بازاریابی دیجیتالمقالات وب

۸ نکته کاربردی و عملی برای بازاریابی اینستاگرام

استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب وکارها به یک موضوع ضروری تبدیل شده است. در این میان شبکه هایی همچون اینستاگرام محبیت زیادی در میان افراد دارند و بازاریابی این شبکه های اجتماعی می تواند به دیده شدن سایت و افزایش کمک کند. مطالعات مختلفی بر روی بازاریابی اینستاگرام انجام شده است. این مطالعات در برگیرنده نکات و اطلاعات عالی است. در این مقاله قصد داریم ۸ مورد از نکات عملی و کاربردی برای بازاریابی اینستاگرام  را با هم مرور کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

  1. مخاطبان جوان اینستاگرام، محتوای به روز، و مفید را دوست دارند

بر اساس مطالعات انجام شده توسط Statista، بزرگترین گروه کاربران اینستاگرام در ایالت متحده آمریکا تا دسامبر سال ۲۰۱۶، ۲۵ الی ۳۴ سال داشتند که ۲۵٫۲ درصد از کاربران این کشور را به خود اختصاص داده بود.  بعد از این گروه سنی، گروه سنی ۱۸ الی ۲۴ ساله بیشتر از اینستاگرام استفاده می کردند. مطالعات انجام شده توسط مرکز تحقیقاتی Pew نیز نشان می دهد کاربرد اینستاگرام در میان جوانان بسیار زیاد است. این افراد بیشتر از اینکه از فیس بوک، ر یا لینکداین استفاده کنند به سراغ اینستاگرام می روند.

  • ۵۵ درصد از کاربران بزرگسال آنلاین بین ۱۸ و ۲۹ ساله، از اینستاگرام استفاده می کنند.
  • ۳۳ درصد از  بزرگسالان آنلاین بین ۳۰ الی ۴۹ سال نیز از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند.
  • زنان بیشتر از مردان از اینستاگرام استفاده می کنند.

اگر مخاطب هدف شما بین ۱۸ الی ۴۹ سال است، اینستاگرام می تواند پلتفرم خوبی برای دسترسی به مشتریان احتمالی و تعامل با مشتریان فعلی باشد.   فیس بوک بیش از ۱۲۰۰۰ نوجوان و جوان را مورد بررسی قرار داده و نظرسنجی را برای این گروه سنی برگزار کرده است.  این سایت  توصیه های زیر را در مورد نحوه به حداکثر رساندن پتانسیل اینستاگرام برای کسب وکارهای موجود ارائه می کند:

  • چیزی که شما را خاص می کند نشان دهید. اگر بتوانید دیدگاهی را به اشتراک بگذارید که منحصر به فرد است می توانید ارتباط بهتری با نوجوانان و جوانان در اینستاگرام داشته باشید.
  • از محتوای بصری با کیفیت استفاده کنید: کاربران اینستاگرام به دنبال محتوای بصری زیبا و با کیفیت می گردند و خودشان نیز اغلب چنین محتوای با کیفیت به کار می برند. برای تعامل با این گروه، شما باید تصاویر با کیفیت و های ویدئویی ارزشمند تولید کنید.
  • از لحظه، الهام بگیرید: نوجوانان و بزرگسالان بیان کرده اند که محتوای به روز، مفید و خلاقانه را بیشتر از هر نوع محتوای دیگری دوست دارند.
  1. تکرر ارسال ، به اندازه ثبات در ارسال پست مهم نیست:

سوال رایجی که در مورد اینستاگرام وجود دارد این است که چند وقت یکبار باید در این پلتفرم پستی ارسال شود؟ مطالعات قبلی نشان داده است که برندهای بزرگ یک یا دو بار در روز پستی را ارسال می کنند.  برخی از کسب وکارها بدون اینکه به تعامل کاربران خود توجه کنند بیشتر از ۱۰ پست را در روز ارسال می کنند. Tailwind بیش از ۱۰۰۰۰۰ پست اینستاگرامی را تجزیه و تحلیل کرده است. این سایت توضیح زیبایی برای تکرر ارسال پست دارد. هر چقدر بیشتر در اینستاگرام پست ارسال کنید لایک و فالور بیشتری کسب می کنید. آن ها دریافته اند  اکانت هایی که بیش از ۷ بار در هفته پست ارسال می کنند لایک بیشتری دریافت می کنند و اکانت آن ها سریع تر رشد پیدا می کند. این سایت نرخ تعامل اکانت ها را بررسی کرده است. این یافته ها نشان می دهد وقتی اکانتی به کرات پست ارسال می کند، نرخ تعاملش بالاتر می رود. Union Metrics که بیش از ۵۵ برند را بررسی کرده است هم به الگوی مشابهی دست یافته است.  اما این یافته ها بدین معنی نیست که باید در روز چندین پست ارسال کنید. در حقیقت، انجام این کار برای برخی از کسب وکارها مفید نخواهد بود. منتشر شده توسط Union Metrics به دو موضوع مهم اشاره می کند:

  1. مخاطبان شما ممکن است عادت به دیدن چندین پست از شما در طول روز نداشته باشند.
  2. ممکن است خود شما هم زمان کافی برای ایجاد چندین پست را نداشته باشید. در این شرایط قادر نخواهید بود کیفیت پست ها را حفظ کنید.

اگر مخاطبان شما دوست دارند چندین پست در طول روز از شما مطالعه کنند ارسال تعداد پست های زیر مفید خواهد بود. اگر منابع کافی برای تولید چنین محتوای با کیفیتی را دارید استفاده از این استراتژی کارساز و موثر خواهد بود. در غیر اینصورت ثبات در ارسال پست مهم تر از تعداد پست ها خواهد بود.  اگر کاربران شما عادت نداشته باشند در طول روز پست های زیادی از شما مطالعه کنند، ارسال تعداد زیاد پست باعث آزار و اذیت آن ها خواهد شد. به برنامه زمانی منظمی برای ارسال پست پایبند باشید.  یک الی دو پست عالی در روز بهتر از ۱۰ پست متوسط است.

  1. از لحاظ جهانی بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام وجود ندارد

CoSchedule چندین مطالعه را برای یافتن بهترین زمان ارسال پست در این شبکه اجتماعی انجام داده است. Lifewire نیز مطالعات و تحقیقاتی را برای یافتن این موضوع انجام داده است. تمامی مطالعات نتیجه یکسان و مشابهی داشته اند. زمانی که برای یک کسب وکار می تواند کفید باشد ممکن است برای دیگری به خوبی کار نکند. این موضوع نشان می دهد هر کسب وکاری باید زمان مناسب خود را برای ارسال پست پیدا کند. زمان جهانی و قطعی برای ارسال پست در اینستاگرام وجود ندارد. در طول چند روز یا یک ماه، تحقیقی را برای بررسی بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام انجام دهید. هر کدام از پست های خود را در زمان مختلفی ارسال کنید و نرخ تعامل مخاطبان تان را بسنجید.

  1. کسب وکارها نمی توانند استوری های اینستاگرام را نادیده بگیرند:

آمارهای مرتبط با استوری اینستاگرام را در ادامه مشاهده می کنید:

  • استوری های اینستاگرام به طور متوسط ۳۵۰ درصد بازدید بیشتری نسبت به استوری ایجاد می کند.
  • از هر پنج استوری اینستاگرام که توسط کسب وکارها منتشر می شود یک استوری پیام دایرکت دریافت می کند.

رفتار کاربران در اینستاگرام تغییر کرده است. برای افزایش نرخ تعامل، باید این تغییرات را دنبال کنید. برای اینکار کافیست استوری اینستاگرام را مدنظر قرار دهید. Klear 149 برند برتر در هشت صنعت مختلف را بررسی کرده است تا ببیند آن ها چگونه از استوری ها برای افزایش تعامل استفاده می کنند. آن ها دریافتند که ۴۵ درصد از برندها حداقل یکبار در هفته از استوری اینستاگرام استفاده می کنند.

  1. استفاده از هشتگ و موقعیت در پست ها باعث افزایش نرخ تعامل می شود:

برخلاف سایر پلتفرم های اجتماعی، هشتگ در  اینستاگرام یک موضوع اساسی است. زمانی که اکانت اینستاگرام ۱۰۰ برند برتر در سال ۲۰۱۴  مورد بررسی قرار گرفت، یافته ها نشان داد که۸۸ درصد از پست های آن ها حداقل یک هشتگ دارد. آن ها دلیل خوبی برای اینکار داشتند. استفاده از هشتگ و موقعیت در پست ها به افراد کمک می کند پست های شما را کشف کنند.  در یک مطالعه مشابه، یافته ها نشان داد پست هایی که حداقل یک هشتگ  دارند، ۱۳ درصد نرخ تعامل بیشتری نسبت به سایر پست ها تولید می کنند.  پست هایی که تگ موقعیت را در خود دارند ۲۹ درصد نرخ تعامل بالاتری داشتند. اگر می خواهید دسترسی به مخاطبان و نرخ تعامل را در اینستاگرام افزایش دهید از هشتگ و موقعیت استفاده نمایید. TrackMaven بعد از مطالعه بیش از ۶۵۰۰۰ پست ، به این نتیجه رسید که نه هشتگ به نظر برای دریافت بالاترین تعامل بهینه است. البته نباید در کاربرد هشتگ ها زیاده روی کنید. بر اساس مطالعه انجام شده توسط Iconosquare، استفاده بیش از حد از هشتگ ها باعث shadowban پست ها می شود.

  1. ممکن است ویدئوها از تصاویر پیشی بگیرند:

بر روی فیس بوک، واضح است که فایل های ویدئویی بر فایل های تصویری پیشی گرفته است. اما در اینستاگرام این موضوع هنوز واضح و روشن نیست. بر اساس مطالعات انجام شده، متوسط نرخ تعامل تصاویر هنوز هم بالاتر از متوسط نرخ تعامل فایل های ویدئویی است. با اینکه هنوز به نظر می رسد تصاویر بهترین نوع از محتوا بر روی اینستاگرام است اما برخی از مطالعات نشان می دهد فایل ویدئویی در این زمینه از تصاویر پیشی خواهد گرفت. اینکه فایل های ویدئویی بتواند بر فایل های تصویری در اینستاگرام پیشی بگیرد به فالورهای برندتان بستگی خواهد داشت. بهتر است هم فایل ویدئویی و هم تصاویر را در برنامه کاری خود قرار دهید. عملکرد هر کدام را به دقت بسنجید. داده های به دست آمده بهترین نوع محتوا برای کاربران و فالورهایتان را نشان خواهد داد. مطالعه انجام شده توسط News Whip  نشان می دهد که متوسط طول ویدئو، ۳۰ ثانیه است.  زمانی که می خواهید فایل ویدئویی برای اکانت خود تولید کنید این موضوع می تواند نقطه شروع عالی برایتان باشد.

  1. محتوای تولید شده توسط کاربر، رشد و تبدیل بیشتری را برایتان به ارمغان می آورد:

به کمک محتوای تولید شده توسط کاربران می توان اکانت اینستاگرام را تا ۵۴۰ درصد رشد داد.  اما اجازه دهید این موضوع را با داده های موجود بررسی کنیم. L2 بیش از ۲۵۰ برند را در نه صنعت مختلف مورد بررسی قرار داده و دریافته است که محتوای تولید شده توسط کاربر تاثیر بسیار زیادی بر روی اکانت دارد.  مشتریان احتمالی که محتوای تولید شده توسط کاربران را می بینند ۴٫۵ درصد بیشتر از سایر مشتریان، شانس تبدیل شدن به مشتری واقعی را خواهند داشت. علاوه بر این، تصاویر تولید شده توسط کاربران، احتمال خرید را تا ۶٫۴ برابر بیشتر می کند.  چه بخواهید تعداد فالورها، نرخ تعامل یا نرخ تبدیل اکانت خود را افزایش دهید، استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر، یک استراتژی عالی برای رسیدن به چنین اهدافی است.

  1. طول کپشن بر روی نرخ تعامل اثری ندارد:

توصیه عمومی برای کپشن های اینستاگرام، کوتاه بودن آن است. به مثال سایت Sprout Social توصیه می کند در کپشن خود از ۱۳۸ الی ۱۵۰ کاراکتر استفاده کنید تا نرخ تعامل افزایش یابد. به نظر می رسد دلیل خوبی برای این توصیه وجود دارد. اینستاگرام تنها سه خط اول از کپشن را نشان می دهد و باقی ِ آن را  پشت دکمه بیشتر(more) پنهان می سازد. به نظر می رسد طول کاراکتر ایده آل برای کپشن وجود ندارد. کپشن باید به اندازه ای باشد که بتواند پیام شما را به مخاطب منتقل سازد. در این شرایط هم بهتر است نرخ تعامل پست های خود را با کپشن های مختلف بسنجید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن