشته باشند:

بدون منتقل کردن درک کاملی از محصول، نمی توانید در مورد قابلیت هایی که کاربر به دنبال آن است صحبت کنید.  این کار نویسنده را ملزم می کند هدف از تولید یا توسعه محصول را به خوبی بداند. شما نیز باید در مورد چرایی حضور محصول در فروشگاه خود اطلاعات کافی داشته باشید و بدانید مشتریان هدف برای رفع کدام یک از نیازهای خود به سراغ این محصول آمده اند. نوشتن توضیحات سئو دوست شما را ملزم می کند قبل از بحث کردن در مورد آن، درک کاملی از محصول به دست آورید. بدون شناخت محصول،  ممکن است تنها مقدمه کوتاهی از محصول را بنویسید و از نقطه فروش منحصر به فرد آن عبور نمایید. برای اینکه درک بهتری از محصول و نقاط فروش آن داشته باشید می توانید از ترفندها و نکات زیر استفاده کنید:

  • هدف و کاربرد محصول خود را بشناسید
  • سعی کنید دموی آن را مورد استفاده قرار دهید تا ببینید چگونه کار می کند
  • قابلیت های کلیدی آن را برای کاربران ارزیابی کنید
  • از تولید کننده یا توسعه دهنده در مورد جزییات فنی سوال کنید
  • پژوهش خود را انجام دهید.
  1. مخاطبان هدف خود را تعریف کنید:

هر محصولی یک مخاطب خاص برای خود دارد . به همین خاطر است که باید مخاطب محصول خود را بشناسید و آن ها را هدف قرار دهید. باید افرادی که تمایلی به خرید محصولات شما دارند را تعریف نمایید.  می توانید متنی جذاب برای محصول خود بنویسید تا افرادی که به آن نیاز دارند آگاهی بیشتری کسب کنند. می توانید پرسونای خریداران را ایجاد کنید و هر زمان که نیاز داشتید به آن رجوع کنید. برای اینکه مرحله ایجاد پرسونای خریداران را آغاز نمایید، رفتار مشترک مخاطبان هدف را ارزیابی کنید و مشکلات آن ها را ترسیم نمایید. بازرگانان، توسعه دهندگان کسب وکارها و کپی رایترها  اغلب به دنبال محتواهایی هستند که خریداران به آن علاقه نشان می دهند. اینکار به افراد کمک می کند، عادت ها، علایق و سایر مواردی که در مورد مخاطبان وجود دارد را درک کنند.

  1. از زبان ساده استفاده کنید:

انتخاب کلمات برای توضیح محصول بسیار ضروری است و ممکن است به مخاطب هدف بستگی داشته باشد. هر فردی واژگان خود را دارد که ممکن است با واژه های به کار رفته با فرد دیگر متفاوت باشد.  به عنوان مثال زمانی که می خواهید مقاله ای برای دانشجویان دانشگاه بنویسید، از کلمات دشوار استفاده می کنید. اما زمانی که صحبت از کاربران اینترنت به میان می اید باید متن شما به زبان ساده نوشته شده باشد.  خرید آنلاین یک تمرین مشترک است و کاربران انتظار ندارند با واژه هایی مواجه شوند که هیچ گونه اشنایی با آن ندارند. در سایت های تجارت الکترونیک، بهتر است از پرگویی خودداری کنید و متن را ساده نگه دارید. در دنیای تجارت موبایل، هیچ کس دوست ندارد زمان اضافی بر روی سایت شما صرف کند تا تنها در مورد محصولات به دست آورد.

  1. حاوی اطلاعات مفید و ارزشمند باشید:

موتورهای جستجو به جای اینکه دنبال متن های فریب دهنده باشند به دنبال متن های آموزنده و حاوی اطلاعات مفید می گردند. به همین خاطر شما نیز باید صفحات محصول را با صحبت کردن در مورد مزایای محصول آموزنده تر سازید.  تحسین چند باره محصول و استفاده مکرر از عباراتی همچون پرفروش، پر تقاضا، با رتبه بالا می تواند به سایت شما اسیب وارد کند. توضیح محصولی که سئو دوست است می تواند قابلیت های اصلی و مزایای محصول را به همراه کاربرد عملی آن شرح دهد. از آنجایی که موتورهای جستجو در حال حاضر بر روی فراهم آوردن ارزش تمرکز دارند، متن هایی که با کلیدواژه های بسیار پر شده است رتبه خوبی نخواهند داشت.

  1. متن منحصر به فرد و متمایزی بنویسید:

منحصر به فرد بودن صفحه محصولات، عنصر اصلی در سئو محسوب می شود. چند سال قبل بیشتر متن صفحه محصول خود را از صفحه رقبا کپی می کردند و تغییراتی را در آن ایجاد می نمودند. الگوریتم های جستجو در آن زمان زیاد باهوش نبودند اما این روزها همه چیز تغییر کرده است.  کشف محتوای تکراری توسط موتورهای جستجو بسیار ساده تر شده است و آن ها به اصیل بودن محتواها امتیاز می دهند.  شما می توانید از توضیحات رقبا الهام بگیرید اما به خاطر داشته باشید که کپی کردن به هیچ دردی نمی خورد. توضیحات محصول نباید طولانی باشد. نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

  • خود را تعریف کنید. کاربران وب معمولا محتوا را با الگوی شکل F اسکن می کنند.
  • کار خود را با قابلیت های کلیدی محصول آغاز کنید
  • مزایای محصول را به توضیحات خود بیفزایید
  • نمونه های عملی را مورد بحث قرار دهید تا  کاربران بتوانند کاربردهای مختلف و توانایی محصول را شناسایی کنند.
  • پرسونای خریداران را ایجاد کنید.
  1. کلیدواژه ها را به صورت ک به توضیحات خود اضافه نمایید:

استفاده  غیر ضروری از کلیدواژه ها به رتبه بندی سایت اسیب وارد می کند. موتورهای جستجو کل پاراگراف را اسکن می کنند  و معنا دار بودن آن را مورد قضاوت قرار می دهند. اگر سعی کنید بیش از ۲ الی سه بار در ۲۰۰ الی ۳۰۰ کلمه از کلیدواژه استفاده کنید، صفحه تان از رتبه بندی حذف می شود. نکات زیر را به هنگام کاربرد کلیدواژه ها مدنظر داشته باشید:

  • از به کار بردن بیش از حد کلمات کلیدی خودداری کنید
  • از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید
  • کلمات کلیدی را سرتیتر، زیر تیتر و بدنه متن صفحه فرود بگنجانید
  • تصاویر را با قرار دادن کلمات کلیدی در نام فایل، تگ ALT و توضیح تصویر، بهینه سازی کنید
  • تنها برای موتورهای جستجو مطلب ننویسید
  • ابتدا توضیحات آموزنده بنویسید و سپس ان را برای سئو بهینه سازی کنید.
  1. سعی کنید منطقی باشید:

لازم نیست در برجسته کردن محصول خود اغراق کنید. مشتریان آنلاین بعد از پژوهش گسترده به صفحات فرود شما دسترسی پیدا می کنند. آن ها فعالیت های موجود را زیر نظر می گیرند تا کیفیت محصولات را شناسایی نمایند. آن ها به دنبال توصیه افراد در مورد محصولات شما می گردند.  سعی کنید قابل اعتماد باشید.  اگر در بازار کاری خود تازه کار هستید، ادعا نکنید که پیشروی صنعت خود می باشید.  در چنین شرایطی مخاطبان هدف به سختی به شما اعتماد می کنند.

سخنان نهایی:

نوشتن توضیحات بهینه سازی شده برای محصول یک تجربه مستمر از بهینه سازی است. زمانی که نوشتن آن را تمام کردید به مرور آن بپردازید. شما نمی توانید یک رویکرد تک بعدی را اتخاذ کنید. روش های زیادی برای توضیح محصولات وجود دارد اما باید لحن دوستانه تری را انتخاب کنید و قابلیت هایی را برجسته کنید که تقاضای بیشتری دارند. اگر رقبای خود را ارزیابی می کنید، صفحات فرود آن ها را مورد بررسی قرار دهید. برای اینکه بتوانید در حوزه کاری خود موفق شوید باید خلاهای موجود را با نوشتن توضیحات سئو دوست پر کنید و در آن قابلیت های کلیدی محصول خود را برجسته تر نمایید. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. اگر تجربه ای در این زمینه دارید در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن