مقالات وبوردپرس

۱۸ نکته عالی برای ایجاد صفحه فرود در وردپرس

همه ما با واژه صفحه فرود آشنا هستیم. به لطف گوگل آنالیتیکس امروزه بیشتر افراد اطلاعات خوبی در مورد صفحات فرود دارند .با اینکه صفحه فرود از لحاظ فنی اولین صفحه ای است که کاربر به هنگام بازدید از سایت با آن مواجه می شود اما همیشه وقتی که از صفحه فرود صحبت می کنیم منظورمان دقیقا این نیست. همه صفحاتی که در سایت شما وجود دارند باید بتوانند بازدید کننده را به تبدیل  کنند اما همه این صفحات قصد و نیت یکسانی ندارند. به عنوان مثال صفحه اصلی  توام با احساسات است. صفحه و محصولات باعث آموزش بازدید کننده می شود و پست هایی که در وبلاگ قرار می گیرد اطلاعاتی را در اختیار افراد قرار می دهد و ارزشی را ایجاد می کند. اگر از منظر بازاریابی به این موضوع نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که صفحات فرود برای مقاصد خاصی همچون تبدیل سرنخ به مشتری ایجاد می شوند.  بیشتر سایت ها تنها دلیلی که از ایجاد صفحه فرود خود دارند تبدیل بازدید کننده به مشتری است. با اینکه صفحه فرود از کسب وکاری به کسب وکار دیگر متفاوت است اما صفحات فرودی که همیشه به دنبال تبدیل بازدید کننده هستند یکسان خواهند بود. در این مقاله قصد داریم مراحل و نکات ضروری برای ایجاد صفحه فرود در  سایت وردپرسی را با هم مرور کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

چگونه می توان یک صفحه فرود عالی ایجاد کرد؟

خوب اولین سوالاتی که باید پاسخ دهید این است: هدف شما از ایجاد صفحه فرود در سایت  وردپرسی چیست؟ ایا می خواهید به مشتریان احتمالی خود  در مورد راه حل های ارائه شده در سایت اطلاعاتی دهید؟ می خواهید بیشتری داشته باشید؟

قبل از اینکه بخواهید صفحه فرودی را ایجاد کنید باید هدف واضح و روشنی در ذهن خود داشته باشید. تنها یک هدف در ذهن  داشته باشید. اگر هدفی که در ذهن می پرورانید بیش از یک مورد باشد باید صفحات فرود متعددی ایجاد کنید. به هنگام توسعه صفحات فرود سه بخش ضروری را باید مدنظر داشته باشید. این سه بخش عبارتند از :

  • متن صفحه فرود
  • طراحی صفحه فرود
  • تجزیه و تحلیل صفحه فرود

باید یک نکته کلیدی را همیشه به خاطر داشته باشید. زمانی که می خواهید بازدید کننده را به مشتری تبدیل کنید کارهایی که در این مسیر برای آن ها طراحی می کنید را به حداقل برسانید. موارد اندکی را برای خواندن در اختیار افراد بگذارید، اجازه دهید موارد کمی برای اسکرول کردن داشته باشند و نیازی به پر کردن فیلدهای اضافی نداشته باشند.  به هنگام طراحی صفحه فرود، موارد اندک باز هم زیاد است.این موضوع را همیشه به خاطر داشته باشید.

استفاده از متنی که باعث فروش بیشتر می شود

  1. منبع را به خاطر داشته باشید:

هر صفحه فرودی یک منبع برای خودش دارد.  این منبع ممکن است کمپین بازاریابی ایمیلی،  لینک یک پیشنهاد ویژه در ی اجتماعی یا  ریی از  تبلیغات بازاریابی باشد. اینکه ترافیک حاصل از چه منبعی نشئت گرفته است  زیاد مهم نیست. تنها چیزی که باید مدنظر داشته باشید این است که بین  منبع و صفحه فرود باید ثابت نگه داشته شود.

  1. با کار خود را آغاز کنید:

هر صفحه فرودی به یک گزاره فروش منحصر به فرد نیاز دارد.  این صفحه فرود برای بازدید کنندگانی که  راه حل های مورد نیاز خود را در هیچ جایی نیافته اند چه کاری انجام می دهد؟ بعد از اینگه گزاره ارزشی خود را تعیین کردید، آن را در سرتیتر خود بگنجانید و توجه بازدید کنندگان را به خود جلب نمایید. این بهترین روش برای انجام چنین کاری است!

  1. از متن چشم نواز استفاده کنید:

کلمات و واژه هایی که در صفحه فرود به کار می برید از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند. پس به این موضوع دقت کنید. به همین خاطر است که صفحات فرود از متون چشم نواز برای هدایت بازدید کننده در میان صفحات استفاده می کنند. هر زیر تیتری باید بتواند از گزاره ارزشی اصلی حمایت و پشتیبانی کند و بازدید کننده را به CTA هدایت نماید.

  1. خلاصه بنویسید:

این موضوع  از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اختصار برای موفقیت صفحه فرود شما الزامی است. از متنی استفاده کنید که واضح است و  در مورد چیزی است که بازدید کنندگان به دنبالش هستند. درد و ناراحتی این افراد را تعریف کنید و راه حلی را برای بهبود نگرانی ها، پاسخ دادن به سوالات  یا مشکلات آن ها پیشنهاد دهید.

  1. تنها یک Call to action ایجاد کنید:

 

با افزایش تعداد گزینه ها،  زمان و هزینه لازم برای جمع آوری اطلاعات مفید نیز افزایش پیدا می کند. در چنین شرایطی باید یک صفحه فرود و یک انتخاب داشته باشید.

 

توسعه طرحی که بتواند بازدید کننده را به مشتری تبدیل نماید

۶٫اصول کار را به خاطر داشته باشید:

اصولی که به هنگام ایجاد سایت وردپرسی مورد نظر قرار می دهید باید در ایجاد صفحات فرود نیز مدنظر قرار گیرد. طراحی واکنشگرا، صاحبان سایت را مطمئن می کند که  علی رغم دستگاهی که بازدید کنندگان مورد استفاده قرار می دهند فرآیند تبدیل به خوبی انجام می شود.  استفاده از اصل مینیمالیسم می تواند از انحراف کاربر جلوگیری کند و او را وادار نماید تنها بر روی پیام موجود تمرکز کند. اگر هدف شما تبدیل بازدید کننده به مشتری است، بهینه سازی صفحه  فرود بسیار مهم خواهد بود.

  1. طراحی خود را با برندتان همگام و همتراز سازید:

اگرچه صفحه فرود معمولا در ناوبری سایت به نمایش در نمی آید اما باید با ظاهر سایت و برند شما همتراز و هماهنگ باشد. این موضوع بدین معنی نیست که این طراحی باید ۱۰۰ درصد با طراحی سایت و برند منطبق باشد. تنها چیزی که ما می گوییم این است که بیننده در نگاه اول بتواند ارتباطی بین این دو مورد پیدا کند.

  1. از تصاویر به شیوه درست استفاده کنید:

استفاده از در صفحه فرود  الزامی نیست مگر اینکه به صفحه شما مرتبط باشند و بتوانند تجربه کاربری را بهبود ببخشند.

  1. از رنگ ها به صورت استراتژیک استفاده کنید:

رنگ ها یکی از مواردی هستند که باید در صفحه فرود شما مورد استفاده قرار گیرند. اگر در مورد نحوه استفاده از رنگ ها برای بهینه سازی صفحه فرود و بهبود نرخ تبدیل مطمئن نیستید، بهتر است مقالاتی که در این زمینه نوشته شده اند را دوباره مرور کنید.

  1. ناوبری را ارشی سازی کنید:

کاهش تعداد گزینه هایی که بازدید کننده باید مدنظر داشته باشد تنها بدین معنی نیست که از یک CTA استفاده کنید. این موضوع بدین معنی است که شما می توانید ناوبری را نیز بهبود ببخشید. در چنین شرایطی یک مسیر واحد وجود دارد که بازدید کننده را برای تبدیل شدن به مشتری آماده می سازد. اگر می خواهید  لینک های خارجی را نیز در آن قرار دهید بهتر است اینکار را به شیوه ساده تری انجام دهید.

  1. با کاربران خود در تماس باشید:

اگر می خواهید ناوبری استاندارد  را از صفحه فرود خود حذف کنید بهتر است روش های ارتباطی جایگزینی برای کاربران خود در نظر داشته باشید. شما می توانید FAQ کوتاهی را به انتهای صفحه فرود خود بیفزایید تا به سوالات مشتریان در مورد محصولات/ خدمات/پیشنهادات پاسخ دهید. همچنین می توانید ماژول گفتگوی زنده را در آن اضافه کنید.

 

این مقاله را نیز بخوانید: افزودن قابلیت گفتگوی زنده به سایت وردپرسی: مزایا و معایب

 

  1. از به کار بردن پاپ آپ ها پرهیز کنید:

بهتر است بازدید کننده را با کاربرد چنین مواردی سردرگم نکنید.

  1. نشانه های اعتماد را به صفحات فرود خود اضافه کنید:

از آنجایی که هدف صفحه فرود تبدیل بازدید کننده به مشتری است، باید نشانه های اعتماد یا اثبات اجتماعی در آن قرار گیرد تا بتواند به کاربران در اتخاذ تصمیمات مناسب کمک کند. نشانه های اعتماد شامل نظرات مشتریان، لوگوی شرکا، گواهینامه های امنیتی و مطالعات موردی است.

  1. اگر ممکن بود از فایل های یی استفاده کنید:

مطالعات انجام شده نشان می دهد صفحات فرودی که شامل فایل های ویدئویی هستند می توانند بیش از ۸۰ درصد نرخ تبدیل بیشتری داشته باشند. اگر بتوانید یک فایل ویدئویی کوتاه داشته باشید قادر خواهید بود سرنخ ها را به طور موثر به دست آورید.

  1. فرم ها را بهینه سازی کنید:

هر صفحه فرودی  باید بتواند فرمی داشته باشد که سرنخ را جذب نماید. موارد زیر را همیشه به خاطر داشته باشید:

  • آن را کوتاه تر کنید
  • تنها به دنبال اطلاعات مورد نیاز باشید
  • از CRM خود به آن لینک دهید
  • بعد از ثبت نام، کاربران را به صفحه تشکر هدایت نمایید.

تجزیه و تحلیل صفحه فرود برای دریافت نتایج بهتر

  1. با گوگل آنالیتیکس کار خود را آغاز کنید:

گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای مناسب برای سایت های وردپرسی است. اگر نمی توانید از ماژول های پولی استفاده کنید می توانید از این ابزار به خوبی بهره مند شوید.  در داخل داشبورد ادمین در گوگل آنالیتیکس، می توانید اهداف مختلفی برای صفحات فرود  ایجاد کنید.  اینکار به شما کمک می کند عملکرد صفحات را پیگیری کنید و هر نوع اشتباهی که انجام داده اید را شناسایی نمایید.

  1. با کمک نقشه های گرمایی تجزیه و تحلیل عمیق تری داشته باشید:

بعد از اینکه ایده ای در مورد چگونگی عملکرد صفحه فرود خود داشتید باید تجزیه و تحلیل عمیق تری ایجاد نمایید.  ممکن است متون به کار رفته در این صفحه باعث سردرگمی کاربر شود. شاید رنگ های به کار رفته به اندازه کافی جذاب نیست. از ابزار heat mapping برای تجزیه و تحلیل صفحه فرود استفاده کنید.

  1. از تست A/B استفاده کنید:

گوگل آنالیتیکس و نقشه های گرمایی می تواند به شما اجازه دهد اتفاقاتی که در این صفحات رخ می دهد را رصد کنید. صرف نظر از اینکه صفحات فرود شما چقدر موفق بوده اند، باید از تست A/B استفاده کنید.  از یک تست A/B استفاده کنید تا بتوانید نظریات خود را تایید نمایید و برای بهبود صفحات فرود از آن استفاده کنید. این کار می تواند نرخ تبدیل صفحات فرود را تا حد زیادی افزایش دهد.

نتیجه گیری:

صفحات فرود بهترین و موثرترین روش برای ایجاد ذهنیت مثبت در کاربران است. شما می توانید از این صفحات برای ایجاد اعتماد،افزایش ارزش یا پیشنهاد محصولات و خدمات خود استفاده کنید. اگر بتوانید مواردی که در این مقاله به آن اشاره کردیم را مدنظر داشته باشید قادر خواهید بود صفحه فرودی را طراحی کنید که کاربران هیچ چاره ای جز قبول شرایط آن را نداشته باشند.

منبع:wpmudev.org

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن