بازاریابی دیجیتالمقالات وب

۴ ترند بازاریابی محتوایی رسانه های اجتماعی در سال ۲۰۱۸

بازاریابی محتوایی رسانه های اجتماعی  در حال رشد است و ی سرتاسر جهان باید اطمینان حاصل کنند که کمپین های بازاریابی شان در این موارد به روز است.  هدف اصل ما باید جذب مخاطب هدف به ک محتوای خ و ترغیب کننده باشد. همه ما به خوبی می دانیم که محتواب خوب باید به شیوه مناسبی ارائه شود. انتخاب این موارد می تواند برای بیشتر شرکت ها سردرگم کننده باشد. شکی نیست که ایجاد و ارائه محتوای قانع کننده بر روی پلتفرم شبکه های اجتماعی برای بیشتر ها ضروری است. با اینحال استفاده از رسانه های اجتماعی و بازاریابی در آن نیازمند کاربرد رویکرد انسانی تری است. در این مقاله قصد داریم ۴ مورد از ترندهای بازاریابی محتوایی رسانه های اجتماعی در سال ۲۰۱۸ را بیان کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

 سرمایه گذاری بر روی استعدادها:

بیشتر شرکت ها بر این باورند که رسانه های اجتماعی برای جذب مشتری و آگاهی از برند ضروری است. به همین خاطر بر روی آن سرمایه گذاری می کنند و از استراتژی های مختلف در رسانه های اجتماعی بهره می برند. در سال جدید نیز شاهد سرمایه گذاری های قدرتمند در این استراتژی ها خواهیم بود اما تاکید بیشتر بر روی استخدام با استعداد خواهد بود که می توانند محتوای خوب و مستمری برای رسانه های اجتماعی تولید کنند. زمان انتشار محتوای یکسان در همه پلتفرم ها به پایان رسیده است.  این روزها شرکت ها به دنبال استخدام افراد هستند که نه تنها نحوه رشد مخاطبان در رسانه های اجتماعی را می دانند بلکه قادرند  محتوای خاصی را برای هر کدام از رسانه های اجتماعی تولید کنند.  این افراد باید کاملا سازمان یافته و متخصص باشند و بتوانند در کانال های مختلف اجتماعی با افراد تعامل برقرار نمایند.

 محتوای موبایل دوست بیشتر:

بر اساس نظرسنجی که اخیرا انجام شده است، موبایل ۷۰ درصد از زمان کاربران را در رسانه های دیجیتال به خود اختصاص می دهد.  اپلیکیشن هنوز هم یکی از اپلیکیشن های پر کاربرد در میان افراد محسوب می شود. در سال ۲۰۱۷ اینستاگرام و اسنپ چت  جایگاه خود را در ۱۰ رسانه برتر حفظ کرده اند. نیز یکی از اپلیکیشن های محبوب در بازار است و اشتراک های آن در حال افزایش است.واضح است که کاربران زمان بیشتری را از طریق های هوشمند در رسانه های اجتماعی صرف می کنند. به همین خاطر شاهد سرمایه گذاری برندهای بیشتر بر روی محتوای موبایل دوست خواهیم بود. این نوع محتواها از نظر ویژگی های مرتبط، ساده تر هستند و تعامل با آن در موبایل راحت تر است.

 شکل غنی تری از محتوا:

این ترند بسیار ساده است. محتوای غنی می تواند تعامل بیشتری را به همراه داشته باشد. اما محتوای غنی به چه معناست؟ بسته به فردی که این سوال را از او می پرسید این دو واژه می تواند معنای  مختلفی داشته باشد. اما بیشتر افراد بر این باورند که محتوای غنی به معنای هر نوع محتوایی است که تعامل کاربر را تسهیل کند. فایل یی بهترین نمونه از این نوع محتوا خواهد بود زیرا باعث می شود کاربر بر روی دکمه پلی کلیک کند و او را تشویق می کند کامنتی در مطلب قرار دهد.رای گیری در توییتر نیز روش عالی برای استفاده از کاربران در سبک و سنگین کردن موضوعات مختلف است. با ایجاد این نوع محتوا، کاربر را به تعامل وادار می کنید و می توانید نظرات آن ها را جمع اوری نمایید.

استفاده از قدرت محتوای تولید شده توسط کاربر:

بر اساس مطالعات اخیر بازاریابی، ۶۶ درصد از کاربران به نظرات مشتریان دیگر اعتماد می کنند. حتی درصد بالایی از اعتماد به خاطر توصیه های افرادی است که می شناسند. واضح است که افراد بیش از اینکه به تاثیرگذاران یا سلبریتی ها اعتماد داشته باشند به خودشان اعتماد دارند. به همین خاطر زمان استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر در رسانه های اجتماعی فرا رسیده است. در سال ۲۰۱۸، خواهیم دید که برندها چگونه زمان بیشتری را بر روی این نوع از محتواها صرف می کنند.

این روزها رسانه های اجتماعی  فرصت های جدید و شگفت انگیزی را برای استفاده از محتوای جذاب برای ایجاد رابطه با مشتریان فراهم می کنند. برندها نیز باید استراتژی های خود را با ترندهای جدید منطبق کنند تا بتوانند خود را در میان متمایز سازند.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن