مجازی سازیمقالات وب

چگونه می توان از VMware IOInsight استفاده کرد؟

همانطور که می دانید سنجش عملکرد ماشین های مجازی می تواند کار دشواری باشد. ابزارها، روش ها و استراتژی های مختلفی برای انجام اینکار وجود دارد.  با اینحال VMware ابزار جدیدی را روانه بازار کرده است که می تواند در عملکرد ماشین های مجازی انتخاب شده یا VMDK ها مفید باشد. این ابزار نام دارد.  این ابزار به عنوان یک مجازی در اختیار کاربران قرار می گیرد و می توان آن را در عرض چند دقیقه توسعه داد. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. پس همراه وب باشید.

ابزار IOInsight می تواند ردپای I/O را از ESXi  به دست اورد و معیارهای متعددی را تولید نماید. این معیارها نشان دهنده رفتار I/O خواهد بود. این ابزار یک نوع نرم افزار مبتنی بر وب با گرافیک زیباست که به کاربران اجازه می دهد فایل های مورد نیاز خود را اکسپورت کنند و به تیم پشتیبانی VMware ارسال نمایند. این ابزار توسط گروه عملکرد VMware تهیه شده است. خوب اولین کاری که باید انجام دهید این است که فایل زیپ ان را نمایید و آن را اکسترکت کنید. سپس وب کلاینت یا host client خود را باز کنید و اپلیکیشن را توسعه دهید. این ابزار از VMware Photon OS استفاده می کند. ابزار IOinsight می تواند در سناریوهای زیر مفید باشد:

  • ان می توانند به راحتی و با قدرت بیشتری ان خود را اندازه بندی کنند.
  • زمانی که می خواهید با تیم پشتیبانی VMware تماس بگیرید بهتر است گزارش حاصل از این ابزار را در متن پیام خود بگنجانید. این موضوع به تیم پشتیبانی اجازه می دهد درک بهتری از مشکل شما داشته باشند. در چنین شرایطی رسیدن به راه حل، سریع تر و بهتر خواهد بود.
  • تیم مهندسی VMware می توانند ات خود را با درک بهتر از رفتارهای مشتریان بهینه سازی کنند.

اطلاعات لاگین که به صورت پیش فرض در این ابزار به کار می رود شامل موارد زیر است:

 

لاگین: root

پسورد: changeme

خوب باید به خاطر داشته باشید که برای استفاده از آن مجبور نیستید به کنسول دسترسی داشته باشید اما شما می توانید اینکار را به راحتی انجام دهید. در این شرایط تغییر پسورد بسیار ساده خواهد بود. بعد از تغییر پسورد می توانید لاگین کنید و ای پی خود را در صورت لزوم تغییر دهید. شما می توانید آی پی آدرس خود را از طریق کنسول یا از طریق vSphere client، host client یا وب کلاینت مشاهده کنید.

 

https://IP_of_IOninsight

به سرور vCenter متصل شوید.

بعد از اتصال به vCenter، شما می توانید هاست های  موجود را مشاهده کنید. یکی از هاست های خود را انتخاب کنید و به آن وصل شوید.  از شما خواسته می شود پسورد روت را برای آن هاست وارد کنید. بعد از انجام اینکار، قادر خواهید بود یک ماشین مجازی و سپس VMDK را انتخاب کنید.

شما می توانید این ابزار را از ازمایشگاه VMware دانلود کنید. در این بخش، می توانید راهنمای کاربری را به شکل پی دی اف دانلود نمایید و از اطلاعاتی که در مورد آن فراهم شده است بهره مند شوید.

 سخن نهایی:

توسعه و استفاده از این ابزار بسیار ساده و اسان است. شما می توانید این ابزار را تست کنید و سپس در مورد توسعه آن تصمیم بگیرید. در برخی از موقعیت ها که مشکلاتی در عملکرد فضای ذخیره سازی وجود دارد ممکن است بخواهید گزارشات بیشتری در اختیار تیم پشتیبانی قرار دهید.  در این شرایط بهتر است گزارش حاصل از این ابزار را در متن پیام خود بگنجانید. اینکار به تیم پشتیبانی کمک می کند راحت تر از قبل مشکلات شما را حل کنند.

منبع: vladan

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن