VMwareمجازی سازهامقالات وب

چگونه VMware ESXi را بر روی فلش مموری نصب کنیم؟

نصب VMware ESXi بر روی کار بسیار ساده است. برای اینکه به شما کمک کنیم این فرآیند را بدون سردرگمی و به راحتی انجام دهید در این مقاله سعی می کنیم اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.  ایجاد یک فلش مموری قابل بوت با بوت از سی دی نصب VMware ESXi آغاز می شود اما به جای اینکه این گزینه را بر روی هارد دیسک سرور خود نصب کنید بر روی فلش مموری نصب خواهید کرد. امروز با وب ایده همراه شوید تا  نصب VMware ESXi بر روی فلش مموری را با هم مرور کنیم.

نصب VMware ESXi بر روی فلش مموری: روش اول

برای این فرایند شما می توانید از هر سرور یا ورک استیشنی که از VMware ESXi پشتیبانی می کند استفاده کنید. بعد از اینکه آماده شدید مراحلی که در ادامه بیان خواهیم کرد را دنبال نمایید  تا بتوانید فلش مموری خود را برای نصب این گزینه اماده سازید.

iso قابل نصب VMware ESXi را از سایت VMwareدانلود کنید.

بعد از اینکه فایل را دانلود کردید یک سی دی یا دی وی دی خام پیدا کنید و اطلاعات را بر روی آن رایت نمایید.

مطمئن شوید که فلش مموری شما بر روی پورت USB سرور نصب شده است. سپس از طریق سی دی یا دی وی دی تهیه شده سیستم را بوت کنید و  نصب کننده ESXI را اجرا نمایید.

در این مرحله از شما خواسته می شود درایو مدنظر خود را انتخاب کنید. باید درایو فلش مموری را به جای پارتیشن محلی انتخاب نمایید.

بعد از اینکه فرایند نصب  کامل شد، دی وی دی یا سی دی را خارج کنید و سیستم را دوباره بارگذاری کنید. حالا ESXI از طریق فلش مموری لود خواهد شد.

نصب VMware ESXi بر روی فلش مموری: روش دوم

یکی از ساده ترین روش های موجود برای نصب این گزینه روی فلش مموری استفاده از VMware Workstation است. اجازه دهید نحوه انجام اینکار را هم مرور کنیم.

خوب قبل از هر کاری در ورک استیشن خود یک ماشین مجازی ایجاد کنید و مطمئن شوید برای اجرای ESXI حدود ۲ گیگابایت حافظه اختصاص می دهید. ورک استیشن ۷  اینکار را به صورت  محلی انجام می دهد اما در Workstation 6.5 باید اصلاحاتی انجام دهید. در مرحله بعد سخت افزار موجود را ارشی ساز یکنید و کنترلر USB را به آن اضافه نمایید.

به طور مستقیم فلش مموری خود را با انتخاب Removable Devices در منوی کشویی ماشین مجازی، به ماشین مجازی متصل کنید.

زمانی که نصب کننده ESXI لود شد،صفحه نمایش خود را دنبال کنید و  درایور مرتبط با فلش مموری را انتخاب نمایید.

بعد از اینکه فرایند نصب کامل شد، ماشین مجازی را خاموش کنید. فلش مموری را خارج کنید و دوباره به سرورو متصل نمایید. حالا می توانید از این گزینه لذت ببرید و از آن استفاده کنید.

نکته: بعد از اینکه به کمک VMware Workstation،  ESXI را بر روی فلش مموری خود نصب کردید اگر بخواهید آن را به کمک ماشین مجازی که ایجاد کرده اید بوت کنید، کار نخواهد کرد. ورک استیشن از بوت فلش مموری مجهز به ESXI پشتیبانی نمی کند. برای اینکه بتوانید این کار را به راحتی انجام دهید . کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

Boot manager را از سایت PLOP دانلود کنید.

از Iso in the boot manager as a boot device برای بوت ماشین مجازی خود استفاده کنید.

آداپتور USB را به ماشین مجازی خود اضافه کنید.

فلش مموری که ESXI بر روی آن نصب شده است را به سیستم وصل کنید.

زمانی که ماشین مجازی از ISO بوت می شود کافیست USB را از منوی موجود انتخاب کنید.

خوب بعد از نصب ESXI بر روی فلش مموری، اگر آن را به رایانه ویندوزی خود وصل کنید متوجه خواهید شد  که volume label به Hypervisor0 تغییر کرده و تنها ۴ فایل در آن وجود دارد.

همچنین اندازه درایو حالا به صورت ۴ مگابایت نشان داده می شود زیرا پارتیشن ۴ مگابایتی در آن وجود دارد و سایر پارتیشن ها تنها قابل خواندن هستند.  پارتیشن اولیه و اصلی ۴ مگابایتی به بوت لودر عمل می کند و به هنگام بوت شدن به کار می رود. همچنین پارتیشن extended هم به اندازه ۸۹۶ مگابایت وجود دارد که به همراه آن ۴ دیسک logical وجود دارد که برای موارد زیر به کار می رود:

  • ۲۵۰ مگابایت دیسک Logical که در برگیرنده کد هایپروایزر Core است.
  • ۲۵۰مگابایت هارد دیسک Logical که در برگیرنده کپی بک آپ از کدهای هایپروایزر به هنگام اعمال بر روی ESXI است.
  • ۱۱۰ مگابایت دیسک Logical که در ابتدا خالی است اما برای نگهداری از موارد تشخیص مشکلات core مورد استفاده قرار می گیرد.
  • ۲۸۶ مگابایت دیسک Logical که در برگیرنده فایل های Iso ی VMware tool، vSphere Client installer و سایر ابزارها و درایورهاست.

اگر بخواهید فلش مموری را دوباره با ویندوز به کار ببرید باید فت آن را به سطوح پایین تر بیاورید  و همه پارتیشن ها را حذف نمایید.  با اینحال نمی توانید چنین فرایندی را به کمک ابزارهای مدیریت دیسک که در ویندوز  وجود دارد انجام دهید.

برای انجام اینکار  روش های متعددی وجود دارد اما اسان ترین روش استفاده از ابزار رایگانی به نام HDD Low Level Format است. کافیست این ابزار را دانلود کنید، نصب نمایید و سپس اجرا کنید.  سپس فلش مموری که می خواهید دوباره مورد استفاده قرار دهید را انتخاب کنید و گزینه continue را بزنید. سپس در تب Low-level Format ، گزینه Format This Device را انتخاب کنید. بعد از اینکه فرمت تکمیل شد، درایو را در ویندوز اکسپلورر انتخاب کنید و آن را دوباره فرمت کنید.

ایجاد بک آپ از فلش مموری حاوی ESXI:

ایجاد فایل و بک آپ کپی از فلش مموری که ESXI  بر روی آن نصب شده کار بسیار اسانی است. سفانه  شما نمی توانید به راحتی ی فلش مموری خود را به فلش مموری دیگری کپی کنید. باید یک disk image از فلش مموری تهیه کنید و از آن image برای رایت کردن بر روی فلش مموری دیگر استفاده نمایید. همچنین می توانید برای انجام اینکار از ابزار freeware USB Image استفاده کنید.

در ابتدا فلش مموری خود را در Windows workstation قرار دهید. ابزاری که معرفی کردیم را دانلود و نصب کنید و سپس اجرا نمایید. حالا فلش مموری را انتخاب کنید و بر روی دکمه بک آپ کلیک نمایید.

این فرآیند image ای از فلش مموری حاوی ESXI به فرمت فایل .img ایجاد می کند. حالا فلش مموری را در بیاورید و یک فلش جدید به سیستم وصل کنید.  در این مرحله باید بر روی دکمه restore کلیک کنید تا اطلاعات فایل به فلش مموری جدید انتقال یابد.

اگرچه این روش برای دوره ای بسیار عالی است اما  می توانید از آن برای تهیه کپی های سریع از فلش حاوی ESXI برای سرورهای متعدد هم استفاده کنید.  نصب VMware ESXi بر روی فلش مموری یک روش عالی برای صرفه جویی در هزینه های خرید سخت افزار سرورهاست و می تواند کار شما را راحت تر کند.

5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن