فناوریمدیریت سرورمقالات وب

شرکت اچ پی به فکر کسب وکارهای جدید است

اطلاعات بازار در طول چند سال گذشته کاهش مستمری در حوزه رایانه ها داشته است. این  موضوع دقیقا همان ی است که جورج براشر مدیرعامل شرکت اچ پی(HP) با آن مواجه بوده است.  جورج براشر معتقد است که شرکت در مسیر موفقیت قرار دارد. او در این باره می گوید:  من در مورد اولین سال جدایی  بخش رایانه های شخصی  از بخش سرور بسیار هیجان زده بودم.   ابداعات و نوآوری های موجود در شرکت همانند گذشته به راه خود ادامه داده است. ما  نوآوری های متعددی در طول ۱۲ ماه گذشته داشتیم که نسبت به ۱۲ سال گذشته این آمار بی نظیر است.

براشر معتقد است که  جدایی دو بخش کامپیوترهای شخصی و پرینترها از بخش سرورها و تجهیزات و خدمات تجاری به شرکت اچ پی اجازه داده است تمرکز بیشتری بر روی کسب وکارهای مرتبط با رایانه ها و پرینتر داشته باشد. او در این باره می گوید:  شما باید کار خود را با استراتژی هایی که در ذهن دارید آغاز کنید. رایانه و پرینترها، جزو بازارهای  تجاری هستند که ارزش ۶۰۰ بیلیون دلاری دارند و بزرگترین کاری که برای به دست اوردن سهام بیشتر باید انجام دهید تمرکز بر روی این دو بخش است.

بازار رایانه های شخصی بر روی فرمول ساده ای استوار است که توسط قانون مور ایجاد می شود.  این قانون نشان می دهد که تمایل به خرید و تقاضای دستگاه های جدید چگونه باید ایجاد شود.در اصل، تولید کنندگان  می توانند دستگاه هایی را در اختیار افراد قرار دهند و به فروش برسانند که  آن ها را قادر می سازد کارهای بیشتری را با اندک نسبت به رایانه هایی که در حال حاضر در اختیار خود دارند انجام دهند.  به نظر می رسد این یک مدل تجاری پیچیده و دشوار است که با ابداع دستگاه های جدید ایجاد می شود اما با وجود  سرعت بالای توسعه فناوری های مختلف، تمایل و علاقه افراد به خرید چنین دستگاه هایی در حال کاهش است.  ویندوز ۱۰ تلاش کرد تحریکی را در کسب وکار موجود ایجاد کند. بر اساس مطالعات انجام شده، هزینه فروش سالانه دستگاه های پرمیوم نرخ مرکب رشد سالانه منفی ۵٫۹ درصد تا سال ۲۰۱۹ خواهد داشت. با اینکه شرکت اچ پی تلاش می کند با لنوو رقابت کند و بازار رایانه های شخصی را از ان خود سازد اما براشر معتقد است که این  گزینه بازار رایانه های شخصی نیست بلکه بازار سیستم های شخصی است . شرکت هایی همچون  اچ پی تلاش می کنند فروش رایانه های شخصی را افزایش دهند و  روند مستمری در این زمینه داشته باشند. با این وجود، اچ پی  اشتباهاتی که در سال ۲۰۱۱ انجام داده است را دیگر تکرار نخواهد کرد و تلاش می کند تمرکز خود را بر روی موارد دیگری نیز قرار دهد.  واژه هایی همچون سیستم های شخصی نشان می دهد که تغییر پذیر بودن دستگاه هایی که می تواند نیاز محاسباتی ان را براورده سازد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.  در ماه اکتبر، در طول های انجام شده، شرکت اچ پی چشم اندازهای مالی خود را برای مقابله با هزینه های عملیاتی اعلام کرد که به از دست رفتن ۴۰۰۰ شغل  تا سال ۲۰۲۰ منجر خواهد شد.

اقتصاد جهانی:

شرکت اچ پی تمام تلاش خود را می کند تا با اثرات اقتصاد جهانی مبارزه نماید.  در بازار حساس و پر رقابت رایانه های شخصی، تولید کنندگان قیمت های خود را افزایش می دهند.  استراتژی شرکت اچ پی  توسعه محصولاتی است که بتواند مشتریان و بازار تجاری سطح بالا را هدف قرار دهد که در این بازار، قیمت کمتر از سایر موارد مدنظر قرار می گیرد. درآمد سه ماهه چهارم نشان می دهد که  سیستم های شخصی این شرکت با ۴ درصد در درآمد خالص رشد داشته است. با توجه به گفته های رییس مالی شرکت اچ پی، سیستم های شخصی به خاطر تمرکز بر روی واحدهای بهتر، صرفه جویی در هزینه های عملیاتی و مقیاس پذیری آن ۴٫۳ درصد سود داشته است.  براشر معتقد است که در تحرک اقتصادی و تجاری، شرکت اچ پی با کمک دستگاه Elite X3 خود پیشرو بوده است. او در این باره می گوید: این یک  تلفن بزرگ و عالی است . این دستگاه برای کسب وکارهای بزرگ طراحی شده  و خوبی دارد. دستگاه Elite X3 نمونه ای از تلاش شرکت اچ پی برای به دست آوردن ایده های جدید در سیستم های شخصی است. براشر معتقد است که اینده این شرکت در حال تغییر است و روندها و گرایشات مختلفی ظهور خواهد کرد.  امروزه بیشتر افراد دوست دارند به شیوه متفاوتی با محیط کاری و کارهایی که انجام می دهند تعامل داشته باشند. چشم انداز دفتری شرکت اچ پی؛ منطقه کاری اشتراکی  با نواحی جدا شده برای ملاقات های مهم و اتاق جلسات است که در آن افراد می توانند  به صورت بی سیم لپ تاپ های خود را به پروژکتور متصل کنند و  های پاور پوینت خود را در اختیار حاضرین بگذارند. براشر در این باره می گوید: ما می خواهیم دستگاه هایی را ایجاد کنیم که بتواند در این نواحی به خوبی کار کند. شرکت اچ پی  صفحه نمایش هایی را توسعه داده است که  مانع از دیده شدن لپ تاپ افراد در محیط اشتراکی می شود. همچنین این شرکت تلاش می کند صوت را بهبود ببخشد و بر روی صداهای واضح تری تمرکز نماید. وبکم هایی که در این دفترها مورد استفاده قرار می گیرد نیز می توانند از برنامه هایی همچون اسکایپ پشتیبانی کنند. در ماه سپتامبر شرکت اچ پی HP Elite Slice را معرفی کرد که یک دسکتاپ تجاری ماژولار با اتصال بدون سیم( کابل) است. این  گزینه کوچک ترین دسکتاپ شرکت اچ پی است و برای ارتباط و مشارکت ساخته شده است. مشتریان می توانند به هنگام رایانه شخصی خود و توسعه دستگاه ها از میان کاورهای موجود یکی را به دلخواه انتخاب کنند. HP Collaboration Cover می تواند دسکتاپ شما را به مایکروسافت اسکایپ برای تلفن های تجاری تبدیل کند.  این یک کاور ( پوشش) بی سیم است که می تواند تغییر پیدا کند. یک ماژول صوتی با طراحی منحصر به فرد؛ آرایه ای از دو میکروفون با محدوده  ۵ متری و نرم افزار کاهش نویز اچ پی می تواند به مشتریان کمک کند تجربه بهتری داشته باشند.  شرکت اچ پی همچنین یک ماژول ODD را برای بکاپ گیری یا ارشیو فایل ها به فروش می رساند.

کسب وکار مرتبط با پرینترها:

یکی دیگر از کسب وکارهای بزرگی که شرکت اچ پی تلاش می کند در این حوزه موفقیت های بیشتری کسب کند،  استفاده از پرینتر. براشر در این باره چنین می گوید: بیست سال قبل،  بازار پرینترها و دستگاه های کپی بسیار متفاوت تر از بازار امروزی بود.  پرینترها دستگاه های دسکتاپی و  دستگاه های کپی به صورت مرکزی بودند. اما امروزه شرایط به طور کلی تغییر کرده است.  امروزه بیشتر دفاتر از دستگاه های چند منظوره استفاده می کنند که همه آن ها ظاهر مشابهی دارند. ان ها به شبکه شرکت متصل می شوند، ایمیل های موجود را ارسال می کنند و  آن را دریافت می نمایند. براشر پرینترهای مدرن را به عنوان دستگاه های همگرا معرفی می کند. او در این باره می گوید: پرینتر یک رایانه شخصی است. این دستگاه سیستم عامل ، هارد دیسک و فرم ویر دارد.  با اینکه شرکت اچ پی  در زمینه تولید پرینترهای A4 پیشرو است اما فرصت بهتری در دستگاه های A3 دارد. به همین خاطر این شرکت اعلام کرده است که پرینترهای سامسونگ را با ۱ بیلیون دلار خریداری می کند. یکی از حوزه هایی که شرکت اچ پی تلاش می کند در آن موفق شود  چاپ سه بعدی است. براشر معتقد است  که هنوز  شرکت اچ پی در اوایل کار خود قرار دارد( البته در این حوزه)  اما تلاش می کند پرینترهایی را برای کاربردهای صنعتی توسعه دهد که توانایی  چاپ قطعات و بخش های مختلف بر اساس نیاز افراد را دارد.  اولین نمونه از این پرینترها، پرینتر سه بعدی Jet Fusion است که در ماه می از آن رونمایی شد. براشر معتقد است که شرکت اچ پی با شرکت های دیگری در حال همکاری است. شرکت هایی همچون BMW  در ساخت این دستگاه  با شرکت اچ پی همکاری می کند. او در این باره می گوید: با وجود مشتریان اولیه، تلاش می کنیم اکتشافات مشترکی را به دست آوریم. چاپ سه بعدی روشی را برای ایجاد بخش های مختلف ارائه می کند. این نوع چاپ بسیار مقرون به صرفه است. تولید کنندگان باید بتوانند سرعت، هزینه و سفارشی سازی خود را متعادل سازند و براشر معتقد است پرینترهای سه بعدی شرکت اچ پی ایجاد قطعات خاص در بخش های تولیدی را دارد. او در این باره می گوید: برای بخش های خاص، استفاده از پرینترهای سه بعدی تفاوت های زیادی ایجاد خواهد کرد.

منبع

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن