مقالات وبوردپرس

چگونه مشکل آپلود تصویر در وردپرس را برطرف کنیم؟

مشکل آپلود تصویر در سایت های وردپرسی یکی از خطاهای ازاردهنده ای است که راه حل واضح و شفافی ندارد. این موضوع بدین معنی است که علل مختلفی ممکن است باعث بروز چنین شرایطی شود و به همین خاطر راه حل های مختلفی هم ممکن است برای برطرف کردن این خطا وجود داشته باشد. خسته کننده ترین بخش این خطا این است که به صورت اتفاقی و تصادفی رخ می دهد و همین امر پیش بینی آن را دشوارتر می سازد. در چنین خطایی شما نمی توانید با بک آپ گرفتن از قبل، مشکل به وجود آمده را برطرف کنید. با اینحال روش های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد . در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم و ۷ گزینه مختلفی که پیش رو دارید را با هم مرور نماییم. پس همراه وب باشید.


از شرکت ارائه دهنده کمک بگیرید:

اگر در حوزه وردپرس مبتدی هستید و اشنایی کافی با آن ندارید ممکن است نتوانید این مشکل را به درستی برطرف کنید. در چنین شرایطی بهتر است با شرکت ارائه دهنده هاست خود مشورت کنید. اگر به کمک شرکت ارائه دهنده هاست موفق به برطرف کردن این مشکل نشدید باقی مقاله را مطالعه کنید.

ایا مشکل آپلود تصویر برای همه تصاویر رخ می دهد؟

راه حلی که برای برطرف کردن این مشکل بر می گزینید به مشکلی که برایتان رخ داده است بستگی خواهد داشت. آیا در آپلود یک تصویر مشکل دارید؟ نمی توانید هیچ تصویری را در سایت وردپرسی ود کنید؟ برای هر دو سناریو دو راه حل کلی وجود دارد. اگر مشکل آپلود تصویر برای همه تصاویر رخ داد مراحل زیر را مدنظر داشته باشید:

• permission های فایل خود را تغییر دهید
• افزونه ها به خصوص آن هایی که برای بهینه سازی تصاویر به کار می روند را غیر فعال سازید.
• محدودیت حافظه وردپرس و PHP را افزایش دهید.
• در صفحه تنظیمات رسانه، مسیر فایل را پاک کنید.
• ببینید نسخه PHP ای که استفاده می کنید مشکل ساز بوده است یا خیر.

اگر مشکل آپلود تصویر تنها برای یک گزینه رخ داد مراحل زیر را طی کنید:

• نام تصویر را عوض کنید.
• رزولوشون تصویر را کاهش دهید.

راه حل اول: تغییر permission های فایل

 


برای اینکه بتوانید این مشکل را برطرف نمایید باید به کلاینت FTP دسترسی داشته باشید یا از طریق کنترل پنل به هاست خود بروید. زمانی که شرکت ارائه دهنده هاست های خود را به روزرسانی می کند، ممکن است permission های فایل های شما نیز تحت تاثیر قرار گیرد. همین امر باعث بروز خطای آپلود تصاویر در وردپرس خواهد شد. در این مقاله ما از فایل زیلا برای دسترسی به هاست استفاده خواهیم کرد. شما می توانید از کنترل پنل ارائه شده در هاست یا کلاینت FTP متفاوتی استفاده کنید. بعد از اینکه وارد هاست شدید، فایل های آن را باید بررسی کنید. پس دایرکتوری روت را باز کنید. این دایرکتوری معمولا public_html نام دارد. فولدر wp-content را بیابید. این فولدری است که آپلودهای شما در آن واقع شده است. فولدر آپلودها در برگیرنده فولدرهای دیگری برای ذخیره سازی فایل های رسانه های شماست. بر روی فولدر آپلود(Uploads) راست کلیک کنید و عبارت File Permissions را انتخاب نمایید. به مقدار عددی که این گزینه دارد دقت کنید. در پنجره تغییر صفات فایل، تنظیمات زیر را تغییر دهید:


• Numeric Value: 44
• Recurse into Subdirectories: تیک بزنید
• گزینه Apply to Directories Only را انتخاب کنید.


حالا بر روی اوکی کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود. اگر این گزینه برایتان کارساز نبود می توانید مراحل بیان شده را تکرار کنید و مقدار ۷۴۴ را به ۷۵۵ تغییر دهید. اگر این روش هم به برطرف شدن مشکل شما کمکی نکرد، دوباره بر روی فولدر آپلود راست کلیک کنید و File Permissions را به مقدار اولیه خود باز گردانید. به سراغ راه حل بعدی بروید.

راه حل دوم: غیر فعال کردن همه افزونه ها

اگر برای بهینه سازی تصاویر از افزونه ای استفاده می کنید قبل از اینکه بخواهید تصویری را آپلود نمایید، آن را غیر فعال سازید تا ببینید مشکلتان برطرف می شود یا خیر. سعی کنید اگر برایتان ممکن بود همه افزونه ها را غیر فعال نمایید. اگر سایت بزرگی دارید و از افزونه های متعددی استفاده می کنید ممکن است به محدودیتی که برای حافظه وجود دارد برسید. همین امر مانع از آپلود شدن فایل در سایت وردپرسی می شود. اگر این روش هم برایتان کارساز نبود به سراغ راه حل بعدی بروید. اگر غیر فعال کردن افزونه مشکلتان را حل کرد از افزونه دیگری برای بهینه سازی تصاویر استفاده کنید یا با توسعه دهنده خود تماس بگیرید.

راه حل سوم: افزایش محدودیت حافظه سایت

 

ممکن است سایت شما به اندازه ای رشد کرده باشد که به محدودیت حافظه رسیده باشد. این شرایط برای سایت هایی که بر روی هاست اشتراکی میزبانی می شوند بیشتر دیده می شود. اگر شما هم از هاست اشتراکی استفاده می کنید ممکن است نتوانید به راحتی محدودیت حافظه را افزایش دهید و به کمک شرکت ارائه دهنده هاست داشته باشید اما مقاله زیر هم می تواند ی خوبی در این زمینه باشد.

بیشتر بخوانید: افزایش محدودیت حافظه PHP

راه حل چها: پاک کردن مسیر فایل از صفحه تنظیمات رسانه

 

این گزینه راه حل محبوبی برای برطرف کردن خطای مرتبط با آپلود تصاویر نیست اما برای برخی از شرایط کارساز و موثر خواهد بود.
وارد ناحیه ادمین سایت وردپرسی خود شوید، منوی تنظیمات را باز کنید و عبارت رسانه را انتخاب کنید. اگر مسیری برای فایل وجود دارد و نشان می دهد این فایل ها باید کجا آپلود شود متن موجود در تکست باکس file path را پاک کنید و بر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید. اگر چنین گزینه ای را در صفحه تنظیمات رسانه پیدا نکردید به سراغ راه حل بعدی بروید.

راه حل پنجم: تغییر نسخه PHP

همانطور که می دانید وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP توسعه یافته است. PHP هم همانند وردپرس، افزونه ها و قالب های آن به روزرسانی های خاص خودش را دارد. بهتر است نسخه PHP شما حداقل ۵٫۲٫۴ باشد. به همین خاطر توصیه می شود این نسخه از ۵٫۶ به بالا مورد استفاده قرار گیرد.برخی از کاربران با آپدیت کردن نسخه PHP یا حتی استفاده از نسخه قبلی می توانند مشکل خود را در مورد آپلود تصاویر برطرف نمایند. برای اینکار کافیست به خود بروید و بخش پیکربندی PHP را پیدا کنید. اگر در حوزه وردپرس مبتدی هستید بهتر است از یک فرد کمک بگیرید. حداقل از سایت خود بک آپ تهیه نمایید تا اگر به مشکلی برخوردید بتوانید همه چیز را به حالت اول برگردانید.

راه حل ششم: تغییر نام فایل

اگر مشکل آپلود تصویر تنها با یک گزینه خاص است می توانید نام فایلی که قصد آپلودش را دارید تغییر دهید. مطمئن شوید که هیچ آپوستروفی در نام فایل وجود ندارد.همچنین باید اطمینان حاصل کنید که نام فایل با حروف کوچک نوشته شده است.

راه حل هفتم: بهینه سازی تصویر قبل از آپلود

آپلود تصاویر بزرگ، ممکن است مشکلاتی را در سایت ایجاد کند. نکته مهمی که باید در این شرایط به خاطر داشته باشید این است که هرگز تصاویر های وبلاگی خود را عریض تر از عرض محتوا انتخاب نکنید مگر اینکه تصویر شاخص یا تصویر هدر باشد. برای اینکه عرض محتوای خود را بدانید، یک پست وبلاگی باز کنید، جایی در سایت راست کلیک نمایید و عبارت Inspect Element را انتخاب کنید. حالا باید کلاسی به نام content را پیدا کنید. موس را روی این بخش نگه دارید. باید ناحیه محتوایی شما در داخل سایت برجسته شود. در این شرایط می توانید عرض ناحیه محتوایی را بیابید.

سخن نهایی:

مشکل آپلود تصاویر در سایت های وردپرسی یکی از مشکلات مرموز و اسرارآمیز است و بیشتر کاربران سایت های وردپرسی بر این باورند که نمی توانند چنین مشکلی را برطرف نمایند. اگر برایتان ممکن بود با شرکت ارائه دهنده هاست تماس بگیرید. اگر توسعه دهنده یا کاربر حرفه ای در وردپرس نیستید، می توانید از یک فرد حرفه ای هم کمک بگیرید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن