سئومقالات وب

چگونه سرتیترهایی بنویسیم که افراد بر روی آن کلیک کنند؟

سایت های بزرگی که در دنیای آنلاین حضور دارند، کلیک، بازدید و بازدیدکننده زیادی به سمت خود جذب می کنند. این موضوع  چندین دلیل بسیار خ دارد. اما مهم ترین دلیلی که برای جذب این ترافیک از وب وجود دارد، نوشتن سرتیترهای قدرتمند و البته تعاملی است  که افراد را به کلیک کردن بر روی آن ترغیب می کند. نمی توان گفت یک روش واحد برای نوشتن عنوان و سرتیتر برای مقالات وجود دارد اما انواع خاصی از سرتیترها هستند که موفقیت بیشتری نسبت به سایر عناوین در اختیار سایت قرار می دهند. با دنبال کردن برخی از فرمول های ساده، می توان سرتیتری نوشت که افراد را به کلیک بر روی محتوا و خواندن متن آن، ترغیب می کند.در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. پس همراه وب ایده باشید.

 چرا نوشتن سرتیتر جذاب و تعاملی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؟

سرتیترها اولین چیزی هستند که افراد به هنگام یافتن نتایج شما، مشاهده می کنند. این عناوین هستند که می توانند خواننده را به مطالعه باقیِ متن ترغیب کنند یا او را از ادامه مطالعه بازدارند. به همین خاطر باید عناوین جذابی بنویسید. مشتریان احتمالی شما اولین تاثیر از برند را به کمک مطالعه این عناوین به دست می آورند. به همین خاطر هم سرتیترهای شما نباید تنها بر روی فروش محصول یا خدمات خاص به خواننده تمرکز داشته باشد. در عوض، باید او را ترغیب نماید و توجهش را به انتهای متن جذب کند. در چنین شرایطی باید مطمئن شد که سرتیترهای نوشته شده، دقیق هستند و ارزش برند را به تصویر می کشند. بیشتر آمریکایی ها بر این باورند که سرتیترها تنها چیزی است که به آن توجه می کنند. نوشتن سرتیتری که هیچ ربطی به محتوا ندارد و تنها به منظور به دام انداختن کلیک تولید می شود می تواند برند و ارزش آن را نابود سازد.  خوشبختانه روش های زیادی برای بهبود عناوین مقالات وجود دارد. اگر فرمولی که در این مقاله بیان می شود را دنبال کنید قادر خواهید بود بهترین عنوان را برای مقاله خود بنویسید و در عین حال آسیبی به کسب وکار خود وارد ننمایید.  اولین فرمولی که باید با آن آشنا شوید، فرمول ۴ یو(۴U) است.

 همیشه از فرمول ۴ یو استفاده کنید:

بیش از ۸۰ درصد افراد به طور میانگین، سرتیتر را قبل از آغاز مطالعه خود، به دقت می خوانند. اما تنها ۲۰ درصد از افراد به مطالعه کلِ متن ترغیب می شوند. اگر می خواهید افرادی که بر روی لینک شما کلیک کرده اند را به مطالعه باقیِ متن ترغیب کنید باید سرتیترهای خود را تا جایی که می توانید ترغیب کننده و البته قانع کننده بنویسید. فرمول ۴ یوی Melanie Duncan برای نوشتن سرتیترهای تعاملی و قانع کننده عالی است.  در این فرمول ، سرتیتر باید مفید، فوری، منحصر به و فوق العاده خاص باشد.

 مفید بودن عنوان:

زمانی که فید اخبار را بررسی می کنید بر روی چه عناوینی کلیک می کنید؟ این ها معمولا سرتیترهایی هستند که دارای نکات مفیدند و به شما کمک می کنند کاری را انجام دهید یا مشکلی را حل نمایید.شما نیز باید در سرتیتر خود یک ارزش مفید برای کاربران خود فراهم آورید. قبل از هر کاری باید ببینید چه چیزی برای مخاطبان شما مفید و ارزشمند است و سپس بر اساس نیاز آن ها، عنوان مناسبی بنویسید.  این سرتیتر باید مشکلی را شناسایی کند و راه حلی را برای آن ارائه نماید.

 فوری بودن:

وبلاگ نویسان باهوش به دنبال ایجاد حس اضطرار در خوانندگان خود هستند تا افراد را به کلیک کردن بر روی محتوا، ترغیب کنند. ایجاد حس اضطراب همانند ایجاد حس ترس از دست دادنِ چیزِ ارزشمندی است. تلاش های زیادی برای جلب توجه افراد انجام می شود.  اگر فرد احساس کند مقاله مدنظر ارزش زمان گذاشتن را ندارد، به راحتی آن را نادیده می گیرد. اما زمانی که موضوعی حس اضطرار را در فرد ایجاد می کند، برای کلیک بر روی آن قانع می شود.  قطعا هیچ کس دوست ندارد یک مقاله مفید، آموزنده، موثر و هیجان انگیز را از دست بدهد. به همین خاطر بر روی آن کلیک می کند و به مطالعه متن می پردازد. ایجاد حس اضطرار سخت ترین بخش این فرمول است و همیشه و در هر شرایطی نمی توان آن را بر روی یک مقاله اعمال کرد.  اگر بخواهید یکی از قسمت های فرمول ۴ یو را نادیده بگیرید، ایجاد حس اضطرار یکی از آن هاست.

 منحصر به فرد بودن:

افراد عبارت های غیر عادی را دوست دارند. این عبارت های غیر عادی همانند یک چسب به افراد می چسبند و آن ها را وادار به کلیک کردن می کنند. برای ایجاد عناوین منحصر به فرد به موضوعات جذاب و داغی که در حوزه کاریتان وجود دارد خوب فکر کنید.

 :

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا بیشتر عناوین امروزی از اعداد استفاده می کنند؟ استفاده از مواردی همچون اعداد باعث خاص شدن عبارت شما می شود. خوانندگان دوست دارند بدانند اگر بر روی لینک شما کلیک کنند دقیقا چه چیزی نصیبشان می شود. بهترین سرتیترها ایده های خاصی که در یک صنعت وجود دارد را درک می کنند و آن ها را به مراحل جداگانه تقسیم بندی می کنند. به عنوان مثال فرض کنید می خواهید در مورد غذاهایی بنویسید که افراد برای داشتن بدن سالم، باید از خوردن آن ها اجتناب کنند. در این شرایط بهتر است در مورد غذاهای رایجی که باید از خوردنشان اجتناب شود صحبت کنید.  اگر در مورد دکوراسیون منزل مطلب می نویسید تنها به بیان ایده های موجود نپردازید. بلکه سعی کنید به افراد بیاموزید چگونه می توانند این ایده ها را در منزل یا محل کار خود پیاده کنند. بعد از اینکه اطمینان حاصل کردید، همه سرتیترهای شما مفید، فوری، منحصر به فرد  فوق العاده خاص هستند باید به دنبال یک عنوان بهتر برای هر مقاله باشید.همانطور که قبلا بیان کردیم افراد تنها زمانی به مطالعه مقاله شما می پردازند که احساس کنند مشکلشان در آن بیان شده و راه حل هایی نیز ارائه شده است. به نکات زیر توجه کنید:

 یک برای افراد ایجاد کنید:

فرمول راهنما یک روش کلاسیک برای نشان دادن محتوای موجود به کاربران است و آن ها را مطمئن می سازد که مشکلشان در مقاله ی منتشر شده، حل خواهد شد.برای اینکار از فرمول زیر استفاده کنید:

راهنما+ صفت+موضوع عالی

از کلماتی استفاده کنید که افراد نیز آن را دوست دارند. از به کار بردن صفاتی همچون “کامل” خودداری کنید. باید مزیت اصلی که شما در اختیار افراد قرار می دهد را مدنظر بگیرید و این مزیت را در عنوان خود بگنجانید.

مزایای بزرگی که خواندن مقاله در پی دارد را مدنظر داشته باشید:

وعده خوب دادن به افراد در سرتیتر، می تواند آن ها را به کلیک بر روی متن ترغیب کند. آن ها دقیقا باید بدانند چه چیزی از خواندن متن شما به دست می آورند.

برای جلب توجه خواننده، به تمایل های ذاتی شان پاسخ دهید:

بیشتر افراد دوست دارند کیفیت زندگی خود را به شیوه ای بهبود ببخشند. شما می توانید بر روی نیازها و خواسته های افراد تمرکز کنید و نتایجی که بعد از خواندن مقاله به دست می آورند را برجسته نمایید. فرآیند انجام کار را در سرتیتر قرار ندهید. در این شرایط راز بزرگی که در سر دارید را در اختیارشان می گذارید و به آن ها اجازه می دهید سایت و صفحه شما را بدون مطالعه متن، ببندند. در عوض، تمرکز خود را بر روی نتیجه نهایی و انگیزه های واقعی که خواننده دارد  نگه دارید.  مثلا می توانید از عناوینی همچون “چگونه یک کسب وکار خانگی راه اندازی کنیم” یا “چگونه با بودجه اندک رژیم غذایی سالم تری داشته باشیم”، استفاده کنید.

دو موضوع غیر منتظره را با هم مقایسه کنید:

زمانی که دو موضوع غیر منتظره را با هم مقایسه می کنید، افراد به درک رابطه ای که این موضوعات با هم دارند، ترغیب می شوند.به عنوان مثال موضوع  این روزها بیت کوین و ارزهای دیجیتال هستند که جزو موضوعات رایج و محبوب در میان افراد محسوب می شوند. بناین پستی که ادعا می کند سرمایه گذاری بر روی طلا بهتر از بیت کوین است، می تواند در نظر مخاطب جذاب باشد.

پست خود را با اعداد غنی تر کنید:

نکته مهم این است که سرتیترهای عددی، جزو ارجح ترین انواع عناوین محسوب می شوند.  اگر نگاهی به صفحات اصلی یا وبلاگ سایت های بزرگ بیندازید متوجه می شوید که این صفحات پر از عناوین نوشته شده با عدد هستند.

از کنجکاوی خواننده به نفع خود استفاده کنید:

اگر اطلاعات ارزشمندی ارائه کنید، خواننده نمی تواند در برابر این پیشنهاد جذاب شما مقاومت کند. این کنجکاوی می تواند بهترین نقطه برای شروع کار باشد.

 در سرتیترهای خود از هدف استفاده کنید:

اگر از یک کلمه کلیدی در مقاله خود استفاده می کنید باید آن را در خودِ سرتیتر هم بگنجانید.خوانندگان باید بتوانند موضوع مقاله شما را حدس بزنند و  بدانند بعد از خواندن مقاله چه مواردی به دست می آورند. استفاده از کلمات کلیدی هدف در عناوین، برای موتورهای جستجو نیز عالی است.  در چنین شرایطی می توانید کلیک و بازدید بیشتری جذب کنید، توییت بیشتری به دست آورید، رتبه بالاتری در موتورهای جستجو داشته باشید و از این سرتیتر، ترافیک بیشتری به دست آورید. زمانی که کاربر در به دنبال کلمه کلیدی شما می گردد و گوگل  نتیجه شما را برجسته می نماید، کاربر متوجه می شود که پست شما دقیقا همان چیزی است که می خواهد.

استفاده از فرمول های بیان شده در محتوا:

تنها محتوای نوشته شده و متنی به سرتیترهای جذاب و قانع کننده نیاز دارند؟قطعا چنین نیست. هر نوع محتوایی که در سایت ایجاد می شود می تواند از سرتیتر جذاب، قوی و موثر برای جذب بازدید بیشتر استفاده کند. این قانون برای محتوایی همچون فایل های ویدئویی، ها، ایمیل ها، توییت ها و غیره صادق است. در ادامه نحوه اعمال این فرمول ها به مقالات،پست های وبلاگی و پست های را با هم مرور می کنیم.

فرمول مربوط به سرتیتر برای مقالات،پست های وبلاگی و پست های رسانه اجتماعی:

زمانی که می خواهید عنوان جدیدی بنویسید، مهم نیست از چه فرمول یا فرمول هایی استفاده می کنید، باید طول این عنوان را بر اساس استانداردهای موجود حفظ کنید.  سرتیتر باید به اندازه کافی طولانی باشد تا بتواند تمامی اطلاعات موردنیاز را پوشش دهد و به اندازه کافی کوتاه باشد تا موجب ازار کاربر نشود.سرتیترهایی که نرخ تبدیل بالایی دارند معمولا طول شان بین ۱۶ الی ۱۸ کلمه است.

 فرمول نوشتن سرتیتر برای موضوع ایمیل و صفحات opt-in:

اگر در مورد موضوعی که برای ایمیل خود می نویسید خوب فکر نکنید قطعا نمی توانید انتظار باز شدن پیام از طرف کاربر را داشته باشید. موضوع ایمیل اولین چیزی است که توجه خواننده را به خود جلب می کند. سرتیترهایی که برای ایمیل ها نوشته می شود نیز به اندازه عناوین مقالات مهم هستند. سلامت فهرست ایمیلی باعث بهبود کسب وکار شما می شود. از فرمول هایی که در بالا بیان کردیم برای ایجاد عنوان در ایمیل و فرم های Opt-in استفاده کنید.

 نتیجه گیری:

اگر به سایت های بزرگ برای کسب ترافیک زیاد از مقالات خود غبطه می خورید، بهتر است همین امروز دست به کار شوید و سرتیترهای خود را بهبود ببخشید. اولین چیزی که نظر کاربر را به خود جلب می کند عنوان است. اگر این عنوان جذاب باشد، کاربر را به کلیک کردن بر روی آن ترغیب می کند.با اینکه یک فرمول واحد برای نوشتن سرتیترها وجود ندارد اما فرمول بیان شده در این مقاله برایتان بسیار مفید خواهد بود. تبدیل مقاله به یک راهنمای عملی، روش کلاسیک و قدیمی برای جذب خواننده است. باید همیشه مزایای بزرگی که کاربر بعد از خواندن محتوا کسب خواهد کرد را به او بگویید. سعی کنید ارزشمند بودن پست خود را در عناوین خود نیز نشان دهید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن