Microsoft Hyper-Vمجازی سازهامقالات وب

چگونه هایپر وی را بر روی ویندوز ۱۰ نصب کنیم؟

هایپر وی ن افزار است که در ویندوز ۱۰ نسخه Professional، Enterprise و ویندوز گنجانده شده و به شما اجازه می دهد های مختلفی را بر روی یک سیستم عامل واحد اجرا کنید. برای اینکه بتوانید از هایپر وی استفاده کنید باید  قابلیت سازی در رایانه شما فعال شده باشد و از  نسخه های بیان شده در بالا برای ویندوز استفاده گردد.  اگر مطمئن نیستید که قابلیت در رایانه شما فعال شده است یا خیر می توانید هایپر وی را به ک دستورات پایین نصب کنید. اگر این گزینه فعال نبود ویندوز اجازه ادامه نصب را نخواهد داد. در این مقاله همراه وب ایده باشید تا نحوه نصب هایپر وی بر روی ویندوز ۱۰ را با هم مرور کنیم.

هایپر وی( Hyper-v) به طور پیش فرض بر روی ویندوز نصب نشده است و نمی توان از آن استفاده کرد. شما باید آن را از طریق صفحه Windows Features فعال کنید. برای باز کردن این پنجره بر روی منوی استارت کلیک کنید و عبارت  Hyper-v را در فیلد تایپ کنید.

در صفحه باز شده می توانید بر روی Turn Windows features on or off  کلیک کنید. حالا در این پنجره به دنبال عبارت هایپر وی بگردید و بر روی علامت مثبت کنار آن کلیک کنید. همه مواردی که در این بخش وجود دارد را تیک بزنید.

اگر رایانه اجازه انتخاب این گزینه ها را نداد و پیامی همچون Hyper-V cannot be installed: The processor does not have required virtualization capabilities را نشان داد باید بدانید که مجازی سازی بر روی رایانه شما فعال نشده است. برای اینکار باید  وارد بایوس رایانه خود شوید و قبل از ادامه مراحل زیرintel-vt یا amd-v  را فعال نمایید.

بعد از اینکه گزینه های موجود در صفحه قابلیت های اضافی ویندوز را انتخاب کردید بر روی اوکی کلیک کنید . ویندوز شروع به نصب  هایپر وی بر روی ویندوز می کند.

بعد از اینکه نصب هایپر وی تمام شد ویندوز از شما می خواهد رایانه را ریستارت کنید تا تغییرات اعمال شود.  بعد از اینکه رایانه ریستارت شد بر روی منوی استارت کلیک کنید و دوباره عبارت Hyper-v را تایپ کنید. در بین نتایج به دنبال Hyper-V Manager باشید.

بر روی آن کلیک کنید. اینکار به شما اجازه می دهد ماشین مجازی جدیدی ایجاد کنید. برای ایجاد ماشین مجازی جدید از دستورالعمل های بیان شده در مقاله زیر کمک بگیرید.

این مقاله را هم بخوانید: چگونه به کمک هایپر وی، ماشین مجازی ایجاد و اجرا کنیم؟

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن