بازاریابی دیجیتالمقالات وب

7 مرحله ای که برای فروش بیشتر باید انجام دهید

به عنوان یک فروشنده،   موارد اندکی وجود دارد که می توانید تحت کنترل خود درآورید. شما نمی توانید گرایش های بازار، تغییر در شرکت، حالات روحی و خلق و خوی مشتریان یا قابلیت های محصولاتتان را کنترل کنید. اما باید به خاطر داشته باشید که در این میان قادر هستید بر مقدار فروش خود کنترل داشته باشید و همین موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.  به جای اینکه بر روی تمامی فاکتورهایی که خارج از کنترل شما هستند تمرکز کنید بهتر است بر روی فروش بیشتر تمرکز داشته باشید و معاملات بزرگی را انجام دهید. در چنین شرایطی قادر خواهید بود یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر باشید. در این مقاله قصد داریم 7 مرحله ای را معرفی کنیم که به فروش بیشتر می انجامد. پس همراه وب ایده باشید.

  1. اهداف خاص خود را تصریح کنید:

بیشتر فروشندگان سعی می کنند اهداف جداگانه ای برای زندگی شخصی و حرفه ای خود تنظیم کنند اما در فرآیند فروش همه اهداف شخصی هستند. اهداف شخصی شما می تواند  اهداف حرفه ای تان را هدایت کند. اولین قدم برای داشتن فروش بیشتر  تصریح اهداف خاصی است که در ذهن دارید. اول از هر کاری یک قلم و کاغذ بردارید و بر روی آن مواردی که دوست دارید در سال آینده به آن ها دست پیدا کنید را بنویسید.  اهدافتان را یادداشت کنید و اجازه دهید یادآوری این اهداف شما را در رسیدن به آن یاری کند.

  1. ارقامی که نیاز دارید را بشناسید:

برای اینکه بتوانید به فروش دلخواه خودتان دست پیدا کنید در عرض یک هفته چند بار باید تماس تلفنی داشته باشید؟ در مورد ایمیل ها چطور؟  برای رسیدن به اهدافتان چند جلسه رسمی یا غیر رسمی باید تنظیم کنید؟ باید دقیقا پاسخ این سوالات را بدانید. در مورد ایمیل هایی که باید ارسال کنید، تماس هایی که باید بگیرید  و جلساتی که باید برگزار کنید آگاه باشید. در غیر اینصورت قادر نخواهید بود به اهدافی که در سر می پروانید دست پیدا کنید.  این موضوع به نظر ساده می رسد اما در اصل یک استراتژی موثر برای داشتن فروش بیشتر است.

  1. 7 ثانیه اول تمامی تعاملات فروش خود را بنویسید:

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که  یک فرد غریبه برای تصمیم گیری در مورد ادامه مکالمه یا قطع آن به 7 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت. اگر نتوانید در 7 ثانیه اول نظر مشتری را به خود جلب کنید بازی را خواهید باخت.  زمانی که متن تعاملات خود را می نویسید قادر خواهید بود به نرخ موفقیت بالاتری در ادامه مکالمات با مشتریان احتمالی خود دست پیدا کنید و در نهایت فروش بهتری خواهید داشت.

  1. الگوی فروش را بشکنید:

اگر می خواهید خود را در میان فروشندگان دیگر متمایز کنید باید رفتار متفاوتی داشته باشید.  اگر مشتریان احساس کنند شما نیز همانند فروشندگانی هستید که قبلا با آن ها ملاقات داشته اند، بلافاصله مکالمه را قطع می کنند و به فکر شرکت دیگری می افتند. سعی کنید الگوهای فروش را بشکنید و تعاملات فروش استاندارد را به گونه دیگری دنبال کنید. به عنوان مثال  در مورد قابلیت ها و مزایای محصولات خود صحبت نکنید.  به جای اینکه همانند یک فروشنده معمولی رفتار کنید خود را یک متخصص در زمینه کاریتان نشان دهید.

  1. از سلب صلاحیت مشتریان احتمالیتان واهمه نداشته باشید:

همه مشتریان احتمالی که به سمت شرکت شما می ایند صلاحیت کافی برای مشتری شدن را ندارند. اگر  احساس کردید مشتری احتمالی برای محصول یا خدماتی که می فروشید به اندازه کافی صلاحیت ندارد بهتر است او را رد کنید. به جای اینکه سعی کنید همه مشتریان را به ادامه کار وادار کنید، تنها بر روی افرادی تمرکز کنید که واقعا خریدار هستند و می توانند به مشتریان وفاداری تبدیل شوند.  حتما شما نیز همانند سایر افراد دوست ندارید قیف فروشتان پر از سرنخ های بدی باشد که هیچ مزیتی برایتان ندارند.

  1. در مورد چالش های کلیدی سوالاتی را بپرسید:

مشتریان احتمالی تنها  به خودشان فکر می کنند. از تبلیغ  محصولات خود دست بردارید چون این موضوع ممکن است  اهمیت زیادی برای افراد نداشته باشد.  چیزی که برای مشتریان مهم است چالش های کلیدی است که با آن مواجه اند. در مورد تمامی این چالش ها بحث کنید و سوالاتی را بپرسید که در نهایت به بهبود شرایط می انجامد و می تواند به افراد کمک کند بر روی چالش های خود غلبه کنند.

  1. از همه افراد بخواهید شما را به دوستان و اشنایان خود معرفی کنند:

هیچ چیزی بیشتر از قیف فروش پر شده از مشتریان  اصلح  و واجد شرایط نمی تواند شما را به فروش بیشتر نزدیک کند.   سعی کنید از افراد بخواهید شما را به دوستان و اشنایان خود معرفی کنند.

منبع: entrepreneur

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن