بازاریابی دیجیتالمقالات وب

۲۵ روش برای بازاریابی کسب وکارهایی که بودجه اندکی دارند

اگر شما نیز کسب وکاری برای خود راه اندازی کرده باشید به خوبی می دانید که به دست آوردن مشتری یک موضوع چالش برانگیز است. در تئوری، اینکار بسیار ساده و آسان به نظر می رسد  اما در عمل بسیار دشوار است. قرار دادن ایده های خلاقانه در استراتژی های بازاریابی می تواند در این مسیر به شما کمک کند.  دنیای اینترنت نیز گزینه های موجود برای ی جدیدی که به امید بیشتر هستند را گسترده تر کرده است. علاوه بر این، دسترسی به مشتریان را  راحت تر و مقرون به صرفه تر ساخته است. جستجوی ساده در گوگل زیادی را درباره استارت آپ های موفق در اختیار شما قرار می دهد.  با اینحال داستان موفقیت به همین راحتی ها شکل نمی گیرد. اینکه شما یک کسب وکار فیزیکی داشته باشید یا آنلاین، زیاد مهم نیست. دنبال کردن ایده های خلاقانه به شما کمک می کند مشتریان جدیدی را به سمت شرکت خود جذب کنید. برنامه شما باید تشویق و ترغیب کاربران برای تعامل با کسب وکار جدید باشد. در این مقاله قصد داریم ۲۵ روش برای بازاریابی کسب وکارهای جدید را بیان کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

  1. در هشتک های ویروسی سرمایه گذاری کنید:

این روزها برندهای مختلف  توانسته اند خود را از طریق رسانه های اجتماعی بیشتر کنند. اینستاگرام و فیس بوک دو  پلتفرمی هستند که مشتریان برای کشف برندهای جدید و دنبال کردن آن ها مورد استفاده قرار می دهند. افرادی که توانسته اند روشی ویروسی برای معرفی خود پیدا کنند شانس بیشتری برای کشف شدن خواهند داشت.  کسب وکارهایی که در هشتک های گرایشی سرمایه گذاری می کنند، می توانند در رسانه های اجتماعی بدرخشند.

  1. به طور رایگان برای سایر سایت ها پست مهمان بنویسید:

شما می توانید دسترسی خود به مشتریان را با جستجو و تماس با انتشارات آنلاین برتر که در حوزه شما کار می کنند گسترش دهید.  در چنین شرایطی قادر خواهید بود در عوض نمایش نام و کسب وکار خود در بیوگرافی سایت، برای آن ها پست مهمان بنویسید.  اینکار باعث می شود محتوای شما در معرض مخاطبان بیشتری قرار گیرد و توجه آن ها را به سایت شما جلب نماید.

  1. با سرنخ های احتمالی تماس سرد برقرار کنید:

دسترسی  مستقیم به مشتریان جدید در ابتدا به نظر وحشتناک و ترسناک می رسد اما تماس سرد یک روش تایید شده برای فروش محصولات و به مشتریانی است که به احتمال زیاد  به محصولات و خدمات شما نیاز دارند.  کافیست خریداران هدف خود را شناسایی کنید و با آن ها تماس بگیرید.

  1. مشتریان جدید را در رویدادها ملاقات کنید:

از آنجایی که افراد در مورد کسب وکارهای جدید  و کاری که انجام می دهند کنجکاو هستند، شرکت در رویدادها می تواند بسیار مفید باشد. علاوه بر این، رویدادها فرصتی را برای ملاقات با روزنامه نگاران و سایر مطبوعات در اختیار شما قرار می دهد. اول از هر کاری باید بدانید چگونه می توانید خود را در میان رقبا متمایز سازید. محصولات خود را نشان دهید؛ کارت ویزیت خود را در اختیار افراد بگذارید و بروشورهای تبلیغاتی را در میان آن ها پخش کنید. اینکار به شما کمک می کند شانس حرف زدن با افراد را داشته باشید و مشتریان احتمالی به دست آورید.

  1. در مورد کسب وکار خود وبلاگی راه اندازی کنید:

وبلاگ نویسی در کسب وکارها همانند وبلاگ نویسی معمولی است. تنها تفاوتی که این دو با هم دارد این است که در وبلاگ نویسی کسب وکارها اطلاعات مرتبط با محصولات و خدمات خود را با مشتریان به اشتراک می گذارید. وبلاگ کسب وکار شما یک پلتفرم ایده ال برای پاسخگویی به سوالات مشتریان و ارائه ها، موارد رایگان و پیشنهادات ویژه است.  به اشتراک گذاری محتوای با کیفیت و قانع کننده باعث می شود مشتریان بیشتری به سمت سایت جذب شود.

  1. از تبلیغات فیس بوک برای دسترسی به مشتریان خود استفاده کنید:

فیس بوک در دسترسی به مشتریان جدید بسیار موثر عمل می کند. این تبلیغات ارزان قیمت است. کار خود را با بودجه روزانه ۵ دلاری آغاز کنید و مخاطبان بسیار خاص را هدف قرار دهید.

  1. قیف ایمیلی خود را بسازید:

بازاریابی ایمیلی هنوز هم یکی از موثرترین روش ها برای به دست آوردن مشتریان تکراری است. از وبلاگ کسب وکار خود برای ایجاد لیست ایمیل استفاده کنید. برای اینکار می توانید  خوانندگان خود را به اشتراک در خبرنامه ایمیلی تشویق کنید. پرورش مشترکان می تواند آن ها را برای خرید در آینده آماده کند. به طور ایده آل، بهتر است کار جمع آوری ایمیل های خود را قبل از آغاز  فروش محصولات و خدماتتان انجام دهید. اینکار به شما کمک می کند. ارتباطی را با این مشتریان احتمالی ایجاد کنید و  آن ها را به سمت خرید ببرید.

  1. در رویدادها صحبت کنید:

بنیان گذاران کسب وکارهای جدید می توانند با سخنرانی در رویدادها، در معرض افراد قرار بگیرند. اگر بتوانید  درک درستی از هدف رویداد داشته باشید قادر خواهید بود به خوبی سخنرانی کنید. این تاکتیک نه تنها شما را در معرض مشتریان احتمالی قرار می دهد بلکه اعتماد و اطمینان شما را به عنوان یک بنیان گذار و منبع قابل اعتماد در صنعت یا بازار موجود افزایش می دهد.

  1. غرفه ای را در جشنواره ها اجاره کنید:

سعی کنید در جشنواره هایی که در تابستان یا بهار برگزار می شود شرکت کنید. شرکت در جشنواره های محلی و صحبت با افراد به شما کمک می کند مشتریان بیشتری به دست آورید.

  1. تحت نام تجاری خود، کارهای داوطلبانه انجام دهید:

انجام دادن کارهای داوطلبانه برای جامعه، می تواند مزایای زیادی برای کسب وکار شما داشته باشد. از طریق کمپین های اجتماعی، کسب وکار جدید شما می تواند فرصت های جدید را به دست آورد. به عنوان مثال یک محصول رایگان را در اختیار جامعه خود قرار دهید. در روزنامه های محلی خود را نشان دهید. آن ها ممکن است در مورد شما بنویسند و برندتان را نشان دهند. در چنین شرایطی قادر خواهید حامیان بیشتری را برای برند خود جمع آوری کنید.

  1. نمونه هایی را در اختیار افراد قرار دهید:

شما می توانید یک نمونه ازمایشی را به طور رایگان در اختیار افراد بگذارید یا نمونه های رایگان را از طریق ایمیل برایشان ارسال کنید.  اینکار باعث می شود افراد اخباری را در مورد شرکت شما منتشر کنند. همین امر موجب می شود برند به طور رایگان تبلیغ شود.

  1. بازاریابان وابسته را استخدام کنید:

بازاریابی وابسته زمانی که به درستی انجام می شود می تواند فروش شما را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد. یکی از انواع موثر و مقرون به صرفه بازاریابی همین بازاریابی وابسته است زیرا شما تنها بعد از به دست آوردن فروش موفق، کمیسیونی را پرداخت می کنید. بازاریابان وابسته  اینکار را برای شما انجام می دهند و برندتان را با سایت های مناسب مرتبط می کنند.

  1. به منتقدان محصولات خود، نمونه هایی را ارائه کنید:

انتقاد معمولا در نظر افراد یک موضوع منفی محسوب می شود. اما شما می توانید از این گزینه به عنوان یک عنصر مثبت استفاده کنید.  انتقاد می تواند یک روش موثر برای پالایش یا سرمایه گذاری مجدد بر روی محصولات باشد.  اگر تنها نظرات مثبت را بشنوید چگونه می توانید نقص محصول خود را پیدا کنید؟ ارائه محصولات رایگان به منتقدان، آن ها را قادر می سازد بررسی دقیق تر و عمیق تری انجام دهند. از بازخورد این افراد برای بهبود محصول یا تعمیر اجزای تشکیل دهنده ای که به درستی کار نمی کند استفاده کنید.

  1. ورک شاپ هایی را برگزار کنید:

ورک شاپ به شما کمک می کند به صورت حضوری با مشتریان احتمالی تعامل و ارتباط داشته باشید. از این رویدادها برای به اشتراک گذاری تخصص های حرفه ای خود استفاده کنید.جنبه های مختلف کسب وکار شما می تواند در برقراری این ارتباط بسیار موثر باشد. فراهم آوردن ارزش، افزایش دانش و به اشتراک گذاری تمرینات خوب می تواند هوشیاری و آگاهی از برند را افزایش دهد و اعتماد را در میان مشتریان ایجاد نماید.

  1. مرور ویدئویی برای محصول خود منتشر کنید:

به مشتریان احتمالی کمک می کند اطلاعات بیشتری در مورد محصول به دست آورند. ویدئوهای زنده فیس بوک بسیار گرایشی هستند. یکی از مزایای این پلتفرم این است که بازدیدکنندگان می توانند کامنت خود را ارسال کنند و در زمان واقعی بازخوردشان را بیان نمایند. در حالیکه آن ها به طور زنده ویدئوی شما را مشاهده می کنند می توانند ارتباطی را با برند ایجاد نمایند. همچنین می توانید یک کانال اختصاصی  در یوتیوب ایجاد کنید. این ویدئوها را در وبلاگ کسب وکار خود قرار دهید. در این شرایط قادر خواهید بود از ویدئوهای یوتیوبی برای سایت خود ترافیکی به دست آورید.

  1. در سایت های مرور محصولات، یک جایگاه امن به دست آورید:

نظرهای مثبت در مورد محصولات و خدمات شما می تواند اعتماد و اطمینان برند را افزایش دهد. آن ها جنبه های مثبت محصولات شما را برجسته می کنند و باعث افزایش تمایل مشتری به خرید می گردند. نظراتی که بدون تعصب بیان می شوند می توانند بر روی مشتریان احتمالی نیز اثر بگذارند. بر روی سایت های این چنینی سرمایه گذاری کنید.

  1. خدمات خود را در کریگزلیست منتشر کنید:

همانطور که می دانید کریگزلیست وبگاهی برای طبقه بندی تبلیغات در مورد خرید، استخدام و انواع خدمات است. این پایگاه اطلاع رسانی در سال ۱۹۹۵ به وسیله کریگ نیومارک بنیان‌گذاری گردید. متوسط بازدید  ماهانه از  این سایت در نوامبر سال ۲۰۱۶ حدود ۵۰ میلیارد بوده است.  در این پلتفرم رایگان سرمایه گذاری کنید تا بتوانید برند خود را متمایز سازید. تبلیغات خود را رد بخش خدمات خود منتشر نمایید تا به مشتریان حوزه خود دسترسی داشته باشید. شما می توانید تبلیغات خود را تحت منطقه، شهر و نوع خاصی از تبلیغ منتشر کنید. این سایت را مورد بررسی قرار دهید تا ببینید چگونه می توانید خود را در میان رقبا متمایز کنید.

  1. ایمیل های سرد ارسال کنید:

زیبایی ارسال ایمیل های سرد این است که مشتریان می توانند از هر جایی به آن دسترسی داشته باشند. اینگونه ایمیل ها دیگر به دسکتاپ محدود نمی شوند. فناوری های مدرن همچون دستگاه های موبایلی بررسی ایمیل ها را  در هر مکانی ساده تر کرده است.  افراد روزانه با ایمیل های مختلفی بمباران می شوند. حالا سوال اینجاست که چگونه می توانید ایمیل های خود را متمایز کنید؟ یک استراتژی برای خود توسعه دهید و تقسیم A/B را انجام دهید تا بدانید چه چیزی برای شما کار می کند و چه چیزی کار نمی کند. مخاطبان هدف خود را مورد پژوهش و بررسی قرار دهید و از زبان مناسب برای هدف قرار دادن آن ها استفاده نمایید.

  1. بیلبوردهای انسانی استخدام کنید:

این روزها شیوه تبلیغاتی عجیبی به نام بیلبوردهای انسانی ایجاد شده است. این افراد به ازای دریافت پول بیلبورد شما را در معرض  دید سایرین قرار می دهند.  بهتر است قبل از به کار بستن این روش، موقعیت خود را بررسی کنید و از موفقیت آن اطمینان حاصل نمایید.

  1. از خودروی خود به عنوان جایگاه تبلیغاتی استفاده کنید:

این یک روش تبلیغاتی مفید خواهد بود. همانطور که در خیابان رانندگی می کنید، می توانید تبلیغ خود را در معرض دید افراد زیادی قرار دهید. خودروی شما می تواند به عنوان یک بیلبورد سیار عمل کند و توجه افراد را به خود جلب نماید.

  1. از بروشورهای تبلیغاتی استفاده کنید:

بروشورها در دنیای امروزی نیز می توانند تاثیر بازاریابی خوبی داشته باشند. بروشورها را تنها به همسایه های خود ارسال نکنید.  شما می توانید این موارد را برای مشتریان خود ایمیل کنید یا آن را در های خاصی قرار دهید تا بتوانید توجه مخاطبان خود را جلب نمایید. استفاده از بروشورها می تواند آگاهی از برند را افزایش دهید وتصویری از برند را در اختیار افراد بگذارد.

  1. مسابقه های ویروسی اجرا کنید:

برگزاری منظم مسابقه ها می تواند کسب وکار شما را به سرعت معرفی نماید و تعاملی با مخاطبان ایجاد کند.  برای اینکه مطمئن شوید موفقیت خوبی از این طریق به دست می آورید بهتر است آن را برنامه ریزی کنید. برندگان اصلح باید به عنوان جایزه بتوانند از محصولات شما به صورت رایگان استفاده کنند.  مسابقه باید در برگیرنده شرکت کنندگانی باشد  که می توانند کسب وکارتان را در کانال های اجتماعی خود برجسته کنند.

  1. سایتی را برای محصولات ایجاد کنید:

این سایت در اصل یک صفحه فرود محسوب می شود.  محصولات خود را با تصویر نشان دهید تا بتوانید قابلیت های برجسته آن را به نمایش بگذارید. طراحی را انتخاب کنید که برند شما را تکمیل می کند و می تواند جوانب مثبت محصول را برجسته نماید. ترکیبی از طراحی حرفه ای و تصاویر جذاب می تواند بازدیدکننده هدف را به خود جذب کند و به تبدیل سرنخ ها به مشتری کمک نماید. مطمئن شوید که صفحه محصولات در برگیرنده پیشنهاد قابل انتخاب است.

  1. ایجاد کنید:

باید بدانید چگونه می توانید برند خود را در اختیار مشتریان قرار دهید. در عرض ۳۰ ثانیه باید بتوانید مشتریان احتمالی را ترغیب کنید. یک نطق آسانسوری کوتاه و تاثیر گذار ایجاد نمایید. سپس آن را تمرین کنید.  از این نطق برای مشتریان احتمالی خود استفاده کنید.

  1. از مطبوعات کمک بگیرید:

چه اخباری را می توانید به اشتراک بگذارید؟ چه مطالب جذابی در حوزه کاری شما وجود دارد؟ چگونه می توانید خود را از رقبای موجود متمایز کنید؟ یک داستان جذاب و قانع کننده از کسب وکار خود بنویسید و آن را به سایت های مطبوعاتی بفرستید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن