مقالات وبوردپرس

چگونه خطای Are You Sure You Want to Do This? Please Try Again را بر روی وردپرس برطرف کنیم؟

در بیشتر موارد وقتی مشکلی بر روی وردپرس ایجاد می شود این سیستم مدیریت تلاش می کند دقیقا به شما بگوید کجای راه را اشتباه رفته اید. با اینحال این قانون در مورد خطای Are You Sure You Want to Do This? Please Try Again صدق نمی کند. خود این هیچ اطلاعاتی در مورد مشکل به وجود آمده در اختیارتان قرار نمی دهد.  خوشبختانه وردپرس جامعه بسیار فعالی دارد و همه ما به خوبی می توانیم از این جامعه قدرتمند کمک بگیریم. در این مقاله سعی می کنیم نحوه برطرف کردن خطای Are You Sure You Want to Do This? Please Try Again را با هم مرور کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

دلیل اصلی بروز این خطا چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله نیز بیان کردیم این پیغام خطا اطلاعات زیادی در اختیار شما قرار نمی دهد.  زمانی که صحبت از عیب یابی مشکلات وردپرس به میان می اید، اولین گام شما باید خواندن محتوای پیامی است که دریافت می کنید. در بیشتر موارد، همین گام ساده به برطرف شدن مشکلات موجود کمک می کند. با اینحال چنین موضوعی درباره خطای Are You Sure You Want to Do This? Please Try Again صدق نمی کند.

برخی از رایج ترین عللی که باعث بروز چنین خطایی می شود عبارت است از :

  • زمانی که تلاش می کنید قالب یا افزونه جدیدی آپلود کنید
  • زمانی که سعی می کنید فایلی را بر روی وردپرس آپلود کنید
  • زمانی که تلاش می کنید پست یا صفحه جدیدی بسازید
  • زمانی که در حال سفارشی سازی قالب، صفحه یا پست خود هستید
  • اگر سایت وردپرسی با خطای مرتبط با PHP روبرو شود یا سایت مشکلات امنیتی داشته باشد.

از آنجایی که علل احتمالی زیادی برای این خطا وجود دارد باید به هنگام برطرف کردن آن بسیار هوشیار باشید. در این بخش سعی می کنیم برخی از روش های موجود برای حل این مشکل را با هم مرور کنیم. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید ممکن است نیازی به امتحان کردن همه روش های موجود نداشته باشید. هر چند ممکن است مجبور شوید برخی از روش های بیان شده را امتحان کنید تا به نتیجه دلخواه تان برسید.

  1. ی خود را غیر فعال کنید و سایت را بر روی قالب پیش فرض اجرا نمایید:

بیشتر سایت های وردپرسی در یک زمان واحد از چندین افزونه استفاده می کنند. در برخی از موارد، یک یا چند مورد از این افزونه ها می تواند باعث ایجاد مشکلات مرتبط با سازگاری شود و چنین خطایی را ایجاد نماید. بهترین روش برای یافتن افزونه ای که مقصر بروز چنین شرایطی است، غیر فعال کردن یک به یک آن هاست. اینکار را باید تا زمانی که افزونه مقصر را پیدا نکرده اید ادامه دهید.  اگر به مدیریتی خود دسترسی دارید انجام این فرایند بسیار ساده خواهد بود. فقط باید سری به بخش افزونه ها بزنید وبه نوبت آن ها را غیر فعال کنید.  بعد از اینکه افزونه ها را غیر فعال کردید باید سایت را بررسی کنید و ببینید هنوز پیغام خطای Are You Sure You Want to Do This? Please Try Again را دریافت می کنید یا خیر.

اگر بعد از انجام این فرآیند پیام خطا هنوز پابرجا بود باید به سراغ قالب خود بروید. برای چند لحظه قالب را به قالب پیش فرض وردپرس تغییر دهید و شرایط را بسنجید.  اگر با انجام اینکار هم به نتیجه نرسیدید باید به سراغ گام بعدی بروید.

  1. در PHP را افزایش دهید:

همانطور که می دانید وردپرس از زبان برنامه نویسی PHP استفاده می کند. زمانی که سایت تلاش می کند افزونه ها و اسکریپت ها را اجرا نماید، مقداری برای حافظه PHP تعیین می کند.  اگر حافظه کافی برای اجرای این اسکریپت ها وجود نداشته باشد احتمال بروز خطای Are You Sure You Want to Do This? Please Try Again هم وجود خواهد داشت. تنظیم محدودیت حافظه PHP ممکن است به برطرف شدن این مشکل کمک کند. اگر می خواهید محدودیت حافظه را برطرف کنید بهتر است سری به مقاله زیر بزنید و اطلاعاتی که در آن بیان شده را به دقت مطالعه نمایید.

حتما بخوانید: افزایش محدودیت حافظه PHP

 

  1. کلید امنیتی وردپرس را دوباره تنظیم کنید:

کلیدهای امنیتی وردپرس که به عنوان Salts هم شناخته می شوند ممکن است باعث بروز چنین خطایی شده باشند. این کلیدها توالی های شده ای هستند که پلتفرم شما از آن ها برای محافظت از اطلاعات ذخیره شده در پایگاه داده استفاده می کند. این موضوع اگرچه ممکن است برای افراد تازه کار و مبتدی پیچیده به نظر برسد اما نیازی نیست همه جوانب فنی آن را یاد بگیرید. فقط باید بدانید که تغییر این کلید امنیتی ممکن است خطای به وجود آمده را برطرف کند. وردپرس کلیدهای امنیتی منحصر به سایت شما را داخل فایل wp-config ذخیره سازی می کند. شما می توانید این فایل را در دایرکتوری public_html بیابید. کافیست وارد شوید و از آن جا وارد فایل منیجر شوید. در صفحه باز شده می توانید دایرکتوری روت را انتخاب کنید و از طریق آن به محتوای فایل ها دسترسی داشته باشید. اگر دوست داشتید می توانید از FTP هم استفاده کنید.

فایل wp-config را به کمک ویرایشگر موجود باز کنید.  حالا از قابلیت جستجو در این ویرایشگر استفاده کنید و خطی که Authentication Unique Keys and Salts در آن وجود دارد را بیابید. در این شرایط هشت خط کد زیر این گزینه پیدا خواهید کرد که باید همه آن ها را جایگزین کنید.

برای اینکار بهتر است سری به آدرس https://api.wordpress.org/secret-key/1.1/salt/ بزنید. به کمک این صفحه می توانید مجموعه جدیدی از کلیدهای امنیتی را تولید کنید. خطوط فعلی را پاک کنید و آن ها را با مجموعه جدیدی که توسط این سایت تولید شده جایگزین نمایید. سپس فایل را ذخیره کنید و ببندید. حالا سری به سایت خود بزنید و تلاش کنید وارد داشبوردتان شوید. بعد از ورود به داشبورد مدیریتی ببینید این خطا هنوز پابرجاست یا خیر. اگر هنوز خطای موجود را مشاهده کردید به سراغ گام های بعدی بروید.

  1. ببینید فایل های آپلود شده فرمت مناسبی دارد یا خیر.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس به شما اجازه می دهد در پست ها و صفحات خود طیف وسیعی از فایل ها را اضافه کنید. یکی از علل رایج بروز خطای Are you sure you want to do this? Please try again، اپلود فایل با فرمت نادرست است. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید می توانید فایل را به فرمت مناسب تبدیل کنید و سپس آن را آپلود نمایید. در چنین شرایطی بهتر است همه فرمت های پشتیبانی شده توسط وردپرس را یاد بگیرید و بر اساس آن کار خود را به پیش ببرید.

  1. کش وردپرس را پاک کنید:

اگر بر روی سایت وردپرسی خود از افزونه کش استفاده می کنید ممکن است به هنگام ایجاد تغییر در سایت با خطا مواجه شوید. برطرف کردن این مشکل بسیار ساده است. کافیست کش وردپرس را پاک کنید.

به عنوان مثال افزونه WP Super Cache را در نظر بگیرید. این گزینه یکی  از محبوب ترین افزونه های موجود برای در وردپرس است. استفاده از این افزونه و پیکربندی آن بسیار ساده است. برای خالی کردن کش، باید به بخش تنظیمات و تب WP Super Cache بروید. حالا به دنبال بخشی به نام Delete Cached Pages بگردید.  درست زیر آن دکمه بزرگی به اسم Delete Cache وجود دارد. بر روی آن کلیک کنید تا کش تان خالی شود.

بیشتر افزونه های کش کردن هم چنین گزینه ای دارند. بعد از اینکه کش سایت خود را خالی کردید باید ببینید این خطا برطرف شده است یا خیر. اگر هنوز با این خطا مواجه شدید باید به سراغ گام بعدی بروید.

  1. هاست بهتری برای سایت خود انتخاب کنید:

اگر تا به اینجای کار را با ما همراه شدید و نتیجه ای برای برطرف کردن خطای Are you sure you want to do this? Please try again نگرفتید بهتر است به فکر تغییر یا ارتقای هاست خود باشید.  استفاده از سرویس میزبانی مناسب به شما کمک می کند بهترین شرایط را برای اجرای سایت خود داشته باشید و از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید. اگر به فکر تغییر یا ارتقای سایت خود هستید دکمه زیر را لمس کنید تا با گزینه های موجود آشنا شوید و سفر خود را در دنیای آنلاین با گام های مستحکم تری آغاز نمایید و ادامه دهید. در صورت نیاز می توانید با شماره های درج شده شرکت هم تماس بگیرید و اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید.

رویاهاتو آنلاین کن!

5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن