سیستم عامل لینوکسمدیریت سرورمقالات وب

چگونه کنترل پنل وستا را بر روی سرور مجازی لینوکس نصب کنیم؟

کنترل پنل وستا(Vesta)  یکی از کنترل پنل های ینگ  متن بازی است که کاربرد ساده و اسانی دارد. این کنترل پنل  رابط تمیز و ساده ای دارد و قابلیت های مفید متعددی در آن گنجانده شده است که به شما ک می کند خود را به راحتی بر روی سرور مجازی میزبانی کنید. کنترل پنل وستا را می توان بر روی RHEL، ، دبیان، اوبونتو نصب کرد. در این مقاله قصد داریم نحوه نصب این کنترل پنل بر روی را با هم مرور کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

کنترل پنل وستا قابلیت های مفید متعددی دارد که از جمله این قابلیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بک آپ گیری و ساده و آسان
  • log viewer تحت وب
  • سرور
  • مدیریت پایگاه داده، ایمیل، وب و DNS
  • های SSL و پشتیبانی از SNI
  • به روزرسانی خودکار

نصب کنترل پنل وستا کار بسیار ساده و آسانی است. تنها کافیست این کنترل پنل را از سایت رسمی اش بر روی سرور خود کنید و اسکریپت نصب را اجرا سازید. به عنوان کاربر روت وارد سرور شوید و اطمینان حاصل نمایید سرور مجازی تان کاملا به روز است:

 

بر روی اوبونتو و دبیان:

 

بر روی سنت او اس و RHEL:

 

اگر Curl هنوز بر روی سیستم شما نصب نشده است آن را هم نصب کنید:

بر روی اوبونتو و دبیان:

 

بر روی سنت او اس و RHEL:

 

حالا به سایت رسمی کنترل پنل وستا بروید و اسکریپت نصب را با اجرای دستور زیر بر روی سرور خود دانلود نمایید:

 

بعد از اینکه دانلود کامل شد، اسکریپت را اجرا کنید. این اسکریپت اخرین نسخه از کنترل پنل وستای منتشر شده را  نصب خواهد کرد.

 

حالا با زدن کلید Y می توانید به فرآیند نصب خود ادامه دهید و دستورالعمل های موجود را دنبال کنید. قبل از اینکه نصب آغاز شود باید ادرس ایمیل معتبر و هاست نیم خود را وارد کنید. این اسکریپت همه پکیج های مورد نیاز برای کنترل پنل وستا را نصب خواهد کرد. نصب این کنترل پنل تقریبا ۱۵ دقیقه به طول می انجامد.  بعد از اینکه نصب کنترل پنل به اتمام رسید اطلاعات زیر را مشاهده خواهید کرد:

 

 

خوب حالا کنترل پنل Vesta با موفقیت بر روی سرور مجازی تان نصب شده است. اگر می خواهید پسورد Admin را تغییر دهید دستور زیر را اجرا کنید:

 

 

فقط فراموش نکنید که عبارت NEWPASSWORD را با یک پسورد قوی جایگزین نمایید.  حالا مرورگر دلخواه خود را باز کنید و آدرس https://IP_ADDRESS:8083 را بر روی آن وارد کنید. اطلاعات خود را تایپ کنید و از کنترل پنلی که نصب کردید لذت ببرید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. سلام تو دبیان سرور نصب کردم وسطاش متوفق میشه و میگه yum update filure مگه رو دبیان مدیر بسته ی yum داریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن