بازاریابی دیجیتالمقالات وب

چگونه فهرست ایمیلی خود را برای فعالیت های بازاریابی گسترش دهیم؟

برخی از مطالعات انجام شده نشان می دهد بازاریابی ایمیلیِ شرکت ها سالانه حدود ۲۲٫۵ درصد کاهش پیدا می کند. به عنوان یک بازاریاب این وظیفه شماست که به طور مکرر اطلاعات ایمیلی جدیدی به کمپین های بازاریابی خود اضافه کنید و تعداد این افراد را بیشتر کنید. برای رسیدن به چنین هدفی راه های زیادی پیش رو دارید. در این مقاله سعی می کنیم چندین مورد از روش های موجود برای گسترش و توسعه فهرست ایمیلی را با هم کنیم. پس همراه ایده باشید.

 فهرست ایمیلی چیست؟

فهرست ایمیلی مجموعه ای از های ایمیلی است که کسب و کارها با تعامل با مخاطبین بالقوه خود از طریق کمپین های  تولیدکننده سرنخ، ایجاد می کنند. این فهرست ها ممکن است با خارج شدن افراد از فهرست ایمیلی کاهش یابد .  در ادامه برخی از روش های موجود برای گسترش فهرست ایمیلی را با هم مرور خواهیم کرد.

 ۲۹ روش ساده و خلاقانه برای ایجاد فهرست ایمیلی:

  محتوای ایمیلی قابل توجهی ایجاد کنید:

محتوای شما برای افراد باید جذاب باشد تا بتوانند آن ها را به سایر افراد موجود در شبکه خود ارسال نمایند.  اگر این محتوا به اندازه کافی جذاب باشد آن ها همیشه به دنبال ایمیل شما خواهند بود و محتوای موجود را بررسی خواهند کرد.

مشترکین خود را تشویق کنید ایمیل ها را به اشتراک بگذارند:

های اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی را در ایمیل های بازاریابی خود قرار دهید. اینکار به افراد کمک می کند ایمیل شما را به دوستان، همکاران و اشنایان خود ارسال کنند. در انتهای ایمیل، دکمه های اشتراک  را به صورت یک لینک متنی ساده اضافه کنید.

فهرست ایمیلی خود را بر اساس پرسونای خریداران بخش بندی کنید:

از انواع مختلف اشتراکات ایمیلی برای ارسال محتوای هدفمندتر به افراد خاصی استفاده کنید. گیرندگان ایمیل زمانی که ببینید این ایمیل ها شخصی سازی شده است بیشتر با آن تعامل می کنند.

به کمک کمپین ها، فهرست ایمیلی خود را گسترش دهید:

فهرست قدیمی دارید که فکر می کنید به دردتان نمی خورد؟ یک پیام قابل انتخاب ایجاد کنید و آن را به فهرست قدیمی خود بفرستید و آن ها را تشویق کنید دوباره عضو خ ایمیلی شما شوند.  افرادی که به این کمپین پاسخ نمی دهند را از فهرست خود حذف کنید. در این شرایط می توانید فهرست ایمیلی خود را با مشتریان قدیمی که تمایل به تعامل با شما دارند، توسعه دهید.

  لینکی به امضای کارمندان خود اضافه کنید:

امضاهای ایمیلی لینک دار می توانند افراد را به صفحات فرودی ارسال کنند که آن ها را به اشتراک در فهرست ایمیلی تشویق می کند. علاوه بر این اگر در حال حاضر مکالمه ایمیلی طبیعی با افراد دارید،  اشتراک در ایمیل های بیشتر به شما کمک خواهد کرد.

 یک پیشنهاد تولیدکننده سرنخ ایجاد کنید:

کتاب الکترونیکی یا وایت پیپر رایگان تولید کنید و آن را در صفحه فرودی بگذارید که بازدیدکننده را تشویق می کند ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهند و پیشنهاد موجود را دانلود کنند.

 ابزار یا منبع آنلاین رایگان تولید کنید:

ابزارهای آنلاین رایگان کاربر را بهتر به خود جذب می کند و باعث کسب آدرس ایمیلی آن ها می شود.

 محتوای پاداش دار ایجاد کنید:

ممکن است همه محتواهایی که در سایت منتشر می کنید برای بازدیدکننده جذاب نباشد. برای جذب تمایل کاربر، باید در ابتدا محتوای رایگانی برایشان ایجاد کنید و سپس پیشنهادات جذابی را در اختیار افراد قرار دهید.

مسابقه آنلاین راه اندازی کنید:

شما می توانید از اکانت رسانه اجتماعی خود برای تبادل اطلاعات استفاده کنید. اافراد را تشویق به کلیک بر روی سایت نمایید و از آن ها بخواهید برای شرکت در مسابقه آدرس ایمیلی خود را وارد کنند.

 یکی از پیشنهادات تولیدکننده سرنخ را در توییتر راه اندازی کنید:

کمپین توییتری برای ترویج و تبلیغ کتاب الکترونیکی یا منبع رایگان  تولید شده ایجاد کنید و از افراد بخواهید برای دانلود این موارد رایگان، آدرس ایمیلی خود را وارد نمایند.

پیشنهاد خود را از طریق فیس بوک در اختیار افراد قرار دهید:

شما می توانید محتوای خود را بر روی تایم لاین فیس بوک تبلیغ کنید. مطمئن شوید که دکمه های اشتراک در رسانه های اجتماعی را به صفحه فرود خود اضافه می کنید.

 دکمه فراخوان اقدام به عمل(CTA) را به بالای صفحه کسب وکار خود در فیس بوک اضافه کنید:

دکمه ای که به خوبی طراحی شده می تواند تاثیر زیادی بر روی جذب افراد داشته باشد. از این تکنیک هم به سادگی عبور نکنید.

 از طریق رسانه های اجتماعی، لینک به پیشنهادات خاص را منتشر کنید:

از صفحه فیس بوک یا لینکداین خود برای ارائه پیشنهادات خاص استفاده کنید. شما می توانید در گروه های لینکداین نیز بحث های مرتبط و مفید راه اندازی کنید.

از پینترست برای نشان دادن محتوای بصری خود کمک بگیرید:

پینترست نقش مهمی در نشان دادن محتوای بصری و تشویق کاربران برای دیدن محتوای بیشتر دارد.

 قابلیت های تعاملی را به کانال یوتیوب خود اضافه کنید:

در انتهای ویدئوهای یوتیوبی خود یک لینک اضافه کنید و افراد را تشویق کنید از طریق آدرس ایمیلی خود در شبکه شما عضو شوند.

 از بازدیدکنندگان سایت بخواهید بازخورد خود را بیان کنند:

افراد از بیان خود لذت می . در برخی از صفحات سایت ، فرمی را قرار دهید و از آن ها بخواهید نظرات، پیشنهادات و سوالاتی که در مورد کسب وکار شما دارند را بیان نمایند. می توانید یک ابزار گفتگوی زنده در سایت تعبیه کنید و افراد را دعوت کنید با شما حرف بزنند. به این طریق می توانید آدرس ایمیلی افراد را در اختیار داشته باشید.

 فرمی که برای جذب سرنخ تهیه کرده اید را کوتاه تر کنید:

کسب اطلاعات کاربر به کمک این فرم ها بسیار جذاب است اما اضافه کردن فیلدهای زیاد به این صفحات می تواند افراد را از آن دور کند. طول فرم های جذب سرنخ را به دو یا سه فیلد کاهش دهید.

به صفحاتی از سایت که پیشنهاداتی ارائه می دهند لینک دهید:

افراد را مجبور نکنید برای دانلود گزینه های رایگان سایت شما را زیر و رو کنند. به این صفحات لینک دهید و از آن ها بخواهید اطلاعات ایمیلی خود را وارد کنند.

متن کمپین را به کمک تست A/B بررسی کنید:

ممکن است برای تولید سرنخ همه مراحل را درست رفته باشید. برخی از اوقات مشکل از طراحی یا متنی است که برای کمپین انتخاب می کنید. تست A/B بهترین روش برای بررسی انواع مختلف متن ها و طراحی ها و عملکرد آن هاست.

وبلاگی ایجاد کنید که خوانندگان دوست داشته باشند در آن مشترک شوند:

اگر در حال حاضر وبلاگی برای سایت خود راه اندازی نکرده اید همین امروز باید دست به کار شوید. پست های وبلاگی می تواند رتبه شما را در موتورهای جستجویی همچون گوگل بالا ببرد و به شما  اجازه دهد مشترکین وبلاگ را جمع آوری کنید و فهرست ایمیلی خود را توسعه دهید:

 برای سایر سایت ها مطلب بنویسید:

سایت های زیادی هستند که به شما اجازه می دهند مطالب مرتبط را بنویسید و به سایت خود لینک بدهید. نوشتن پست مهمان برای این سایت ها بهترین روش برای جمع آوری مخاطبین و افزایش فهرست ایمیلی شماست. زمانی که در حال تولید محتوا برای سایر سایت ها هستید CTA و لینک به سایت را فراموش نکنید.

  را بر روی سایت و صفحات فرود قرار دهید:

نظرات مشتریان جزو اثبات های اجتماعی هستند و افراد را تشویق می کنند در فهرست ایمیلی شما مشترک شوند.

 در سایت شرکا یا خبرنامه ایمیلی آن ها، تبلیغی را اجرا کنید:

برخی از سایت های همکار به شما اجازه می دهند مخاطبین جدید  و مناسبی را با کمپین خود هدف قرار دهید. از این سایت ها بخواهید بازدیدکننده را به طور مستقیم به سایت شما هدایت کنند و به این طریق آدرس ایمیلی شان را جمع آوری نمایید.

 به کمک سایت های همکار، پیشنهادهای جذابی را میزبانی کنید:

ایجاد کتاب الکترونیکی یا وبینار به کمک همکاران می تواند یک روش عالی برای جذب ایمیل افراد باشد.

 در نمایشگاه ها آدرس ایمیلی افراد را جمع آوری کنید:

رویدادهای آفلاین همچون نمایشگاه ها بهترین فرصت برای جذب مخاطبینی است که به کسب وکار شما علاقه دارند. آخرین محصولات خود را در کنفرانس ها نشان دهید و اطلاعات افراد را جمع آوری کنید. بعد از بازگشت به دفتر کار، می توانید این اطلاعات را وارد پایگاه داده خود نمایید.

 رویدادهای آفلاین خود را میزبانی کنید:

رویدادها، سمینارها و موارد آموشی می تواند شبکه کاری شما را بزرگ تر کند و در بیشتر موادر مخاطبین تایید صلاحیت شده ای را در اختیارتان قرار دهد. هر از چند گاهی کارگاه های آموزشی برگزار کنید یا کنفرانسی را ترتیب دهید.

وبینارهای آنلاین را میزبانی کنید:

وبینارها فرصت عالی برای صحبت در مورد صنعت شما هستند و می توانند شما را به مخاطبین مختلفی برسانند. شما می توانید از افراد بخواهید برای ثبت نام در وبینار، آدرس ایمیلی خود را وارد کنند.

 

 کدهای QR را به تبلیغات نمایشی خود اضافه کنید:

کد QR را در بخش های بازاریابی چاپی اضافه کنید تا افراد بتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر این کدها را اسکن کنند.کدی را ایجاد کنید که  برای دسترسی به این اطلاعات اضافی به ایمیل کاربران نیاز داشته باشد.

ایمیل کاربران را در فروشگاه خود جمع آوری نمایید:

اگر فروشگاه آفلاینی دارید که به صورت چهره به چهره با افراد ارتباط دارد، می توانید یک کمپین ایمیلی برای افرادی که وارد فروشگاه می شوند ایجاد کنید. عضویت در فروشگاه را از طریق ایمیل فعال سازید. این یک روش هوشمندانه برای برقراری ارتباط با مشتریان است. شما می توانید برای تشویق کاربران از هدیه ها و جوایز مختلفی استفاده کنید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن