فناوریمقالات وب

گرایش های فناوری اطلاعات در شرکت های امارات متحده عربی در سال ۲۰۱۷

با وجود نوساناتی که در قیمت نفت وجود دارد،  این کشورها تلاش می کنند هزینه های صرف شده در حوزه فناوری اطلاعات را افزایش دهند و از فناوری های جدیدی که در این حوزه وجود دارد به نحو احسن استفاده نمایند.  شرکت IDC پیش بینی می کند هزینه های صرف شده در حوزه ای تی تا سال ۲۰۱۷ به ۶٫۲ بیلیون دلار در این کشورها برسد. سرمایه گذاری بر روی فناوری هایی همچون ابر، ، رسانه های اجتماعی و موبایل از اولویت بالایی برخوردار است.

جیوتی لالچاندانی معاون گروه IDC و مدیر عامل منطقه ای خاور میانه، ترکیه و آفریقا  در این باره می گوید: ظهور و افزایش  شتاب دهنده های فناوری  همچون (IoT) ، رباتیک، واقعیت مجازی، نسل بعدی و چاپ سه بعدی می تواند مختل کننده شرایط  باشد و هزینه های موجود را افزایش دهد. به عنوان مثال، بازار ابر عمومی در امارات متحده عربی تا سال ۲۰۱۷، ۷۵ میلیون دلار رشد خواهد کرد. رانجیت راجان معاون تحقیقاتی در IDC بیان کرده است که رقابت زیادی در میان فراهم کنندگان خدمات ابری وجود دارد  که می تواند قیمت گذاری بر روی این خدمات را تحت تاثیر خود قرار دهد. در چنین شرایطی  تمرکز فزاینده ای بر روی تامین امنیت شرکت های کوچک تا متوسط ایجاد خواهد شد. در این میان، تاثیر اینترنت اشیا در سال ۲۰۱۷ خود را در این کشورها نشان خواهد داد. به گفته IDC، فناوری  اینترنت اشیا در بخش هایی همچون مانیتورینگ حمل و نقل، شبکه برق هوشمند،عملیات ساخت،مدیریت دارایی های تولید و نظارت از راه دور بر سلامت مورد استفاده خواهد بود. شاید بتوان گفت سال بعد بیشترین هزینه های صرف شده بر روی فناوری اینترنت اشیا در بخش های  تولید، حمل و نقل، کارخانه ها و مراقبت های بهداشتی است. با اینکه سرمایه گذاری های کلانی بر روی فناوری هایی همچون ابر و اینترنت اشیا انجام شده است اما هنوز هم گرایش های عمیقی در آن وجود دارد که باید مدنظر قرار گیرد. جوناس زلبا، تحلیلگر Frost and Sullivan، معتقد است آخرین گرایشی که در امارات متحده عربی وجود دارد دیجیتال سازی است. این فرایند  تمامی نواحی کسب وکارها را شناسایی می کند. این نواحی را می توان با استفاده از ICT انتقال داد و ات و خدمات یکپارچه ای در اختیار مشتریان و کاربران گذاشت. زلبا در این باره می گوید: نقطه اغازین این است که نشان دهیم چگونه ارتباطات می تواند سود و منفعت  بخش های مختلف را بهبود ببخشد .  فراهم کنندگان ICT باید خودشان را از همان ابتدا برای فرایندهای موجود آماده سازند.

توسعه اکوسیستم پرداخت از طریق تلفن همراه:

 شاید بتوان گفت اشکارترین تحول دیجیتالی که در  سرتاسر جهان به چشم می خورد، تغییر در شیوه پرداخت . هر روزه، افراد با کمک موبایل و گوشی های هوشمند خود  هزینه محصولات و خدمات مورد نیاز خود را پرداخت می کنند. امارات متحده عربی به طور سنتی یکی از پیشگامان عرصه پرداخت از طریق موبایل بوده است اما به گفته زلبا، در سال۲۰۱۷  در دو ناحیه شاهد رشد بیشتری خواهیم بود:

 پرداخت های مبتنی بر موبایل  و ارسال وجوه به صورت بین المللی  شاهد رشد بیشتری خواهد بود.این موضوع به توسعه اکوسیستم پرداخت های موبایلی کمک می کند. در سال های بعد، شرکت های بیشتری تلاش می کنند به حوزه پرداخت از طریق موبایل وارد شوند. در میان این شرکت ها، می توان به گوگل، و اپل اشاره کرد که از پلتفرم های ارتباطی پیشرفته استفاده می کنند.

  را فراموش کنید. حالا زمان آن فرا رسیده است که از استفاده کنید:

موبایل نحوه انجام کارها را نیز تغییر داده است. اینکه کارمندان چه واکنشی به شرایط موجود نشان می دهند نیز تغییر پیدا کرده است. به عنوان مثال شرکت های موجود در امارات متحده عربی  با مفهوم BYOD( دستگاه شخصی خود را بیاورید) روبرو شده اند. زلبا و شرکت IDC بیان می کند که پیچیدگی از محدوده وسیعی از دستگاه های شخصی تایید شده است. با این وجود هنوز هم بیشتر شرکت ها جایگاه ویژه ای برای BYOD در سازمان خود قائل هستند. با وجود چنین شرایطی، به زودی شرکت ها به سمت BYOS می روند که به یک تازه تبدیل شده است. BYOS به معنی استفاده از نرم افزار یا خدمات شخصی است. زلبا در این باره می گوید:  با جهانی شدن سازمان ها، آن ها به دنبال بهره وری و خلاقیت کارمندان خود هستند و سعی می کنند با کاهش هزینه ها بهره وری را افزایش دهند. اینکه به کارمندان اجازه دهید ابزارهای شخصی خود را انتخاب کنند نه تنها مزایای زیادی برای شرکت دارد بلکه می تواند رضایت آن ها را نیز به خود جلب کند. با این وجود BYOD هنوز هم بخش پذیرفته شده ای از  شرکت های بزرگ است . با ظهور BYOS  این چالش ها کمتر و کمتر می شود.

رشد دیتاسنترها:

زیر ساخت های فناوری اطلاعات که از فناوری های جدید پشتیبانی می کنند  مسئله بسیار مهمی است. کولرتون  مدیر عامل خاورمیانه و آفریقا در شرکت Uptime بر این باور است که طرح هایی همچون شهر هوشمند، دولت الکترونیک، ارتباطات راه دور و موبایل، اتخاذ راه حل های ابری و سایر موارد باعث شده است نیاز به ایجاد دیتاسنتر در امارات متحده عربی بیشتر از قبل احساس شود. او در این باره می گوید: ما شاهد سرمایه گذاری های زیادی بر روی این بخش هستیم. کولرتون معتقد است که کشورهای خاورمیانه دیتاسنترهای خود را با استانداردهای جهانی انعطاف پذیری و در دسترس بودن ساخته اند. به همین خاطر می توان از این زیرساخت ها در اقتصاد جهانی استفاده کرد. در طول سال ۲۰۱۷، کشورهایی که در این ناحیه حضور دارند  تلاش می کنند با سایر شرکت ها رقابت کنند و به یک مرکز دیجیتال تبدیل شوند.

حقوق کارمندان بخش فناوری اطلاعات در امارات متحده عربی افزایش پیدا می کند:

 نتیجه سرمایه گذاری های کلان در حوزه آی تی افزایش تقاضا برای متخصصان فناوری اطلاعات است. استفاده از فناوری های نوظهور نیازمند افراد متخصصی است که در این حوزه تخصص و توانایی کافی را دارند. بر اساس مطالعات انجام شده توسط سایت Robert Half ، شغل های مرتبط با فناوری در امارات متحده عربی شاهد رشد در حقوق خواهد بود.  با وجود افزایش آگاهی افراد در مورد خطرات حملات سایبری،  نیاز به رهبران قدرتمند در حوزه امنیت ای تی نیز بیشتر از قبل احساس می شود.

منبع

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن