بازاریابی دیجیتالمقالات وب

چگونه از قدرت رسانه های اجتماعی برای بازاریابی فروشگاه آنلاین خود استفاده کنیم؟

زمانی که به دنبال بازاریابی فروشگاه آنلاین خود هستید و آن را اجرا می کنید، های زیادی به ذهنتان خطور می کند و می توانید از این استراتژی ها برای ایجاد تمایل، ساخت برند، افزایش نرخ تبدیل ، افزایش ارجاعات و تشویق تعامل داره با شرکت استفاده کنید. امروزه، زمانی که میلیاردها نفر حداقل بخشی از  وقت خود را صرف بازدید از ی اجتماعی می کنند، سوق دادن تلاش های بازاریابی به سمت رسانه های اجتماعی بسیار مفید خواهد بود. در این مقاله قصد داریم در مورد قدرت رسانه های اجتماعی برای بازاریابی کسب وکار الکترونیکی صحبت کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

 از اجتماعی برای هدف قرار دادن تلاش های بازاریابی خود استفاده کنید:

وقتی صحبت از د ابزارهای رسانه اجتماعی برای ساخت کسب وکار مرتبط با تجارت الکترونیک به میان می آید،بهترین منبع پیش روی شما برنامه های تجزیه و تحلیل داده ها در رسانه های اجتماعی است.  این ابزارها که پیشرفته تر از قبل شده اند می توانند داده های مورد نیاز شما را از سایت های اجتماعی جمع آوری کرده و آنالیز کنند. شما می توانید به ک این ابزارها مطمئن شوید که  مشتریان مناسبی را هدف قرار می دهید. استفاده از چنین ابزارهایی به شما اجازه می دهد مشتریان خود را به طور موثر بازاریابی کنید. همین امر موجب می شود طراحی استراتژی بازاریابی که منجر به نتیجه دلخواه می شود راحت تر گردد.  ابزارهایی همچون Buffer، BuzzSumo، Keyhole، Hootsuite و Klout می توانند به تعاملاتی که از طریق رسانه های اجتماعی کسب کردید، لایک ها، کامنت ها و لینک ها نگاهی بیندازند و آن ها را بررسی کنند. بعد از اینکه داده های این چنینی را در اختیار گرفتید، می توانید بر روی محتوایی که تعامل بیشتری داشته است کار کنید و زمان خود را صرف موارد مهم و مثبت نمایید.  چنین شرایطی به شما کمک می کند به مشتریانی که به دنبالشان بودید دست پیدا کنید و مشتریان احتمالی را شناسایی نمایید.

در زمان واقعی  و به طور مستقیم با مشتریان خود گفتگو کنید:

یکی دیگر از مزایای برتر رسانه های اجتماعی برای بازاریابی فروشگاه های آنلاین این است که پلتف هایی همچون فیس بوک، توییتر، لینکداین و اینستاگرام فضایی را برای بهبود خدمات رسانی به مشتریان فراهم می کنند. بر روی سایت های اجتماعی می توانید به طور مستقیم و در زمان واقعی با مشتریان خود گفتگو کنید و تعاملات معناداری با مشتریان فعلی و احتمالی خود داشته باشید.  با پاسخگویی سریع به سوالات افراد، می توانید آن ها را خوشحال و راضی نگه دارید. همین امر باعث می شود افراد به مشتریان وفاداری برای شرکت شما تبدیل شوند و محصولات و خدماتتان را به دوستان، اعضای خانواده، همکاران و سایر مخاطبانشان معرفی نمایند.  این موضوع یک بازاریابی مفید و ارزان را برایتان فراهم می کند. به خاطر داشته باشید افراد مشغله زیادی دارند و  می خواهند مشکلات خود را به سرعت حل کنند. به همین خاطر نمی توانند ساعت ها و روزها منتظر دریافت پاسخ از طرف شرکت بمانند. رسانه های اجتماعی پلتفرم عالی برای این نوع پاسخگویی سریع فراهم می کند و این موضوع بدین معنی است که افراد مجبور نیستند زمان با ارزش خود را  برای تماس تلفنی یا سایر موارد تلف کنند. همین امر موجب می شود معاملات خود را با شما نهایی کنند و دوباره به سایت بازگردند و خرید نمایند. فراهم آوردن خدمات موردنیاز مشتریان از طریق رسانه های اجتماعی، علاوه بر این که باعث راحتی آن ها در دریافت اطلاعات مورد نیازشان می شود  می تواند به ترغیب افراد برای خرید کمک کند.  افراد می توانند به وضوح ببینند که شما خدمات رسانی به مشتریان را جدی می گیرید و تمام تلاش خود را برای راضی نگه داشتن آن ها می کنید. این یک ابزار بازاریابی ارزان است.

برند خود را نشان دهید:

شما می توانید از رسانه های اجتماعی برای ساخت برند و نشان دادن آن استفاده کنید. از طریق انتشار آنلاین مطالب، به افراد اجازه می دهید اطلاعات بیشتری در مورد برندتان کسب کنند و  در مورد افراد دیگری که در شرکت حضور دارند مواردی را بیاموزند. از طریق کانال های اجتماعی می توانید شخصیت برند خود را نشان دهید، بینش، ، اعتقادات و موارد متعدد دیگر را در اختیار افراد بگذارید. در چنین شرایطی قادر خواهید بود در مورد خودتان حرف بزنید و فرهنگی در سازمان حاکم است را به نمایش بگذارید. همین امر موجب می شود در میان هزاران سایت فروشگاهی خود را متمایز کنید.  داستان سرایی برند برای تمامی کسب وکارها ضروری است اما فروشگاه های آنلاین می توانند از رسانه های اجتماعی به شکل ویژه برای بیان داستان محصولات و فرهنگ موجود استفاده نمایند. از طریق خود می توانید به افراد کمک کنید به کسب وکارتان و مواردی که به فروس می رسانید اعتماد کنند و آن ها را تشویق کنید سبک زندگی و فرهنگی که تعریف می کنید را با دیگران به اشتراک بگذارند.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن