سئومقالات وب

چگونه به کمک رسانه های اجتماعی لینک بیلدینگ کنیم؟

اگر با سئو آشنا باشید حتما اهمیت لینک بیلدینگ را به خوبی می دانید. هر متخصص سئویی به خوبی می داند که لینک بیلدینگ می تواند به افزایش رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو کمک کند. البته لینک ها و محتوای شما هر دو باید کیفیت بالایی داشته باشند تا بتوانند برایتان کارساز و موثر واقع گردند. مشکل این است که هر فردی این روزها به دنبال افزایش لینک های سایت خود است. حجم درخواست ها می تواند افراد را از خواندن تبلیغات یا محتوای تولید شده باز دارد. در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه استفاده از رسانه اجتماعی  برای ساخت بک لینک صحبت کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

 رسانه اجتماعی یک روش عالی برای لینک بیلدینگ است:

قبلا در مورد اهمیت بک لینک ها برای سئوی سایت صحبت کرده ایم. یکی از نظرسنجی های انجام شده توسط SEMrush نشان می دهد بک لینک ها یکی از پنج فاکتور مهم رتبه بندی در موتورهای جستجو هستند. این بک لینک ها نه تنها به بهبود رتبه سایت کمک می کنند بلکه می توانند تفاوت زیادی بین موقعیت اول و دوم در موتورهای جستجو ایجاد نمایند. هر فردی که با سئو و فرآیند آن درگیر است، صرف نظر از اندازه کسب وکارها، به خوبی اهمیت بک لینک را می داند. اینکه رسانه اجتماعی می تواند به بهبود رتبه بندی سایت و سئو کمک می کند یا خیر، همیشه بحث داغی بوده است. برخی از افراد بارو ندارند که  رسانه های اجتماعی بتواند بر روی نتایج موتورهای جستجو اثرگذار باشد. با اینحال اکثریت قریب به اتفاق متخصصان این حوزه بر روی اهمیت رسانه های اجتماعی تاکید کرده اند. زمانی که  متخصصان سئو در مورد تکنیک های پرکاربرد برای لینک بیلدینگ تحقیق می کردند، به این نتیجه رسیدند که بیشتر تلاش ها از طریق رسانه های اجتماعی است. آن ها گزارش کردند که رسانه های اجتماعی سومین روش موثر برای ساخت لینک هاست.  زمانی که از افراد سوال شد مهم ترین و بزرگ ترین چالش پیش رو برای لینک بیلدینگ چه چیزی است نتایج زیر حاصل گردید:

  • نبود فرصت های کافی برای ساخت لینک های با کیفیت
  • دریافت نکردن پاسخ به هنگام ارسال درخواست برای لینک
  • نداشتن اطلاعات کافی در مورد ساخت لینک
  1. کار خود را با پروفایل رسانه اجتماعی و محتوای سایت شروع کنید

 

اولین روشی که متخصصان از رسانه های اجتماعی برای کسب لینک استفاده می کنند، قرار دادن سایت در پروفایل رسانه های اجتماعی است.  بعد از انجام اینکار می توان محتوای سایت را بر روی رسانه اجتماعی به اشتراک گذاشت. این تنها اصول کار است اما به خاطر داشته باشید که نباید این اصول را نادیده بگیرید یا بی ارزش بدانید.

مطمئن شوید که همه پروفایل های خود را در رسانه اجتماعی به روز می کنید و یک لینک سالم به سایت خود می دهید.  پروفایل هایی که می توانید داشته باشید در برگیرنده موارد زیر است:

  • پروفایل شخصی
  • پروفایل کسب وکار
  • صفحه طرفداران
  • صفحات گروهی

به عنوان مثال در فیس بوک مطمئن شوید که در مکان های زیر به سایت خود لینک می دهید:

  • در پروفایل و در بخش بیو
  • هر ی که در صفحه خود منتشر می کنید. این موضوع در برگیرنده و ویدئوهاست.
  • در پست های پین شده گروه ها

حالا باید مطمئن شوید که محتوای با کیفیتی که در سایت خود دارید را بر روی رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارید. صفحات سایت شما نیز باید برای خواننده ها قابل درک و خواندن باشد و در آن گزینه های اشتراک محتوا در رسانه های اجتماعی تعبیه گردد.

هر چقدر اشتراک محتوا در رسانه های اجتماعی افراد بیشتر باشد، سایتتان بیشتر از قبل دیده می شود. این موضوع بدین معنی است که  می توان لینک بیشتری به دست آورد. سایر سایت های اجتماعی را فراموش نکنید و ببینید مخاطبین شما در چه رسانه ای فعال تر هستند.

حتما بخوانید: چگونه از توییتر برای افزایش رتبه خود در موتورهای جستجو استفاده کنیم؟

 

  1. نظرات مشتریان را جمع آوری کنید:

نظرات مشتریان بر روی رسانه اجتماعی می تواند مزایای زیادی برایتان داشته باشد. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نظرات مشتریان اثبات و تایید اجتماعی را برایتان فراهم می کند
  • دیدگاه ها و نظرات محتوای شما را تازه نگه می دارد
  • می تواند باعث افزایش تعامل شود.

خوب حتما از خود می پرسید این گونه نظرات و دیدگاه ها چگونه به دریافت بک لینک منجر می شوند؟

  • نظرات مشتریان پروفایل شما را در موتورهای جستجو تقویت می کنند
  • می توانند به شما کمک کنند برای کلمات کلیدی جدید در موتورهای جستجو رتبه به دست آورید.
  • رتبه بندی بهتر بدین معناست که افراد محتوای شما را بیشتر می بینند و می توانند به آن لینک دهند
  • گوگل از نظرات مشتریان به عنوان فاکتور اعتماد و استفاده می کند.

چگونه می توان نظرات با کیفیتی از مشتریان دریافت کرد؟

  • بعد از اینکه مشتریان محصولات یا خدمات شما را خریداری کردند  خودکاری برایشان ارسال کنید و از آن ها بخواهید نظرشان را برایتان ارسال کنند
  • در بر ارائه نظرات، هدیه ارزشمندی به آن ها بدهید. این هدیه می تواند یک محصول رایگان یا تخفیف برای خریدهای بعدی باشد
  • مطمئن شوید که نظرات ضعیف را به طور فعالی برطرف می کنید و به نیازهای مشتری پاسخ می دهید.
  1. طرفدارانی که شما را در رسانه های اجتماعی منشن می کنند پیگیری کنید:

یک روش ساده برای افزایش لینک ها، دنبال کردن افرادی است که شما را منشن کرده اند. هدف از اینکار، ساخت رابطه با افرادی است که در حال حاضر شما و برندتان را خوب می شناسند.

در این روش می توانید به مخاطبان آن ها دسترسی داشته باشید و از ان ها نیز لینک دریافت کنید. هایی همچون اینستاگرام و به سرعت رشد و توسعه پیدا می کنند . پس باید شما هم سریع عمل کنید.

  1. لینک هایی را برای اصلاح یا تقاضای مجدد پیدا کنید:

تقاضا یا اصلاح لینک های موجود  به معنای یافتن مکان هاست که شما باید در آن لینک داشته باشید. شاید لینکی که قبلا در این مکان ها داشتید از بین رفته است یا اینکه بنا به هر دلیلی لینک های شکسته ای وجود دارد. از طریق رسانه های اجتماعی به افرادی که می خواهند به شما دوباره لینک دهند ارتباط برقرار کنید. گزینه دیگری که پیش رو دارید یافتن افرادی است که به شما اشاره کرده اند و به یکی از پروفایل هایتان در رسانه اجتماعی لینک داده اند. در این شرایط می توانید از آن ها بخواهید به جای پروفایل، به سایت اصلی تان لینک بدهند. تا به حال برایتان پیش آمده است که افراد از تصاویر شما در رسانه های اجتماعی استفاده کرده باشند و لینکی به سایت نداده باشند؟ می توانید این افراد را پیدا کنید و از آن ها بخواهید به سایتتان لینک بدهند.

  1. اینفلوئنسرها و برندهای مشهور را منشن کنید:

زمانی که شهرت و اعتبار فردی را به کمک محتوای خود افزایش می دهید احتمال لینک دادن به شما بسیار زیاد خواهد بود. این یک استراتژی عالی برای ایجاد نتایج شگفت انگیز است که در مورد اینفلونسرها و برندهای مشهور کارکرد خوبی دارد.  در ابتدا باید خوانندگان خود را در مورد این افراد و دیدگاه هایشان آگاه سازید. پست های وبلاگی و اینفوگرافیک ها بهترین  گزینه برای اینکار هستند.

  1. از اینفوگرافیک ها برای افزایش اشتراک گذاری استفاده کنید:

یکی از پست ها و محتواهایی که بیشتر در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود اینفوگرافیک است. برخی از سایت ها تنها به منظور تولید و فروش محتوای اینفوگرافیکی توسعه یافته اند. چرا این تصاویر  در میان افراد محبوب اند؟ خوب همانطور که می دانید انسان ها از لحاظ بصری بسیار فعال اند. هیچ کس دوست ندارد یک مقاله ۳۰۰۰ کلمه ای را بدون تصاویر جذاب بخواند.  از بین مطالعه یک سند طولانی متنی و اسکن عناصر بصری کدام یک را انتخاب می کنید؟ بیشتر افراد قطعا عناصر بصری را انتخاب خواهند کرد.  اینفوگرافیک باعث می شود اطلاعات به شیوه بصری به افراد منتقل شود و همین امر درک محتوا را ساده تر می سازد. برای ساخت اینفوگرافیک ها می توان از ابزارهای مختلفی که در اینترنت وجود دارد استفاده کرد. ویرایش اینفوگرافیک های موجود نیز که به زبان انگلیسی نوشته شده اند ایده خوبی است.بعد از اینکه اینفوگرافیک مدنظر را ایجاد کردید، مطمئن شوید که آن را در سایت پست می کنید و لینکی را در آن تعبیه می نمایید.

در این شرایط زمانی که افراد اینفوگرافیک شما را در رسانه اجتماعی با دیگران به اشتراک می گذارند، لینکی هم به سایت اصلی داده می شود.

  1. بر روی تولید لینک های second-tier تمرکز کنید:

اجازه دهید لینک های second-tier را با یک مثال مورد بررسی قرار دهیم.  مثلا فرض کنید پستی را به عنوان پست مهمان برای یک سایت مشهور می نویسید. در قسمت اطلاعات نویسنده، آدرس سایت خود را هم می گنجانید و به آن لینک می دهید. سپس این پست را در رسانه های اجتماعی خود به اشتراک می گذارید. اگرچه در این شرایط شما لینک سایت دیگر را به اشتراک گذاشته اید اما باز هم ترافیک به سمت سایت شما جذب می شود و می تواند رتبه آن را بهبود ببخشد. در این شرایط شما محتوای سایت خود را به اشتراک نمی گذارید. چنین چیزی برای افراد بسیار جذاب خواهد بود زیرا محتوای یک سایت قابل اعتماد را می بینند و آن را ترویج می دهند. هرچقدر اشتراک ها و ترافیکی که برای سایت اصلی به دست می آورید بیشتر باشد احتمال کسب ترافیک و لینک به سایت خودِ شما نیز بیشتر خواهد بود.

  1. از رسانه های اجتماعی برای بهبود پاسخ های استفاده کنید:

همانطور که قبلا بیان کردیم معمولا درخواست وبمسترها برای کسب لینک از سایت های دیگر  پاسخی در پی نخواهد داشت. استفاده از لینک های second-tier بر روی رسانه های اجتماعی می تواند نرخ پاسخ را افزایش دهد. با اینحال این تنها روشی نیست که رسانه اجتماعی به شما در کسب لینک کمک می کند. قبل از اینکه بخواهید ایمیل pitch ارسال کنید،  در رسانه های اجتماعی با آن فرد، برند یا سایتی که قصد  همکاری دارید، ارتباط برقرار کنید.  در توییت های آن ها شرکت کنید، آن ها را در پست خود منشن کنید یا سعی کنید محتواهایشان را دوباره به اشتراک بگذارید. اینکار باعث می شود برند یا سایت شما برایشان آشنا باشد و قبل از pitch کردن مزایای همکاری با شما را به خوبی بشناسند. شما می توانید به گروه پست نویسی مهمان  یا شبکه های اجتماعی این افراد نیز ملحق شوید.  استفاده از این روش ها به شما کمک می کند فرصت های ناشناخته را پیدا کنید و  کاری کنید افراد به دنبال شما باشند.

  1. بر روی ایجاد محتوای مخصوص در رسانه های اجتماعی تمرکز کنید:

رسانه اجتماعی تنها جایی برای اشتراک گذاری محتوای سایت نیست. شما می توانید از این رسانه برای تولید و انتشار محتوای مخصوص نیز استفاده کنید.  سعی کنید از پلتفرم های اجتماعی برای ایجاد پادکست ها، وبینارها یا آموزش های ویدئویی و موارد دیگر استفاده کنید. هر باری که اینکار را انجام می دهید، باید برای بک لینک سازی به سایت خود لینک بدهید.

زمانی که افراد این محتوای منحصر به فرد را به اشتراک می گذارند ، لینکی برای سایتتان نیز ایجاد می شود.  این روزها فایل های ویدئویی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار شده اند. واقعیت این است که ۸۵ درصد از مخاطبین اینترنت ویدئوها را به صورت آنلاین تماشا می کنند. به همین خاطر  تولید فایل های ویدئویی می تواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد و باعث  افزایش نرخ اشتراک شود.  محبوبیت پادکست ها نیز هر سال افزایش پیدا می کنند. همانند لینک بیلدینگ از طریق ویدئو، پادکست ها نیز می توانند برای برند بسیار مفید باشند.  می توانید مصاحبه کنید،  پادکست های آموزشی و انگیزشی تولید کنید یا اینکه از پادکست های تفریحی بهره ببرید.  به موضوعاتی فکر کنید که می توان در آن پادکست های بزرگی را تولید کرد.  اگر افرادی که پادکست های مهم تولید می کنند را می شناسید با آن ها در رسانه اجتماعی ارتباط برقرار کنید.

  1. رویدادها را تبلیغ کنید یا یک مسابقه برگزار نمایید:

پشتیبانی و حمایت از رویدادهای بزرگ و برگزاری مسابقه دو فرصت بزرگ برای کسب بک لینک محسوب می شود. ایجاد صفحه رویداد در فیس بوک با تعبیه بک لینک به سایت، یک روش اسان و سریع برای کسب اشتراک بیشتر است.

افراد نه تنها به دنبال ثبت نام در رویدادهای شگفت انگیز هستند بلکه  می خواهند این رویداد را با دوستان و اشنایان خود نیز به اشتراک بگذارند.  اگر نمی خواهید رویداد خود را میزبانی کنید موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

  • برای یک رویداد اسپانسر شوید
  • وبلاگ نویسان محلی را حمایت کنید تا رویدادی برای شما میزبانی کنند
  • با سایر برندهای بزرگ همکاری کنید تا نام شما را هم در رویداد بیان نمایند
  • از یک رویداد محلی حمایت کنید و از قبل آن را در رسانه اجتماعی ترویج نمایید.
  • یک خیریه محلی را تبلیغ کنید
  • در مورد رویداد موجود یک مقاله بنویسید و آن را در رسانه اجتماعی به اشتراک بگذارید.

علاوه بر مواردی که بیان شد می توانید یک مسابقه برگزار کنید و آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

 نتیجه گیری:

اگر می خواهید در نتایج موتورهای جستجو دیده شوید و ترافیک سایت خود را افزایش دهید باید به طور فعال لینک سازی کنید. این روزها ساخت لینک بسیار دشوارتر از گذشته است زیرا افراد به دنبال سایت هایی با بالا هستند. به همین خاطر باید  بتوانید از قدرت رسانه های اجتماعی نیز به نفع خود استفاده کنید.  رسانه های اجتماعی باعث ایجاد تعامل و ارتباط می شوند و همین امر به لینک بیلدینگ طبیعی منجر می گردد. کار خود را با اصول موجود شروع کنید. مطمئن شوید پروفایلی در رسانه های اجتماعی ایجاد می کنید و لینکی به سایت خود می دهید.  به دنبال طرفداران، اینفلوئنسرها و کسب و کارهایی باشید که لینک شکسته دارند و از طریق رسانه اجتماعی با آن ها ارتباط برقرار کنید. از رسانه اجتماعی برای برقراری ارتباط با سایت های اتوریتی دار استفاده کنید. اینفوگرافیک های ارزشمندی به اشتراک بگذارید و محتوای منحصر به فردی برای این رسانه ها تولید کنید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن