اخبار فناوریمقالات وب

تایید امضا به کمک نرم افزار جدید ساعت های هوشمند

امضا و دست نوشته هنوز هم جزو مواردی است که به طور گسترده برای افراد مورد استفاده قرار می گیرد.بانک ها، شرکت ها و نهادهای دولتی بیشتر بر روی  چشم انسان و دستگاه های دیجیتال همچون تبلت ها و خودکارهای هوشمند برای گرفتن، تجزیه و تحلیل کردن و تایید نمودن امضا افراد تکیه دارند. نرم افزار جدیدی که توسط محققان  توسعه یافته است  را قادر می سازد امضا و دست نوشته افراد را تایید کنند.  نویسنده هار این مقاله چنین می گوید: دستگاه های محبوبی که توسط افراد پوشیده می شوند باید قابلیت های و ویژگی های اضافی نیز داشته باشند و بتوانند مفیدی از خود نشان دهند. همانطور که می دانید انسان ها به امضای خود بسیار وابسته اند. به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم نرم افزاری را توسعه دهیم که قادر است امضای  صاحب خود را شناسایی کند.

قدم بعدی تایید امضاست:

امضا  کردن بر روی یک پد الکتریکی یا به کمک خودکار الکتریکی مخصوص توانسته است جای استفاده از کاغذ و خودکار را در بیشتر موارد بگیرد اما این موارد جایگزین نیز اغلب نیازمند دستگاه های اختصاصی پیشرفته هستند. نرم افزار جدید  می تواند هر نوع ساعت هوشمندی را به تایید کننده امضا تبدیل کند.  این فناوری جدید از داده های حرکتی( حرکات مچ دست که توسط شتاب سنج یا ژیروسکوپ گیری می شود) استفاده می کند تا به طور منحصر به فرد فرآیند امضای افراد را تشخیص دهد. استفاده از دستگاه های پوشیدنی همچون ساعت های هوشمند یا دستگاه های تناسب اندام مزایای بیشتری نسبت به سایر دستگاه ها دارند زیرا اینگونه موارد  قادرند حرکات  کل مچ دست را اندازه گیری نمایند و تنها  حرکات انگشت یا بازو را شناسایی نمی کنند. با اینکه اخیرا مطالعات متعددی  از این گزینه برای تایید ان استفاده کرده اند اما این نرم افزار اولین اپلیکیشنی است که می تواند امضای افراد را شناسایی نماید. این موضوع در بانک ها، دفاتر و دپارتمان های منابع انسانی بسیار ضروری است.

:

این تیم تحقیقاتی  نرم افزار جدید خود را بر روی ۶۶ نفر ازمایش کردند.  کل دانش آموزان این ساعت های هوشمند را در دست داشتند. محققان از این افراد خواستند ۱۵ نمونه امضا مختلف بر روی تبلت فراهم آورند و برای اینکار از خودکار دیجیتال تبلت استفاده کنند.سپس به این شرکت کنندگان فیلمی از نمونه امضا سایر افراد نشان داده شد و از  آنها خواسته شد ۵ نمونه از این امضاها را جعل کنند. به شرکت کنندگان زمانی کافی برای تمرین را داده بودند.  ساعت های هوشمندی که به این نرم افزار جدید مجهز شده بودند توانستند با دقت بسیار بالا امضاهای جعل شده را مورد شناسایی قرار دهند.  نویسنده این مقاله چنین می گوید: بعدی ما مقایسه رویکردهای موجود با روش های دیگر تایید امضاست. ما قصد داریم تمامی گزینه های به دست آمده از دستگاه های هوشمند را با داده های حاصل از دستگاه های دیجیتالی همچون تبلت ترکیب کنیم و از طریق آن به سیستم تایید دقیق تری دست یابیم.

در حال حاضر محققان این مطالعه قدم های اولیه برای تجاری سازی سیستم خود را برداشته اند.

منبع: phys.org

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن