بازاریابی دیجیتالمقالات وب

ایمیل فروش خود را چگونه بنویسیم که مشتریان به آن پاسخ دهند؟

تا به حال برایتان پیش آمده است که ایمیل فروشتان از طرف مشتریان نادیده گرفته شده باشد؟ اگر پاسخ شما به این سوال  مثبت است باید بدانید که تنها نیستید. بیشتر فروشندگان  امروزی  در نوشتن ایمیل های فروشی که به واقعی منجر شود مشکل دارند. اما قبل از اینکه بخواهید چنین ایمیل هایی را طراحی و ارسال کنید بهتر است خود را جای مشتریانتان بگذارید. مشتریان سطح بالا، روزانه صدها ایمیل از شرکت های مختلف دریافت می کنند. در دنیای پشغله امروز هیچ کس زمان کافی برای مدیریت و خواندن تمام ایمیل های ارسال شده را ندارد. مشتریان شما چاره ای ندارند جز اینکه همه ایمیل ها را به سرعت اسکن کنند و در مورد با ارزش بودن یا نبودن محتوای آن تصمیم بگیرند. اگر ایمیل ارسالی شما نتواند مسیر خود را به درستی پیدا کند، ارزشی برای کسب وکارتان نخواهد داشت و در میان صدها ایمیل موجود در اینباکس مشتریان گم می شود. خوشبختانه روش هایی برای بهبود این شرایط وجود دارد. شما می توانید به ک این روش ها مشتریان را به خواندن ایمیل ترغیب کنید. در ادامه ۵ راز قدرتمندی را در اختیار شما قرار خواهیم داد که به کمک آن می توانید ایمیل های خوبی بنویسید. پس همراه وب ایده باشید.

  1. بر روی موضوع و جملات اول تمرکز کنید:

بیشتر و فروشندگان تمام زمان خود را صرف نوشتن بدنه ایمیل فروش خود می کنند و سپس به سرعت از روی موضوع عبور می نمایند. به جای اینکه تمام وقت خود را بر روی بدنه پیام صرف کنید بهتر است بر روی نوشتن  موضوع جذاب تمرکز داشته باشید و توجه ویژه ای به جملات اول خود بکنید. خوب حتما از خودتان می پرسید چرا نوشتن موضوع و جملات اول متن اینقدر مهم است؟ طیف وسیعی از مشتریان تنها  موضوع و خطوط اول  پیام را مطالعه می کنند و زمان کافی برای خواندن کل متن را ندارند. اگر ایمیل شما  توسط مشتری باز شود باید از این فرصت به صورت استراتژیک استفاده کنید. مهم تر از همه مواردی که در متن پیام وجود دارد، موضوع و جملات اول آن است. اطمینان حاصل کنید که موضوع نوشته شده در ایمیل به اندازه کافی جذاب و با ارزش است و می تواند پیام شما را به سادگی منتقل کند. اولین جملات هر ایمیلی باید به گونه ای باشد که مشتری احساس کند تنها برای او نوشته شده است.

  1. رسمیت را کنار بگذارید:

نباید تلاش کنید مشتریان احتمالی خود را با کیفیت، ساختار و رسمیت متن نوشته شده تحت تاثیر قرار دهید. مشتریان شما در مورد هیچ کدام از موارد ذکر شده فکر نمی کنند. در حقیقت، ایمیلی که ظاهر رسمی تری دارد  در دنیای امروزی زودتر از سایر پیام ها پاک خواهد شد. پیام  غیر رسمی و گفتاری به نظر برای مشتریان جذاب تر است. به همین خاطر تا جایی که می توانید ایمیل خود را صمیمانه تر و غیر رسمی تر طراحی کنید. اینکار شانس به دست اوردن مشتری را بیشتر می کند.

  1. تحقیق کنید و نمایید:

با اینکه لازم نیست برای هر ایمیلی که می نویسید و ارسال می کنید تحقیق زیادی انجام دهید اما بهتر است زمان کافی برای اینکار اختصاص دهید. شما باید مشتریان خود را به خوبی بشناسید و بدانید نیازهای آنان دقیقا چه چیزی است. از شبکه های اجتماعی و برای درک شغل فعلی مشتریان، پروژه های اخیر و سایر  اطلاعات مرتبطی که می تواند شانس باز شدن ایمیل را افزایش دهد استفاده کنید. همچنین باید پیام ایمیل خود را برای هر کدام از مشتریان شخصی سازی نمایید. بهتر است در پیام های خود هر کدام از مشتریان را با نام خودشان ب کنید. پیام ها را به صورت دسته ای برای همه افراد ارسال نکنید.اگر  مشتریان شما احساس کنند که ایمیل دریافتی برای چندین نفر کپی شده است، بازی را باخته اید. در عوض یا دستاورد خاصی را در ایمیل خود بگنجانید تا مشتری احساس کند برایش ارزش قائل شده اید.

  1. تا جایی که می توانید پیام های خود را کوتاه بنویسید:

زیاده روی در نوشتن متن ایمیل می تواند بزرگترین اشتباه فروشندگان به هنگام ارسال ایمیل فروش باشد. به خاطر داشته باشید که هدف شما از ارسال ایمیل، آموزش مشتریان یا اشباع کردن ذهن آن ها با اطلاعات مختلف نیست. هدف شما این است که پاسخی را از مشتریان خود دریافت کنید و آن ها را تشویق نمایید فعالیت دلخواه شما را انجام دهند. این تنها کاری است که باید انجام دهید. مشتریان دوست ندارند پاراگراف های متعددی از ایمیل را بخوانند.  اگر پیام شما بسیار طولانی باشد،   مشتری بدون خواندن متن و پاسخ دادن به آن، ایمیل را ترک می کند.  ایمیل فروش شما هرگز نباید از ۵ یا ۶ جمله فراتر رود. هرچقدر متن شما کوتاه تر باشد بهتر است.

  1. همیشه یک سوال بپرسید:

از آنجایی که هدف هر ایمیل فروشی دریافت پاسخ از مشتریان است باید همیشه سوالی را در انتهای پیام خود بگنجانید. هرگز پیام ایمیلی خود را با گفتن این جملات به پایان نرسانید: “اگر سوالی داشتید بپرسید” یا ” اگر سوالی داشتید از ما بپرسید”.

در عوض مشتریان خود را با پرسیدن سوال های مختلف به تعامل وادارید.  پرسیدن سوال های ساده کار مشتریان را برای پاسخگویی ساده تر و راحت تر می کند و در نهایت موجب می شود مشتری احتمالی شما به یک مشتری واقعی و وفادار گردد.

منبع: entrepreneur

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن