بازاریابی دیجیتالمقالات وب

۸ نکته برای ایجاد کمپین موفق بازاریابی تاثیرگذاران

بیشتر شرکت ها و کمپین های بزرگ بودجه کافی برای ایجاد بازاریابی تاثیرگذاران را دارند. در این میان کمپین های کوچکتر با کمبود بودجه مواجه اند. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم نکاتی را بیان کنیم که به همه شرکت ها کمک می کند کار خود را آغاز کنند، از های موثر بازاریابی بهره ببرند و در نهایت به موفقیت دست یابند. پس در این مقاله همراه وب ایده باشید تا با هم ۸ نکته و ترفند مرتبط با بازاریابی تاثیر گذاران را مرور کنیم.

به تاثیر گذاران خود اجازه دهید آزادی خلاقانه ای داشته باشند:

تاثیر گذاران هر جایی که دوست داشته باشند حضور می یابند.  به همین خاطر باید به آن ها اجازه دهید به هنگام ترویج و تبلیغ محصولات و خدمات شما کنترل خلاقانه و کامل  داشته باشند. چیزی که شما فکر می کنید کارساز و موثر خواهد بود ممکن است برای این افراد جذاب نباشد.  این افراد تمام روز را با مخاطبان خود سر و کار دارند و به خوبی می دانند آن ها به چه چیزی پاسخ مثبت می دهند و از کنار چه مواردی به سادگی عبور می کنند. زمانی که به آن ها اجازه می دهید مسیر خود را به صورت خلاقانه کنترل کنند،به نتایج بهتر و جذاب تری دست پیدا خواهید کرد.

تمام تلاش خود را به کار گیرید تا اطمینان حاصل نمایید تاثیر گذار مربوطه برای شما مناسب است:

قبل از اینکه بخواهید تاثیرگذاری را استخدام کنید باید همه چیز را به دقت بررسی نمایید.  از خودتان بپرسید آیا این شخص همان فردی است که می خواهم به کمک او برند خود را به سایر افراد نشان دهم؟ زمانی را  برای بررسی تمامی پروفایل های اجتماعی این فرد کنار بگذارید و ببینید چه اشتباهاتی از  او سر زده است. به خاطر داشته باشید که این فرد قرار است برند شما را به افراد نشان دهد. اگر مشتری ببیند که برند شما توسط فردی ترویج پیدا می کند که تعامل خوبی با سایر افراد ندارد و از حرف های زشت و رکیک در صحبت های خود استفاده می کند،  احساس خوبی در مورد برند شما نخواهد داشت. پس مراقب این موضوع باشید و همه جوانب کار را از قبل بسنجید.

 گول تعداد های افراد را نخورید:

تعداد فالوورها هیچ چیز با ارزشی را بیان نمی کند.  تنها چیزی که باید مدنظر داشته باشید نرخ تعامل این فرد و نوع پست هایی است که برای ایجاد تعامل مورد استفاده قرار می دهد. افراد زیادی وجود دارند که فالوورهای میلیونی دارند اما هیچ کدام از فالوورهای آنان تمایلی به خرید نخواهند داشت. آنها فقط به دنبال فالوو کردن تصاویر هستند.

 همیشه در مورد قیمت ها بحث و تبادل نظر کنید:

حتما شما نیز با تاثیرگذارانی روبرو شده اید که به ازای هر پست هزینه می گیرند. حتی اگر پست های متعددی را خریداری می کنید باز هم باید بتوانید در مورد قیمت ها به بحث و تبادل نظر بپردازید. اگر محصولی را ترویج می کنید، می توانید این محصول را برای تاثیر گذاران خود ارسال کنید تا بتوانند پستی برای آن ایجاد کنند. از محصولات خود به عنوان یک پیشنهاد استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که در حال تولید برنامه های -ی نیستید:

تاثیرگذاری که محصول شما را با ” این محصول را بخرید” در خود تبلیغ می کند، نتیجه خوبی دریافت نخواهد کرد. شما در حال تولید برنامه های اطلاعاتی-تبلیغاتی نیستید. همانطور که می دانید برنامه های اطلاعاتی-تبلیغاتی تنها شماره تلفن یا سایت را در اختیار مخاطبان قرار می دهند.  شما باید از  تاثیر گذار مربوطه بخواهید یک پست طبیعی ایجاد کند. این پست باید بتواند برای مخاطبان مفید باشد. زمانی که با تاثیر گذار مناسب سر و کار دارید  تنها چیزی که نیاز خواهید داشت ی از او به همراه محصول شماست. این تصویر باید به صورت طبیعی ایجاد شده باشد. فرد مورد نظر نباید به مخاطبان بگوید که محصول یا خدمات شما را خریداری کنند. مخاطبان خودشان متوجه ماجرا می شوند.

را شناسایی کنید:

میکروتاثیرگذاران می توانند بهترین بخش کمپین بازاریابی شما باشند.  فرض کنید می خواهید یک مکمل  را ترویج و تبلیغ کنید. در حال حاضر بودجه اندکی برای بازاریابی تاثیر گذاران در اختیار دارید. شما می توانید با یک تاثیر گذار محبوب در حوزه تناسب اندام ارتباط برقرار کنید  که فالوورهای زیادی ندارد. این کار به شما کمک می کند با بودجه اندک کمپین خود را آغاز کنید. همانطور که در بالا نیز ذکر کردیم، تعداد فالوورها  مسئله زیاد مهمی نیست.  میکروتاثیر گذاران تمایل دارند با افراد زیادی تعامل  داشته باشند. ابزارهای متعددی در بازار وجود دارد که به شما کمک می کند چنین افرادی را پیدا کنید و از حضورشان استفاده نمایید.

به طور مداوم کمپین خود را پیگیری کنید، بسنجید و به تجزیه و تحلیل آن بپردازید:

شما باید بدانید تلاش تاثیر گذاران شما به خوبی کار می کند یا خیر.  فرمول خاصی برای ارزیابی موفقیت وجود ندارد. تعداد لایک ها یا کامنت هایی که یک پست دریافت می کند نشان دهنده موفقیت کمپین بازاریابی نیست. به سراغ ابزار گوگل آنالیتیکس بروید  و ترافیک ارجاعی را مورد بررسی قرار دهید. اگر احساس کردید ترافیک قابل ملاحظه ای از پست های اجتماعی خود دریافت کردید می توانید به موفقیت کمپین خود امید داشته باشید.  اگر شما هدف های  خود را به خوبی توسعه داده باشید می توانید افزایش قابل توجهی در سرنخ ها یا فروش محصولات مشاهده کنید؟ ایا پروفایل شخصی شما در رسانه های اجتماعی شاهد افزایش فالوور یا تعامل افراد بوده است؟ ایا تعداد فروش افزایش یافته است؟ این سوالات را به دقت پاسخ دهید تا بتوانید موفقیت کمپین خود را ارزیابی نمایید.

سایر کمپین های بازاریابی خود را نادیده نگیرید:

این موضوع یکی از اشتباهات رایجی است که اغلب شاهد آن هستیم. برندهایی که به فکر  استفاده از بازاریابی تاثیر گذاران می افتند اغلب سایر تلاش های بازاریابی خود را فراموش می کنند.  آن ها فرض می کنند که بازاریابی تاثیر گذاران می توانند شرایط را به طور کلی تغییر دهند. البته این موضوع تا حدودی درست است اما به خاطر داشته باشید که نباید هیچ چیزی را نادیده بگیرید. بازاریابی تاثیر گذاران آگاهی از برند زیادی را ایجاد می کند و همین امر باعث می شود مشتریان، شما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنند و سری به سایتتان بزنند. از بازاریابی تاثیر گذاران برای تکمیل سایر  کمپین های بازاریابی خود استفاده کنید.

منبع: entrepreneur.com

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن