سئومقالات وب

دیده شدن سایت در موتورهای جستجو را با سئوی داخلی افزایش دهید

زمانی که صحبت از ایجاد یک سایت موفق در موتورهای جستجو به میان می اید باید به ی پایه  برگردیم.  همانطور که می دانید سئوی داخلی سایت فرایند بسیار ساده ای دارد. شما هر کدام از صفحات سایت را به منظور بالاتر در نتایج موتورهای جستجو بهینه سازی می کنید. این فرایند ساده  هم برای موتورهای جستجو و هم بازدیدکنندگان انجام می شود.

  • سئوی داخلی به موتورهای جستجو ک می کند درک بهتری از محتوا و زمینه سایت شما داشته باشند.
  • سئوی داخلی به افراد کمک می کند بدانند سایت شما دقیقا در مورد چه چیزی است. همین امر موجب می شود ترافیک بیشتری به سمت سایت هدایت گردد.

 

اگر بتوانید محتوای خود را برای بازدید کنندگانتان بنویسید و در نهایت بهینه سازی های درستی را برای موتورهای جستجو انجام دهید محتوای شما به طور طبیعی در نتایج موتورهای جستجو ظاهر می شود. با اینکه اجرای سئوی داخلی بسیار ساده است اما بیشتر افراد این مسیر را از  فعالیت های بازاریابی محتوای خود حذف می کنند.  زمانی که قصد دارید محتوایی برای سایت خود بنویسید مواردی که در ادامه بیان خواهیم کرد را به خاطر داشته باشید. هرچقدر  این نکات را بیشتر به کار ببندید بیشتر به آن ها عادت خواهید کرد. پس همراه وب ایده باشید تا ببینیم چگونه می توانیم به کمک سئوی داخلی، سایت خود را در موتورهای جستجو به نمایش بگذاریم.

نکات سئوی داخلی برای محتوا:

محتوای با کیفیتی را به کمک تغییر در کلیدواژه های اصلی خود بنویسید:

 

اولین اولویت شما باید نوشتن محتوای با کیفیت و اصیل باشد که به خواننده کمک می کند مشکلات خود را حل نماید یا اطلاعات مفیدی کسب کند. اگر می خواهید محتوای خود را به کمک تقویم تحریریه بنویسید، باید اطمینان حاصل کنید که در مورد مجموعه متنوعی از موضوعات مرتبط با صنعت خود مطالبی را منتشر می کنید.

  • هر کدام از صفحات یا پست های سایت خود را به یک موضوع خاص اختصاص دهید. همین امر باعث می شود صفحه مورد نظر به طور طبیعی بهینه سازی گردد.
  • مهم ترین کلیدواژه های خود را در اوایل متن بگنجانید. به عنوان مثال شما می توانید این کلیدواژه ها را در ۵۰ الی ۱۰۰ واژه اول بنویسید.
  • محتوای طولانی ایجاد کنید. همانطور که می دانید محتوای طولانی رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب می کند.

از تگ هدینگ( H1  تا H6) استفاده کنید:

استفاده از تگ هدینگ در  محتوا باعث می شود مطلب نوشته شده از نظر سئو و دیده شدن ارتقا پیدا کند. این تگ ها در موارد زیر به شما کمک خواهد کرد:

  • خواننده می تواند نواحی از متن را که دوست دارد به صورت اجمالی کند.
  • موتور جستجو می تواند با مقایسه کردن هدینگ( سرتیتر) با محتوای موجود در پایین آن، به نوشته پی ببرد.

شما باید تنها یک تگ H1 در هر صفحه  خود داشته باشید  و این هدینگ باید در برگیرنده کلیدواژه یا عبارت کلیدی اصلی و اولیه شما باشد. به خاطر داشته باشید که تگ H1 باید در سرتاسر همه صفحات و پست ها منحصر به فرد  باشد. برای اینکه متن شما راحت تر از قبل خوانده شود و بازدید کننده بتواند ارتباط موثری با محتوای تولید شده برقرار نماید، بهتر است متن را به کمک تگ H2  تا H6 به بخش های مختلفی تقسیم کنید. از کلیدواژه های خود به صورت طبیعی استفاده کنید.

تصاویر خود را بهینه سازی نمایید:

بهینه سازی تصاویر یکی از  تاکتیک های فراموش شده سئوست. سعی کنید تصاویر مفیدی را در محتوای خود بگنجانید تا بتوانید تجربه کاربری را بهبود ببخشید. شما می توانید با بهینه سازی تصاویر، سئوی داخلی خود را تقویت کنید. به هنگام بهینه سازی تصاویر، موارد زیر را حتما به خاطر داشته باشید:

  • نام تصویر خود را تغییر دهید تا بتوانید کلیدواژه اصلی خود را در آن بگنجانید.
  • کلیدواژه اصلی خود را در تگ ALT قرار دهید.
  • عنوان منحصر به فردی برای تصاویر انتخاب کنید.این عنوان باید به محتوا مرتبط باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که اندازه تصویر را به گونه ای تغییر می دهید که سرعت بارگذاری آن بیشتر و سریع تر شود.

موتورهای جستجو برای پی بردن به هدف اصلی صفحات سایت، به مواردی همچون تگ ALTو نیز سایر های موجود نگاه می کنند.

به سایر  نوشته های موجود در سایت به صورت داخلی و خارجی لینک دهید:

زمانی که محتوایی می نویسید، باید ترکیبی از لینک های با کیفیت داخلی و خارجی  در آن داشته باشید.  لینک های داخلی نه تنها ناوبری محتواهای موجود در سایت را برای موتورهای جستجو ساده تر می کند بلکه به خوانندگان کمک می کند مطالب بیشتری را مرور کنند. همین امر موجب می شود بازدیدکننده زمان بیشتری را در سایت سپری کند. به خاطر داشته باشید که باید به صورت خارجی به سایر سایت ها نیز لینک دهید. لینک دادن به سایت های قابل اعتماد و محتوای موجود در آن می تواند اطلاعات بیشتری را در اختیار خواننده قرار دهد. در لینک دهی خارجی افراط نکنید. اینکار باعث خسته شدن بازدید کننده می شود. در طول زمان ممکن است  محتوای موجود در سایر سایت ها حذف شوند. چنین شرایطی باعث می شود لینک های شکسته ای در سایت خود داشته باشید که تجربه کاربری را نابود می کند.

انکر تکست خود را به صورت استراتژیک و هوشمندانه بهینه سازی کنید:

انکر تکست محتوایی است که در یک لینک به کار می رود. نوشتن متنی که برای لینک به یک محتوا به کار می رود می تواند تاثیر مثبت بر روی رتبه بندی شما داشته باشد. با اینحال اگر انکر تکست به درستی انجام نشود جریمه های سنگینی را به سایت تحمیل خواهد کرد. خوب حالا باید به یک سوال مهم پاسخ دهیم. چگونه باید به محتوا لینک دهیم؟

  • لینک طبیعی ایجاد کنید.
  • از به کار بردن بیش از حد انکر تکست های سرشار از کلیدواژه ها خودداری کنید.
  • از به کار بردن لینک های عمومی همچون “اینجا کلیک کنید”  بپرهیزید. فرصت خود را با به کار بردن انکر تکست هایی که بیش از حد توصیفی هستند هدر ندهید.

عناوین منحصر به فردی برای صفحات  خود ایجاد کنید:

تگ متای عنوان یکی از مهم ترین تگ هایی است که در صفحات سایت یافت می شود. محتوایی که در تگ عنوان قرار می گیرد چیزی است که در نتایج طبیعی موتورهای جستجو و بر روی تب مرورگر به نمایش در می اید.بر خلاف انسان که سایت را به عنوان یک  موضوع واحد می بیند، موتورهای جستجو هر کدام از صفحات سایت را به صورت جداگانه رتبه بندی می کنند. به همین خاطر وجود تگ عنوان به این موتورها کمک می کند موضوع صفحه را تعیین کنند. باید از سئو در سایت وردپرسی خود استفاده کنید. همچنین می توانید نکات زیر را  به کار ببندید:

  • عنوانی را برای هر کدام از صفحات خود ایجاد کنید که غنی از کلیدواژه است و می تواند محتوای موجود را توصیف کند.
  • از عنوان پست وبلاگ برای عنوان صفحه استفاده کنید.

تگ عنوان را توصیفی طراحی کنید و  از ۷۰ کاراکتر در آن استفاده نمایید.

محتوایی که در نتایج موتورهای جستجو نشان داده می شود را کنترل کنید:

توضیحات متا برای افزایش ترافیک و بهبود سئو مهم است. نوشتن توضیحات با کیفیت برای هر صفحه می تواند نرخ کلیک را افزایش دهد. نکات زیر را به هنگام نوشتن تگ توضیحات متا به خاطر داشته باشید:

  • در مورد چیزهایی که در صفحه یا پست شما وجود دارد فکر کنید.
  • از کلیدواژه های اصلی سایت در توضیحات متا استفاده کنید.
  • برای صفحات سایت از Call to action استفاده کنید. اگر برایتان مقدور بود شماره تلفن را در آن بگنجانید.
  • توضیحات خود را با ۱۶۵ کاراکتر به اتمام برسانید.اگر بیش تر از این مقدار باشد ممکن است در نتایج موتورهای جستجو به طور کامل دیده نشود.

اگرچه موتورهای جستجو تگ توضیحات متا را به طور مستقیم به کار نمی برند اما زمانی که سایت شما در نتایج موتورهای جستجو ظاهر می شود این موضوع به خواننده کمک می کند دلیلی برای بازدید از سایت داشته باشد.

صفحه و آدرس های غنی از کلیدواژه ایجاد کنید:

وردپرس صفحات و آدرس های هر پست را بر اساس عنوانی که استفاده شده است ایجاد می کند. به همین خاطر باید به هنگام نوشتن عنوان صفحه و آدرس آن هوشیار باشید.

 سایر فاکتورهای سئو:

اطمینان حاصل کنید که سایت شما موبایل دوست است:

گوگل تلاش می کند تجربه با کیفیتی را برای کاربران خود ایجاد کند. در این شرایط نوع دستگاهی که کاربر برای گشت و گذار خود استفاده می کند مهم است. از آنجایی که بیشتر افراد برای جستجوی اطلاعات مورد نیاز خود از دستگاه های موبایلی استفاده می کنند، گوگل تلاش می کند سایت ها را بر اساس نسخه موبایلی محتوای آن ایندکس کند.برای اینکه اطمینان حاصل کنید محتوای سایت شما در نتایج موتورهای جستجو دیده می شود، باید سایتتان در هر نوع صفحه نمایشی به خوبی کار کند. بهترین روش برای انجام اینکار، واکنشگرا کردن سایت است.بیشتر  قالب های مدرن وردپرس از ویژگی طراحی واکنشگرا پشتیبانی می کنند. باید این قالب ها را به درستی به کار ببندید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. علاوه بر این، ممکن است بخواهید از AMP استفاده کنید که  باعث افزایش سرعت بارگذاری محتوا در دستگاه های موبایلی می شود.

از HTTPS برای سایت خود استفاده کنید:

از اوایل سال جدید، گوگل کروم همه سایت های بدون رمزگذاری را به عنوان  سایت های نا امن طبقه بندی می کند.  اگرچه این موضوع بزرگی نیست اما داشتن SSL می تواند به دیده شدن سایت در موتورهای جستجو کمک کند. مزایای دیگری نیز در به کارگیری گواهینامه SSL وجود دارد. به موارد زیر توجه کنید:

  • استفاده از SSL می تواند اعتماد بین شما و بازدید کننده را افزایش دهد.
  • از اطلاعات شخصی بازدید کننده محافظت خواهد کرد.

حتی اگر سایت شما یک سایت فروشگاهی نیست داشتن چنین گواهینامه ای می تواند امنیت مورد نیاز بازدید کننده را تامین کند.

فرایند سئوی داخلی چقدر مهم است؟

خوب پاسخ به این سوال بسیار ساده است. سئوی داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر نتوانید محتوای خود را در موتورهای جستجو به نمایش بگذارید نوشتن محتوا بی معنی خواهد بود. ممکن است محتوای شما بسیار عالی باشد اما اگر هیچ کس از وجود آن خبری نداشته باشد بدون استفاده باقی خواهد ماند. از میانبر استفاده نکنید. هدف از تولید محتوا کمک به خواننده در  حل مشکلات و تامین اطلاعات مورد نیازش است. هیچ چیزی بهتر از این نیست که مشتریان، شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند. سئوی داخلی را به یک عادت تبدیل کنید. مطمئن باشید  که اگر این فرایند به درستی انجام شود نتایج خوبی برایتان در پی خواهد داشت.

منبع: business2community

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن