سئومقالات وب

تکنیک های سئوی خارجی( ۱۰ مورد از بهترین روش های لینک بیلدینگ)

افراد اغلب از تکنیک های به منظور لینک بیلدینگ موثر استفاده می کنند که می تواند های خوبی را برای رتبه بندی سایتشان به ارمغان بیاورد. برخی از روش های سئوی خارجی(Off-page) به خوبی کارساز و مفید هستند و برخی با شکست مواجه می شوند. آیا می دانید که بیش از صدها  تکنیک بهینه سازی خارجی سئوی سایت وجود دارد؟ اما متخصصان سئو از بهترین استراتژی ها استفاده می کنند تا نتایج مدنظر خود را به دست بیاورند. روش هایی که این افراد مورد استفاده قرار می دهند همیشه امن هستند و موردِ پسند گوگل واقع می شوند. حتما شما هم می خواهید از این نکات لینک بیلدینگ به نفع سایت خود استفاده کنید و به طور امن، رتبه تان را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید.  اگر چنین منظوری دارید امروز با وب ایده همراه شوید تا چند مورد از تاکتیک های لینک بیلدینگ را با هم مرور کنیم.

سئوی خارجی چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد تکنیک های سئوی خارجی با هم بحث کنیم اجازه دهید معنی سئوی Off-Page یا همان سئوی خارج از سایت را مورد بررسی قرار دهیم. همه ما سئوی داخلی را خوب می شناسیم و می دانیم چه تکنیک های داخلی می تواند سایت را بهبود ببخشد. اما در سئوی خارجی، سایت خود را به کمک لینک هایی که از سایت های دیگر به دست آورده ایم، بهینه سازی می کنیم. به این فرایندِ کسب لینک از سایت های دیگر، لینک بیلدینگ می گویند. اجازه دهید این موضوع را با یک مثال بررسی کنیم. فرض کنید که سایت ویکی پدیا به یکی از مقالاتی که در سایت شما منتشر شده است لینک می دهد.  در این شرایط بخشی از قدرت سایت ویکی پدیا  از طریق لینک های داده شده به سایت شما منتقل می شود. همین امر باعث می شود سایتتان در موتورهای جستجو رتبه بهتر و بالاتری کسب نماید.  همانند این روش، روش های متعدد لینک بیلدینگ وجود دارد که باعث بهبود رتبه سایت می شود و همه این روش ها در حوزه سئوی خارجی قرار می گیرد.

 تکنیک های سئوی خارجی در سال ۲۰۱۸:

در این بخش سعی می کنیم برخی از فاکتورهای سئوی خارجی را با هم مرور کنیم که می توان از آن ها برای رتبه بندی کلمات کلیدی با رقابت بالا و متوسط استفاده کرد.

 

  1. پست نویسی مهمان:

پست نویسی مهمان یکی از محبوب ترین روش های لینک بیلدینگ محسوب می شود که در آن مقاله ای به عنوان پست مهمان برای صاحب سایت نوشته می شود.  اگر نویسنده لینک یکی از مقالات سایت را داخل همان مقاله قرار دهد، link juice آن به سایت نویسنده مهمان  منتقل می شود.  برخی از متخصصان سئو بر این باورند که پست نویسی مهمان بر خلاف قوانین گوگل عمل می کند. اما خودِ گوگل نوشتن پست برای سایت های دیگر را در رسمی خود مجاز دانسته است. به عنوان مثال یکی از صاحبان سایت های بزرگ در حوزه سئو، بیش از ۱۰۰ پست مهمان دارد و به همین روش توانسته است لینک های برند خود را بسازد. استفاده از این روش باعث می شود بازدیدکننده به سایت نویسنده مهمان وارد شود و به مشتریان وفاداری تبدیل گردد.

خوب تنها کاری که در این شرایط باید انجام دهید این است که وبمسترهای مرتبط با نیچ( حوزه کاری) را بیابید و  از آن ها برای نوشتن پست مهمان اجازه بگیرید.

  1. لینک بیلدینگ از طریق پرسش و پاسخ:

همانطور که می دانید افراد اغلب برای یافتن پاسخ سوالات خود به سراغ موتورهای جستجویی همچون گوگل می روند و وبمسترها نیز از این فرصت برای مقاصد لینک بیلدینگ  استفاده می نمایند. از سایت هایی همچون Quora برای اینکار استفاده کنید. بیشتر بازدیدکنندگان سوالات خود را در این سایت ثبت می کنند. شما می توانید مقالات مرتبطی با سوالات آن ها تولید کنید و به همین شیوه لینکی به سایت خود بگیرید. برای اینکار وارد سایت Quora شوید و اکانت خود را ایجاد کنید. سپس به دنبال سوالاتی بگردید که مرتبط با حوزه کاری شماست. اگر پاسخ سوال را می دانید برای آن یک پاسخ با طول متوسط بنویسید یا اینکه لینک مقاله ای که در مورد سوال در سایت خود منتشر کرده اید را در انتهای پاسخ خود بگنجانید. اینکار باعث افزایش رتبه بندی شما می شود و به بازدیدکننده کمک می کند، برای کسب اطلاعات مورد نیاز خود وارد سایت شما شود. بهتر است بدانید که بیشتر لینک های Quora نوفالو هستند اما هنوز هم می توانند برای مقاصد سئو مورد استفاده قرار گیرند.

  1. سوشیال بوکمارکینگ:

سوشیال بوکمارکینگ روشی است  که افراد از آن  برای بوک مارک کردن یا ذخیره سازی صفحات وب مدنظر،مقالات یا ها استفاده می کنند. بیشتر وب سایت هایی که در حوزه سوشیال بوک مارکینگ فعالیت دارند  لینک های DoFollow ای ارائه می کنند و همین امر به گوگل اجازه می دهد لینک های موجود را دنبال نماید و بر اساس آن سایت شما را رتبه بندی کند. سوشیال بوکمارکینگ یک روش اسان برای لینک بیلدینگ است و می توان در عرض چند دقیقه آن را انجام داد. چند مورد از سایت های معتبر این حوزه را بیابید. اکانت خود را ایجاد کنید و سپس آدرس سایت خود را در بخش پروفایل قرار دهید.

  1. کامنت وبلاگ ها:

کامنت هایی که در وبلاگ ها قرار می گیرد یک روش محبوب برای لینک بیلدینگ سئوی خارجی است و می تواند بک لینک های قدرتمندی را برای بهبود رتبه بندی سایت در اختیار افراد قرار دهد. برای پیدا کردن وبلاگ های مرتبط سری به گوگل بزنید و به دنبال سایت هایی باشید که اجازه کامنت گذاری را در وبلاگ می دهند.  شما می توانید به شیوه ای که در عکس زیر نشان داده شده است به دنبال سایت های مدنظر برای کامنت گذاری باشید:

در بخش کیورد؛ از عبارت جستجوی خود استفاده کنید.  به عنوان مثال اگر می خواهید بر روی سایتی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد کامنت بگذارید، وارد سایت گوگل شوید و site:.com inURL: Digital marketing “post a comment”

را جستجو کنید. بعد از زدن دکمه اینتر، وبلاگ های خارجی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند را می توانید پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که قبل از قرار دادن لینک سایت خود در چنین سایت هایی، اتوریتی دامنه، اتوریتی صفحه و اسپم بودن سایت مدنظر را مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید مشکلی برایتان پیش نمی آید.

۵٫ اعلان یا بیانیه مطبوعاتی:

اعلان یا بیانیه خبری، گزارش یا خبری است که  به صورت نوشته شده یا ضبظ شده به اعضای رسانه های خبری فرستاده می شود. معمولا اینکار از طریق ایمیل  یا فکس برای ویراستارهای مطبوعاتی انجام می شود. اعلان یا بیانیه مطبوعاتی یکی از موثرترین روش های لینک بیلدینگ  هست و می تواند رتبه سایت را در موتورهای جستجو افزایش دهد. در طول این فرایند، سایت شما در بخش اخبار گوگل  و سایر سایت های مهم ظاهر می شود و می تواند ترافیک بسیار خوبی وارد سایت نماید. برای انجام اینکار می توانید از یک متخصص سئو بهره بگیرید. بیانیه های خبری هزینه کمتری نسبت به سایر روش ها دارند و برای گرفتن بک لینک های فالوو، سرمایه گذاری ارزشمندی محسوب می شوند.

 

این مطلب را نیز بخوانید: ۱۱ نکته در مورد سئوی خارجی که باید همین امروز به کار گیرید

 

  1. انجمن ها:

انجمن ها روش های عالی برای بحث و مشارکت با سایر وبمسترهاست. در انجمن ها می توانید سوالات متعددی بپرسید، پاسخ سوالات پرسیده شده را بنویسید و به بحث های مختلفی ملحق شوید.  همچنین می توانید از انجمن ها به منظور سئوی خارجی بهره ببرید. برای انجام لینک بیلدینگ از طریق انجمن ها، انجمن های مرتبط با کار خود را بیابید. در بحث های موجود شرکت کنید و پاسخ سوالات کاربران را بدهید. اینکار را برای دو الی سه هفته بعد از ایجاد پروفایل خود انجام دهید. اگر یک روز بعد از ایجاد اکانت در انجمن، لینک سایت خود را در بحث ها قرار دهید، ادمین انجمن شما را شناسایی می کند و بلافاصله اکانت تان را مسدود می نماید. قبل از اینکه به سراغ اهداف سئو بروید، سعی کنید حضور فعالی در انجمن داشته باشید و به سوالات افراد پاسخ موثری ارسال نمایید.

  1. استفاده از Web 2.0:

لینک بیلدینگ Web 2.0 تاکتیک عالی و روش خوبی برای رتبه بندی و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجوست. به طور پیش فرض، هر سایت web 2.0 همچون وردپرس، Blogger پیج رنک و اتوریتی دامنه بالایی دارند. اگر این روش به درستی انجام شود می تواند ی زیادی برای سایت داشته باشد. بزرگترین مزیت استفاده از تاکتیک های سئوی خارجی این است که می توانید کنترل کاملی بر روی لینک های خود داشته باشید.

 چگونه لینک های WEB 2.0 ایجاد کنیم؟

۵ مورد از برتر را پیدا کنید.  حالا فرض کنید که می خواهید برای عبارتی همچون بررسی سایت های ارائه دهنده هاست رتبه ای به دست آورید.نام سایت خود را به عنوانwebhosting review.wordpress.com ایجاد کنید.  وبلاگ شما باید بخش های ضروری صفحه اصلی، درباره ما و تماس با ما را داشته باشد.  حالا محتوای ۳۰۰ الی ۵۰۰ کلمه ای عالی با سئوی داخلی خوب بنویسید و به کمک انکرتکست های قدرتمند به سایت خود لینک دهید. از آن جایی که شدن مطالب سایت های WEB 2.0 در گوگل کمی زمانبر است می توانید از سرویس های استفاده کنید.

  1. ها:

لینک های خوب در پروفایل سایت ها، می تواند رتبه بندی سایت را بهبود ببخشد. اینکار نه تنها به عنوان بک لینک عمل می کند بلکه بک لینک به دست آمده  برندینگ کلی سایت را بهبود ببخشد.

کسب لینک پروفایل ها از طریق سایت های محبوب به عنوان یک نشانه خوب برای گوگل در نظر گرفته می شود. به همین خاطر باید به سراغ سایت ها و رسانه های اجتماعی با محبوبیت بالا و اتوریتی دامنه خوب بروید، پروفایل خود را تنظیم کنید و آدرس سایت خود را بدان بیفزایید.

  1. ثبت در دایرکتوری ها:

ثبت سایت در دایرکتوری های محبوب می تواند بخشی از لینک بیلدینگ سایت شما باشد. برای کسب بک لینک های با کیفیت به سایت هایی با اتوریتی دامنه و صفحه بالا نیاز دارید که بک لینک های فالویی را در اختیار شما قرار می دهند و اسپم اسکور ندارند یا اسپم اسکور آن ها بسیار پایین است.  همیشه سعی کنید سایت خود را در طبقه بندی های درست قرار دهید و عنوان و توضیح خوبی به آن بیفزایید.

  1. صفحات منبع:

این گزینه نیز یکی دیگر از استراتژی های موجود برای سئوی خارجی سایت است. به کمک این روش می توانید بک لینک های .gov  و .edu خوبی برای سایت خود کسب کنید.

 چگونه صفحات منبع را پیدا کنیم؟

وارد سایت گوگل شوید. عبارت زیر را در آن وارد نمایید:

“Keyword” + inurl: links

به جای عبارت keyword،  کلمه کلیدی مدنظر خود را بنویسید.  اینتر را بزنید و اتوریتی دامنه و اتوریتی صفحات سایت های لیست شده را مرور کنید. سایت هایی که اتوریتی بالا و اسپم اسکور پایینی دارند را بیابید و از وبمستر آن ها بخواهید لینک سایت شما را در سایت خود قرار دهند.

 نتیجه گیری:

در دنیای بازاریابی دیجیتال، رقابت بسیار زیادی وجود دارد. به همین خاطر برای متمایز شدن در میان رقبا به استراتژی های قدرتمند سئوی خارجی نیاز خواهید داشت.  کاری که شما برای کسب رتبه در موتورهای جستجو انجام می دهید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید همیشه از تکنیک های سئوی کلاه ید استفاده شود. در غیر اینصورت دچار جریمه گوگل می شوید زیرا این سایت همیشه فعالیت های شما را رصد می کند. زمانی که می خواهید تکنیک های سئوی خارجی را مورد استفاده قرار دهید از تکنیک های سئوی کلاه سیاه استفاده نکنید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

  1. سلام وقت بخیر
    من تازه سایتم رو راه اندازی کردم
    اوایل خوب پیشرفت
    ولی کلا الان با این که چند تا مقاله خوب هم نوشتم و با یک سری کلمات کلیدی صفحه اول هستن
    اما رتبه سایتم رو الکسا اصلا نشون نمیده
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. نگران نباشید. کمی زمان بدید همه چیز درست میشه. پیشرفت تو سایت در اوایل راه اندازی اون کمی زمانبر هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن