سئومقالات وب

چگونه به کمک ترفندهای سئو خود را در میان رقبا متمایز کنیم؟

همه یی که در دنیای آنلاین و آفلاین فعالیت می کنند رقبایی برای خود دارند. در دنیای پیشرفته امروزی اگر بخواهید خود را در میان رقبا متمایز کنید به استراتژی های مستحکمی نیاز دارید. اگر تصمیم گرفته اید خود را در نتایج جستجو هم پر رنگ ترکنید باید بتوانید از نکات و ترفندهای سئو به خوبی بهره بگیرید. سئو اگرچه در سال های قبل زیاد پیچیده نبود اما امروزه دارای پیچیدگی های خاص خود شده است.

این روزها کسب وکارهای زیادی را می بینید که برای رسیدن به جایگاه برتر در موتورهای جستجو با رقبایشان مبارزه می کنند. مثلا تلاش می کنند های درستی را هدف قرار دهند، محتوای عالی ایجاد کنند و از کمک بگیرند. به همین خاطر است که بازگشت سرمایه گذاری در دنیای سئو کمی دشوارتر از قبل شده است.

با اینکه دلایل زیادی برای افت رتبه بندی سایت ها در موتورهای جستجو وجود دارد اما همیشه می توان به کمک نکات و ترفندهای سئو شاهد پیشرفت رتبه بندی سایت بود. قبل از اینکه به سراغ بخش اصلی مقاله برویم سعی می کنیم مواردی که باعث شکست سئوی سایت شما می شود را با هم مرور کنیم.  پس همراه وب ایده باشید.

  1. از روش های قدیمی استفاده می کنید:

گوگل به همراه موتورهای جستجوی بزرگ دیگر به طور مداوم های خود را تغییر می دهد و آن را  بهبود می بخشد. پس اگر نتوانید خود را با آخرین نکات و تکنیک های سئو به روز کنید شاهد نتایج مطلوبی هم نخواهید بود. اگر کمپین شما بازگشت سرمایه گذاری خوبی دریافت نمی کند باید ببینید از چه روش هایی برای انجام سئو در آن استفاده می شود. آیا تکنیک های به کار رفته قدیمی شده اند؟ اگر پاسختان به این سوال مثبت است باید روش خود را تغییر دهید و کمی بر روی فرایندهای سئو مطالعه نمایید.

  1. به خوبی بر روی سایت خود کار نمی کنید:

آن روزها که فاکتورهای خارجی همچون کسب تعداد بالای لینک می توانست شما را به جایگاه برتر در موتورهای جستجو برساند دیگر گذشته است. این روزها  شما به سایت کاربرپسند و محتوای ارزشمند نیاز دارید تا بتوانید خود را در میان رقبا متمایز نمایید. بهینه سازی نکردن سایت نه تنها باعث می شود کاربران، سایتِ شما را ترک کنند بلکه تاثیر بدی بر روی نتایج گوگل خواهد داشت.

  1. از حدس و گمان استفاده می کنید:

اصلا مهم نیست در چه حوزه ای کار می کنید و کسب وکار شما در چه نیچی قرار دارد. اگر بنیان و اساس فعالیت های خود را بر پایه حدس و گمان قرار دهید نتیجه ای عایدتان نخواهد شد.

به عبارت دیگر باید از ابزارهای آنالیتیکی بر روی سایت استفاده کنید و بتوانید اهدافی که پیش رو دارید را بهبود ببخشید. آیا می دانید بر روی سایت تان چه روشی موثر بوده و چه روشی کارایی لازم را نداشته است؟ برای داشتن یک بازی خوب در دنیای سئو شما باید به داده های مناسبی دسترسی داشته باشید و از این داده ها برای درک موثر فرایندهای موجود استفاده کنید. دیگر به حدس و گمان بسنده نکنید و از ابزارهای موجو برای سنجش موفقیت ها و شکست هایتان استفاده نمایید.

خوب حالا که فهمیدید چه چیزی ممکن است باعث عدم موفقیت سایت در موتورهای جستجو شود بهتر است به سراغ  موضوع اصلی خود برویم و ۹ تکنیک ساده اما موثر برای سئو را با هم مرور کنیم.

بر روی ایجاد محتوای همیشه سبز تمرکز کنید:

محتوای همیشه سبز

تولید محتوای همیشه سبز کار زیاد پیچیده ای نیست. این نوع محتوا به مطالبی اطلاق می شود که شما یکبار آن را تولید می کنید و برای بازه زمانی طولانی مدتی از ارزش و اعتبارش بهره می گیرید.

از آنجایی که این نوع محتوا محدود به زمان نیست می تواند به طور مداوم مخاطبانی را برای سایت شما به ارمغان آورد. چیزی که باعث می شود محتوای همیشه سبز صرف نظر از زمانی که منتشر می شود برای خواننده ارزشمند باشد، مرتبط بودن به آن موضوع مورد بحث است.

این موضوع نه تنها باعث رشد ترافیک سایت می شود بلکه سرنخ های با کیفیتی را برای بازه زمانی طولانی ایجاد می نماید. شکی نیست که محتوای مبتنی بر اخبار یا محدود به زمان هم باید جایگاه ویژه خود را در فرایند تولید محتوا داشته باشد. اما اگر به دنبال محتوایی هستید که بتواند بازگشت سرمایه گذاری تان را افزایش دهد بهتر است از محتوای همیشه سبز استفاده کنید.

این نوع محتوا به ایجاد اعتبار و اعتماد در برند کمک می کند. اگرچه بیشتر برندها این موضوع را نمی دانند اما تمرکز بر روی محتوای همیشه سبز می تواند با گذشت زمان استراتژی بازاریابی محتوایی را بهبود ببخشد.

ایده های زیر به شما کمک می کند محتوای همیشه سبز خوبی برای سایت تان ایجاد کنید:

  • راهنماهای دقیق انجام کارها
  • مطالعات موردی مرتبط با موضوع سایت
  • مرور و بررسی محصولات
  • مقالات فهرست وار
  • پست های ی گردآوری شده
  • سری های مختلف آموزشی
  • مصاحبه با افراد متخصص
  • بهترین تمرینات هر حوزه کاری

از استفاده کنید:

همانطور که می دانید اسنیپت های غنی به شما کمک می کنند ظاهر متفاوت، منحصر به فرد و آموزشی در نتایج جستجو داشته باشید.  بعد از اینکه به فهرست صفحه اول گوگل رسیدید باید مطمئن شوید که بیشترین کلیک را از این جایگاه به دست می آورید. نکات سئویی مختلفی به رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو کمک می کند.

اما زمانی که  می خواهید نرخ کلیک بهتری کسب کنید باید از اسنیپت های غنی بهره ببرید.  واژه اسنیپت های غنی به داده های ساخت یافته ای اطلاق می شود که به HTML فعلی سایت خود اضافه می کنید. اینکار نه تنها به موتورهای جستجو کمک می کند موضوع سایت تان را بهتر درک نماید بلکه  به بازدیدکنندگان کمک می کند قبل از بازدید سایت اطلاعات بهتری در مورد صفحه مدنظر داشته باشد.

 اتوریتی صفحه اصلی خود را توسعه دهید:

صفحه اصلی سایت شما یکی از صفحات درخشان آن است که باید توجه ویژه ای بدان شود. در این صفحه افراد وارد سایت می شوند. در مقایسه با سایر صفحات سایت، صفحه اصلی می تواند های بیشتری به خود جذب نماید.

اگر در حوزه سئو مبتدی هستید حتما نمی دانید که اتوریتی صفحه اصلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر نگاهی به نوار ناوبری بالای سایت بیندازید، متوجه خواهید شد که لینکی به طبقه بندی های اصلی سایت در آن وجود دارد. با اینحال اگر به صفحاتی که می خواهید در نتایج جستجو برایشان رتبه ای به دست آورید لینکی در این بخش ندارید مسیر را اشتباه رفته اید.

اصلا مهم نیست چه صفحه ای بر روی سایت بیشترین اهمیت را برایتان دارد.  اضافه کردن لینک این صفحات به بدنه صفحه اصلی به تدریج به شما کمک می کند اتوریتی صفحه اصلی را به آن صفحه هم منتقل کنید.

از AMP استفاده کنید:

تا به حال برایتان پیش آمده است سایتی را بر روی موبایل خود باز کنید و متوجه ظاهر ساده شده آن شوید؟ این موضوع به خاطر AMP است.  به خاطر رشد و محبوبیت استفاده از دستگاه های موبایلی، ارائه تجربه کاربری عالی در این دستگاه ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است.

هدف اصلی AMP کمک به صاحبان سایت هاست تا بتوانند تجربه کاربری اصلاح شده ای را در دستگاه های موبایلی در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهند.

واکنشگرا بودن سایت ها روش عالی برای بهبود تجربه کاربری است اما باز هم در مواردی ممکن است سرعت بارگذاری سایت پایین باشد.

زمانی که صحبت از به میان می اید حتی کسری از ثانیه هم بسیار مهم خواهد بود.  به همین خاطر است که استفاده از AMP در سایت ها توصیه می شود.

خوب حالا سوال اینجاست که چگونه می توان از AMP بر روی سایت ها استفاده کرد؟

قبل از هر کاری شما حداقل دو نسخه از محتوایتان داشته باشید.

  • نسخه اصلی پست های وبلاگی یا مقالات سایت
  • نسخه AMPTop of Form از همان صفحه

حتما بخوانید: AMP یا Accelerated Mobile Pages چیست؟

نرخ کلیک طبیعی خود را افزایش دهید:

بیشتر اوقات برندها و شرکت ها اهمیت نرخ کلیک را نمی دانند. آن ها فقط بر روی بهبود رتبه بندی خود در موتورهای جستجو تمرکز می نمایند. اما حتی اگر سایت  شما در نتایج اول گوگل قرار گیرد باز هم موضوع مهمی هست که باید بتواند به آن دسترسی پیدا کند. این موضوع مهم دریافت کلیک از طرف کاربران است. زمانی که بحث از سئو به میان می اید به حداکثر رساندن نرخ کلیک برای بازگشت سرمایه گذاری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.  این موضوع بدین معنی است که کاربران زیادی بتوانند شما را بیابند و بر روی نتایج تان کلیک کنند.

برای اینکه بتوانید تعداد کلیک بیشتری جذب کنید باید بر روی فاکتورهای دیگری هم تمرکز نمایید. در ادامه برخی از این فاکتورها را با هم مرور می کنیم.

  • کلیدواژه های طولانی( یا به قول خودمان دم دراز): در مورد کلیدواژه های طولانی هم محتوا تولید کنید زیرا این کلمات بسیار خاص هستند و رتبه بندی در آن ها ساده تر انجام می شود.
  • متادیسکرپشن: فهرست شما در نتایج موتورهای جستجو به کمک استفاده از متادیکسرپشن خوب از سایر نتایج متمایز خواهد شد.
  • آدرس های توصیفی: صرف نظر از کلیدواژه ای که در صفحات خود هدف قرار می دهید می توانید این کلمه را در آدرس صفحه هم بگنجانید و آن را توصیفی تر نمایید. اینکار باعث جذب کلیک بیشتری می شود.
  • فرمت عناوین: زمانی که افراد فهرست نتایج جستجو را اسکن می کنند اولین چیزی که توجهشان را جلب می کند عناوین صفحات است. از عناوین جذابی برای صفحات خود استفاده کنید.

 به جای استفاده از HTTP، از نسخه HTTPS استفاده نمایید:

گوگل سایت هایی که از نسخه HTTPS استفاده می کنند را بیشتر دوست دارد. واقعیت این است که گوگل به طور رسمی اعلام کرده سایت های دارای نسخه HTTPS را بهتر می داند و رتبه بهتری به آن ها می دهد.  اگر به دنبال مزایای استفاده از HTTPS برای سئو هستید به موارد زیر خوب توجه کنید:

  • در طولانی مدت باعث افزایش رتبه بندی سایت می شود
  • به بهبود امنیت و حریم خصوصی کمک می کند.
  • باعث می شود کاربران به سایت بیشتر از قبل اعتماد کنند.

 این مقاله را هم بخوانید: مزایا و معایب استفاده از سرویس های HTTPS

محتوای طولانی با کیفیتی منتشر کنید:

اگرچه بیشتر افراد این روزها زمان کافی برای مطالعه محتوای طولانی را ندارند اما اگر محتوای شما به خوبی فرمت بندی شود، می تواند ترافیک زیادی از موتورهای جستجو به دست آورد.  همین امر باعث می شود افراد زمان زیادی بر روی سایت شما سپری کنند. انتشار محتوای طولانی برای سئو یکی از الزامات است زیرا به شما کمک می کند:

  • یک فرد یا کسب وکار متخصص در حوزه کاریتان نشان داده شوید.
  • تعامل با کاربران را افزایش دهید
  • رتبه بندی کلی سایت در موتورهای جستجو را بهبود ببخشید.
  • اندازه مخاطبانی که شما را به عنوان یک اتوریتی می شناسند را بیشتر کنید.
  • آگاهی از برند، محصولات و خدمات تان را بیشتر کنید.

 تصاویر خود را بهینه سازی نمایید:

برای تولید محتوای خود به تصویر نیاز دارید؟ اگر فکر می کنید نیازی به تصویر ندارید بهتر است در استراتژی تولید محتوایتان کمی تجدید نظر کنید. اگر در حال حاضر از تصاویر برای تولید محتوا بهره می برید، مطمئن شوید  که آن ها را بهینه سازی می نمایید. زمانی که صحبت از ترفندهای سئو به میان می اید، بهینه سازی تصاویر یکی از  ترفندهایی خواهد بود که نمی توان آن را نادیده گرفت.

به خاطر داشته باشید که افراد زیادی را به سمت سایت جذب می کند. پس سعی کنید از تصاویر با کیفیتی بر روی سایت خود استفاده نمایید. بهینه سازی تصاویر در ابتدا دشوار به نظر می رسد اما همیشه هم اینگونه نیست. در ادامه نکاتی را برای بهینه سازی تصاویر بیان می کنیم :

  • از زبان ساده برای نامگذاری تصاویرتان استفاده کنید
  • تصاویر را به صورت توصیفی نامگذاری نمایید
  • صفت ALT تصاویر را به درستی بهینه سازی نمایید.
  • اندازه تصاویر را کاهش دهید
  • برای اینکه تصاویرتان کیفیت بهتری داشته باشد از JPEG استفاده کنید.

به حرف مشتریان خود گوش دهید:

مشتریان ستون اصلی کسب وکار شما هستند. بدون وجود مشتری، کسب وکار شما هیچ حرکتی به سمت جلو نخواهد داشت. پس چرا در فرایندهای سئویی خود مشتری را فراموش می کنید؟

سئوی با کیفیت به معنای تمرکز بر روی مخاطبان است. مشتریان بالقوه شما ممکن است در حال حاضر به دنبال کسب وکار و خدمات تان باشند اما اگر سایت تان برای این افراد قابل نمایش نباشد یا اصلا در اختیارشان قرار نگیرد چه اتفاقی رخ می دهد؟

باید بر روی نیازهای مشتریان خود تمرکز کنید. خودتان را جای مشتری بگذارید تا بتوانید این نیازها را درک کنید.اینکار به شما اجازه می دهد محتوایی ایجاد کنید که نه تنها به افراد مرتبط است بلکه می تواند مخاطبین بیشتری جذب نماید.

1/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن