بازاریابی دیجیتالمقالات وب
چگونه مشتریان را در محتوای خود دخیل کنیم؟

مشتریان قلب کسب وکار شما هستند. مهم تر از همه، آن ها می توانند بازگشت سرمایه گذاری شما را افزایش دهند. تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چگونه می توانید به کمک مشتریان، پایه مشتریان بعدی خود را افزایش دهید؟ بازاریابی تنها استفاده از یک کانال برای توزیع محتوای منتشر شده نیست. برای اینکه بتوانید بازاریابی موفقی داشته باشید باید با مشتریان راضی خود همکاری کنید و به کمک آن ها مشتریان دیگری جمع آوری نمایید. واقعیت این است که 91 درصد از خریداران B2B بر این باروند که تصمیم گیری در مورد خریدهای قبلی را بر اساس بازاریابی دهان به دهان انجام داده اند. بهترین روش این است که مشتری را هم در بازاریابی محتوایی خود دخیل کنید. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. پس همراه وب ایده باشید.
مطالعات موردی مشتریان را مدنظر داشته باشید:
اگر سایت هر کسب وکاری را مورد بررسی قرار دهید به مجموعه ای از مطالعات موردی مشتریان خواهید رسید که یا در صفحه اصلی سایت نمایش داده می شوند یا در تب جداگانه ای جمع اوری شده اند. همانطور که می دانید مطالعات موردی می تواند روش بسیار جذاب و قانع کننده ای برای اشتراک نظرات مخاطبین فراهم آورد. واقعیت این است که مطالعات موردی و استفاده از شیوه داستان سرایی می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی تصمیماتی که اتخاذ می کنیم داشته باشند.
با اینحال همانطور که داستان بد وجود دارد مطالعه موردی بد نیز وجود خواهد داشت. یک مطالعه موردی خوب باید ویژگی های زیر را داشته باشد:
- در برگیرنده نتایج واقعی باشد: معیارهای تاکتیکی بهبود یافته بسیار خوب هستند اما نمی توانند برای مشتریان و خوانندگان ما بسیار جذاب باشند. کمی به سطوح عمیق تر بروید و بر روی موارد واقعی تر تمرکز کنید.
- یک چالش مرتبط باشد: مخاطب شما می تواند زوایای مختلفی را مدنظر قرار دهد اما یکی از مواردی که چنین داستان هایی باید داشته باشد این است که چالش مرتبطی برای خریداران بالقوه ایجاد نماید.
- مطالعات موردی بصری: به اشتراک گذاشتن کاربردهای خاص به مشتریان کمک می کند نحوه رسیدن افراد از نقطه 1 به نقطه 2 را به کمک خدمات و محصولات شما درک کنند. این موضوع باعث ایجاد ارتباط و اعتماد می شود و به کاربر کمک می کند درک بصری از راه حل های شما داشته باشد.
وبلاگ را به روی مشتریان خود باز کنید:
پایه و اساس مشتریان شما بخش غنی از دانش هستند که منتظرند دیدگاه ها و دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. وبلاگ نویسی مشتریان یک روش عالی برای انجام اینکار است.با وجود موارد مشترکی که بین مشتریان و صنایع مختلفی وجود دارد می توان از وبلاگ برای به اشتراک گذاشتن ایده های جدید، نظرات و رشد جامعه موجود استفاده کرد.
اگر برنامه وبلاگ نویسی مهمان دارید که به خوبی اجرا شده است، در مورد تقویم تحریریه دوباره فکر کنید و ببینید چگونه می توانید از مشتریان برای بهبود وبلاگ استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که استفاده بیش از حد از لینک ها و وبلاگ هایی که تنها بر روی فروش تمرکز دارند هرگز نمی توانند مشتریان راضی جمع آوری کنند. اینگونه سایت ها تنها مشتریان بالقوه را فراری می دهند. اطلاعاتی که در طول چرخه خرید از مشتری به دست آورده اید را مورد بررسی قرار دهید و ا ز افراد بخواهید در مورد مشکلات خود پست وبلاگی بنویسند و ایده های خود را برای رفع این مشکلات بیات نمایند. اگر از مشتریان بخواهید این مطالب را در کانال ها و اکانت های اجتماعی خود دوباره منتشر کنند قادر خواهید به مشتریان بیشتر و جدیدتری دست پیدا کنید. همانطور که وبلاگ نویسی یک گزینه کم هزینه است، این مورد نیز می تواند یک فرصت عالی برای به حداکثر رساندن نیروی تیم باشد. همچنین اینکار یک فرصت منحصر به فرد است و به مشتریان اجازه می دهد داستان خود را بگویند و برند خود را بسازند.
مشتریان را در وبینارها هم برجسته کنید:
همانند وبلاگ نویسی مشتریان می توانید سری وبینارهای مشتریان را هم آغاز کنید. این یک روش عالی برای برجسته کردن مشتریان به عنوان مهمان یا حتی دعوت از آن ها برای سخنرانی در مورد موضوعات خاصی است. اگر در صنایع مختلفی بازاریابی می کنید یا اگر محصول درون ساخت جامعی دارید می توانید از مشتریان بخواهید در این وبینارها تجربه کار با محصولات شما را بیان کنند و حتی از چالش های خود صحبت نمایند.
نکته مهمی که در وبینارها وجود دارد این است که سخنران مهمان شما زمان کافی برای بررسی عمیق موارد را دارد، می تواند به طور بصری و زنده مواردی را نشان دهد و از طریق گفتگوی زنده با سایر مخاطبین تعامل داشته باشد.
در رسانه های اجتماعی به صورت زنده حضور داشته باشید:
استریمینگ زنده یک روش ارزان، مقرون به صرفه و هیجان انگیز برای تعامل با مخاطبان ایجاد می کند. اعداد و ارقام موجود نشان می دهد 80 درصد مشتریان به جای خواندن پست وبلاگی، ترجیح می دهند ویدئوهای زنده شما را تماشا کنند. شما می توانید این ویدئوهای زنده را به صورت رویدادهای زنده، رویدادهای پرسش و پاسخ، مصاحبات، اعلان ها یا حتی فرصت های دیگر اجرا کنید.
محتوای ویدئویی که افراد ضبط کرده اند را تبلیغ کنید:
همانند ویدئوهای زنده می توانید محتوای ویدئویی ضبط شده توسط مشتریان را در سایت یا شبکه های اجتماعی خود قرار دهید. همانطور که قبلا نیز بیان کردیم مشتریان به صحبت ها و تجربیات سایر افراد در مورد محصولات و خدمات شما بیشتر اعتماد می کنند. این روش می تواند بهترین روش برای نشان دادن نظر مشتریان راضی در مورد محصولات و خدمات شما باشد.
هرگز دست از جمع آوری نقل قول های افراد برندارید:
نکته شگفت انگیز در مورد این دارایی ها این است که می توان آن ها را در هر جایی به کار برد.
شما می توانید این نقل قول ها را در سایت، کارت ویزیت، کتاب های الکترونیکی، رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. شاید بتوان گفت ساده تری و موثرترین روش برای درگیر کردن مشتری در تولید محتوا همین روش است. روش های بسیار زیادی برای دخیل کردن مشتری در فرایند تولید محتوا وجود دارد. علاوه بر این با توسعه و انطباق شرایط موجود با فناوری می توان روش های خلاقانه تری را برای این کار پیدا کرد. نظر شما در این مورد چیست؟