مجازی سازیمقالات وب

چگونه از طریق NTP ، Host client را بر روی ESXi 6.5 پیکربندی کنیم؟

به همراه هایپروایزر ESXI عرضه شده است.  اگرچه هنوز می توان هاست واحد را از طریق که مبتنی بر ویندوز است مدیریت کرد اما واضح است که دیر یا زود این قابلیت برداشته خواهد شد. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم نحوه () را از طریق Host Client بررسی کنیم. پس همراه وب باشید.

خوب اجازه دهید قبل از هر چیزی در مورد  اهمیت پیکربندی NTP بر روی صحبت کنیم. همانطور که می دانید NTP  زمان هاست را از سرور NTP خارجی سینک می کند.بیشتر افراد به سادگی از پیکربندی NTP چشم پوشی می کنند زیرا  از نظر آن ها این گزینه از اهمیت زیادی برخوردار نیست. اما  در حقیقت چنین دیدگاهی اشتباه است.  اگر هاست شما منبع زمانی درستی نداشته باشد ممکن است مشکلات متعددی را در مورد سینک کردن زمان در داخل ماشین های مجازی  داشته باشید. بیشتر ادمین ها از  رایانه های دسکتاپی یا لپ تاپ های لینوکسی یا مک  استفاده می کنند. به همین خاطر انتخاب ESXi host client روش ارجح آن ها خواهد بود. شاید این افراد دوست نداشته باشند از دستگاه های ویندوزی به همراه vSphere client نصب شده بر روی آن استفاده کنند یا اصلا تمایلی به  نصب و راه اندازی ماشین های مجازی ویندوزی از طریقVMware Workstation یا Fusion نداشته باشند.

خوب حالا باید ببینیم چگونه می توانیم NTP را  از طریق Host Client پیکربندی کنیم.

انجام این فرایند بسیار ساده است. کافیست از طریق  vSphere host client خود به ESXi host متصل شوید. اگر هاست شما از طریق vCenter مدیریت می شود می توانید از vSphere Web client استفاده کنید. URL این اتصال همانند آدرسی خواهد بود که در ادامه مشاهده می کنید:

https://IP_of_ESXi/UI

در سمت چپ، درست زیر هاست، گزینه Manage > System > Time and Date را انتخاب کنید.

سپس بر روی دکمه Edit Settings کلیک نمایید تا بتوانید به پنجره پیکربندی دسترسی داشته باشید. NTP service startup policy را به عنوان Start and stop with host تنظیم کنید. همانند سایر موارد، هاست دوباره بوت خواهد شد. بعد از بوت شدن، سرویس NTP به صورت خودکار آغاز می شود. خوب حالا باید سرور NTP ریموت یا لوکال را وارد نمایید. به مثال زیر توجه کنید:

 

pool.ntp.org

 در نهایت می توانید تنظیمات خود را با زدن دکمه Save تایید نمایید.

در مرحله بعدی باید اطمینان حاصل کنید که سرویس NTP به درستی آغاز شده است زیرا پیکربندی Policy و آغاز نکردن سرویس نمی تواند کافی باشد.  شما می توانید سرویس خود را با انتخاب دوباره Time and date > Actions > NTP service > Start آغاز و فعال کنید.

خوب کار شما تمام شده است. از این لحظه به بعد ، هاست زمان را با NTP سروری که شما وارد کرده اید سینک می کند.

نکته: باید اطمینان حاصل کنید که هاست شما می تواند  با  public server  ارتباط داشته باشد.

اگر هاست شما زمان درستی نداشته باشد چه اتفاقی روی می دهد؟

برای مواردی همچون دامین کنترلر سینک کردن زمان یک مسئله مهم محسوب می شود. اگر دامین کنترلر شما نتواند زمان خود را به درستی سینک کند؛ مشکلات متعددی در زیر ساخت ایجاد خواهد شد. در چنین شرایطی به خاطر Kerberos tickets منقضی شده، رد می شود. فرض کنید در حال حاضر vCenter را نصب کرده اید و  هاست خود را از طریق vSphere Web client مدیریت می کنید. خوب در این شرایط نیز می توانید تنظیمات مرتبط با NTP را در مسیر Selecting your Host > Configure > System > Time configuration پیدا کنید.

همانطور که مشاهده کردید، پیکربندی NTP بر روی ESXi host بسیار ساده و اسان است. هنگامی که  محیط بزرگ تری دارید که هاست ها از طریق vSphere Autodeploy بوت می شوند می توانید پیکربندی NTP را از طریق پروفایل هاست اعمال کنید.

منبع: vladan

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن