سئومقالات وب

چگونه از طول اضافی متا دیسکریپشن بیشترین استفاده را ببریم؟

گوگل اخیرا اعلام کرده است که اسنیپت های  موجود در نتایج یا همان متا دیسکریپشن طول بیشتری از قبل خواهد داشت.  خوب حالا سوال اینجاست که این اعلان گوگل به چه معناست؟ این گزینه می تواند بر روی تاثیر بگذارد؟ در این مقاله همراه وب ایده باشید تا پاسخ این سوالات را با هم مرور کنیم.

 اهمیت متا دیسکریپشن:

متا دیسکریپشن محتوایی را توضیح می دهد که بر روی یک صفحه از سایت برجسته شده است. بهترین کار برای استفاده از این گزینه، قرار دادن کلمات کلیدی در آن است. در این شرایط می توانید اطمینان حاصل کنید که کاربر را به کلیک بر روی لینک خود تشویق کرده اید. البته باید به خاطر داشته باشید که گوگل از متا دیسکریپشن برای مقاصد استفاده نمی کند. از آنجایی که متا دیسکریپشن در نتایج موتورهای جستجو نشان می شود،  مواردی که در آن گنجانده می شود می تواند کاربر را برای کلیک بر روی لینک ترغیب کند. داشتن نرخ کلیک طبیعی بالا هم می تواند به طور غیر مستقیم بر روی رتبه بندی اثر بگذارد.

 تغییرات اخیر در :

گوگل به طور رسمی بیان کرده است که تصمیم دارد،  طول پیشنهادی و طول نمایشی چیزی که  در اسنیپت های معمول نتایج جستجو نشان داده می شود را افزایش دهد. در ادامه بیانیه رسمی گوگل در این مورد را مشاهده می کنید:

” ما اخیرا تغییری را ایجاد کرده ایم تا بتوانیم اسنیپت های مفیدتر و توصیفی تری را برای کمک به درک بهتر محتوای صفحات و مرتبط بودن آن ها به جستجوی افراد فراهم آوریم. این تغییر منجر به افزایش طول این اسنیپت ها شده است.”

برخی از افراد در حال حاضر متوجه این تغییرات شده اند. در سال های قبلی، طول پیشنهادی برای متا دیسکریپشن حدود ۱۶۰ کاراکتر بود. بر اساس داده های جمع آوری شده توسط RankRanger، اسنیپت های موتورهای جستجو حالا از ۱۶۰ کاراکتر تا ۲۳۰ کاراکتر متغیر خواهد بود.  چیزی که در این شرایط مشاهده خواهید کرد این است که گوگل به جای اینکه دو الی سه خط از متا دیسکریپشن را برای کاربران نشان دهد، به احتمال زیاد می تواند تا شش خط از متن  توضیحی را در اختیار کاربران قرار دهد. البته طول این توضیحات به کوئری جستجو شده توسط کاربر نیز بستگی خواهد داشت.

گوگل برخی از اسنیپت ها را به گونه ای توسعه داده است که کاربر می تواند پاسخ سوال خود را بدون  کلیک بر روی لینک به دست آورد. این شرکت علاوه بر طول اسنیپت ، راهنماهای موجود برای آن را نیز به روزرسانی کرده است. در حال حاضر گوگل بیان کرده که قانون ثابتی برای طول متا دیسکریپشن وجود ندارد.

برای سئو چه معنایی دارد؟

زمانی که صحبت از تاثیر متا دیسکریپشن بر روی سئو می اید، گزینه های مختلفی باید مدنظر قرار گیرد. سوالات زیادی باید پاسخ داده شود  تا تاثیر این گزینه بر روی سئو مشخص گردد:

  • نوشتن متا دیسکریپشن چه تاثیری بر روی سئو خواهد داشت؟
  • متا دیسکریپشن هایی که قبلا با ۱۶۰ کاراکتر نوشته شده اند چگونه نمایش داده خواهند شد؟
  • ایا مجبوریم تمامی متا دیسکریپشن های فعلی خود را بازنویسی کنیم؟
  • مجبوریم برای ترغیب کاربران برای کلیک بر روی نتایج جستجو، متا دیسکریپشن طولانی تر و ترغیب کننده تری بنویسیم؟

یکی از سوالات مهمی که در این شرایط به ذهن خطور می کند این است که مجبوریم تمامی متا دیسکریپشن های فعلی خود را به روزرسانی کنیم؟ احتمالا خیر. اسنیپت ها اغلب بسته به کوئری جستجو شده توسط کاربر، محتوای یافت شده در متا دیسکریپشن و محتوای موجود در صفحه، به صورت پویا تولید شده اند.  اگر گوگل بخواهد اسنیپت طولانی تری را در اختیار کاربران خود قرار دهد به احتمال زیاد آن را از خودِ صفحه استخراج می کند. به همین خاطر کلمات اضافی که گوگل انتخاب می کند به جستجوی کاربر مرتبط خواهد بود. این موضوع بدین معنی است که شما می توانید از ی اسنیپت های طولانی استفاده کنید بدون اینکه مجبور باشید کار اضافی انجام دهید.  با این وجود زمانی که خواستید متا دیسکریپشن های بعدی خود را برای محتوای تولید شده بنویسید می توانید از مزایای این طول اضافی بسته به نوع محتوا و اهداف خود استفاده کنید. هر چقدر خلاصه صفحه ای که در اختیار کاربر قرار می دهید دقیق تر باشد بهتر خواهد بود.  همچنین با وجود این طول اضافی قادر خواهید بود انواع مختلفی از ها را در آن بگنجانید. با اینحال مراقب باشید که از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده نکنید.  از این فضای اضافی برای فراهم آوردن اطلاعات ارزشمند برای کاربر استفاده کنید تا بتوانید توجه او را به سایت خود جلب نمایید. روش دیگری که می توان از آن برای بهره بردن از مزایای متا دیسکریپشن استفاده کرد، اضافه کردن Call to action است. این موضوع می تواند کاربر را به اقدام  وادارد و او را برای کلیک بر روی نتایج جستجو ترغیب نماید.

 اثرات دیگر:

به خاطر داشته باشید که اسنیپت های طولانی بیشتر از خطوط اضافی نمایش داده شده در نتایج موتورهای جستجو تاثیرگذار خواهند بود. این خطوط اضافی به این معنا خواهد بود که  نتایج نشان داده شده در صفحه اول بسیار مهم است. اگر کاربر با اسنیپت های طولانی موجود در صفحه اولِ گوگل تعامل برقرار کند به احتمال زیاد پاسخ سوال خود را در همان صفحه می یابد و دیگر نیازی به صفحه های بعدی نخواهد داشت. این موضوع باعث می شود صفحات اول گوگل رقابتی تر از قبل شوند.  با این وجود لازم نیست زمان خود را برای بازنویسی متا دیسکریپشن های قدیمی به هدر بدهید.  در عوض به این فکر کنید که با وجود چنین به روزرسانی استراتژی سئوی شما نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. در متا دیسکریپشن های بعدی  مواردی که بیان کردیم را مدنظر داشته باشید و از اثرات این به روزرسانی برای کمک به کاربران خود استفاده نمایید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن