مقالات وبوردپرس

چگونه از سایت وردپرسی خود درآمدزایی کنیم؟ تعامل با مخاطبان

در این سری از مقالات در مورد درآمدزایی از سایت های ورپرسی صحبت کردیم. امروز قصد داریم در مورد ان سایت صحبت کنیم. همانطور که می دانید هیچ وبلاگی بدون مخاطب موفق نخواهد بود. اگر نتوانید مخاطبان خود را رشد دهید، تولید محتوا به تنهایی کافی نخواهد بود.  در ادامه همراه وب ایده باشید تا این موضوع را با هم بررسی کنیم.

 ابزارهایی برای جذب و با مخاطبان:

ابزارهایی که مورد استفاده قرار می دهید به ماهیت وبلاگ  و مخاطبان آن بستگی خواهد داشت.  توصیه نمی کنیم از تمامی ابزارهایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد استفاده کنید. تمامی این ابزارها را مورد بررسی قرار دهید و بهترین مورد را برای خود انتخاب کنید. ابزارهایی که وبلاگ نویسان به طور موثر از آن ها استفاده می کنند شامل موارد زیر است:

  • سئو: زمانی که صحبت از جذب افراد به سایت به میان می اید، سئو اولین مکان برای آغاز کار است.
  • مشترکین ایمیل: تشویق افراد به اشتراک در ایمیل به شما کمک می کند مشتریان را دوباره به سایت بازگردانید و آن ها را به مشتریان وفاداری کنید.
  • موار رایگان: با توصیه موارد رایگان  می توانید افراد را به لیست خود اضافه کنید.
  • همکاری با سایر وبلاگ ها: بیشتر وبلاگ نویسان تلاش می کنند سایر افراد را ترغیب به بازدید از سایت خود نمایند.
  • ها: اطمینان حاصل کنید که قابلیت ارسال کامنت بر روی وبلاگ شما فعال شده است.
  • محتوا: اگر محتوای خوب و مناسبی نداشته باشید هیچ بازدیدکننده ای دوباره به سایت باز نمی گردد و آن را با سایر افراد به اشتراک نمی گذارد.
  • افزونه های اشتراک محتوا: مطمئن شوید که این افزونه ها را بر روی سایت خود نصب کرده اید
  • محتوای پیشنهادی/ محتوای مرتبط: این موضوع به افراد کمک می کند در سایت بمانند.
  • رسانه های اجتماعی: پلتفرم هایی که مورد استفاده قرار می دهید به مخاطب و چیزی که استفاده می کند بستگی دارد. رسانه های اجتماعی محبوب برای وبلاگ نویسان شامل توییتر، فیس بوک، اینستاگرام، پینترست، است.
  • یوتیوب: ارسال در این پلتفرم می تواند به یافتن شما کمک کند.
  • گفتگوی زنده: گفتگوی زمانبندی شده با به ایجاد ارتباط قوی کمک می کند و شما را در معرض دید افراد قرار می دهد.

همانطور که می بینید برای تعامل با افراد کانال های مختلفی وجود دارد. اجازه دهید مراحل مختلف ایجاد مخاطب را با هم مرور کنیم. این مراحل عبارتند از : پژوهش، جذب بازدیدکننده، ایجاد  وفاداری و .

پژوهش در مورد مخاطبان:

اگر مقالات قبلی را دنبال کرده باشید می دانید که پژوهش مخاطبان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این موضوع بدین خاطر است که با شناخت درست مخاطب قادر خواهید بود فعالیت های بهتری برای جذب آن ها انجام دهید. در این بخش باید سه نکته کلیدی در مورد مخاطب را بدانید:

مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

این افراد از چه کانال های اجتماعی استفاده می کنند؟ آیا از رسانه های دیگری هم بهره می برند؟ چگونه وبلاگ های جدید را پیدا می کنند؟ آن ها به حرف چه کسانی گوش می دهند؟ تمامی این موارد به ماهیت وبلاگ و مخاطبان شما بستگی خواهد داشت.

 آنها از وبلاگ شما چه می خواهند؟

اگر می خواهید وبلاگ موفقی داشته باشید باید بدانید چگونه به سوالات و نیازهای آنان پاسخ دهید. بنابراین اگر وبلاگ شما برای کمک به یادگیری افراد طراحی شده است باید موضوعات مورد علاقه مخاطبان خود را پیدا کنید. با مخاطبان خود صحبت کنید و ببینید چه چیزی نیاز دارند و چگونه می توانید نیاز آن ها را برطرف کنید.

 این افراد به چه چیزی پاسخ می دهند؟

به عادت های مخاطبان خود نگاه کنید. آن ها از چه وبلاگ ها و رسانه های اجتماعی استفاده می کنند؟ آیا های ویدئویی، صوتی یا  اینفوگرافیک ها را دوست دارند؟ می خواهند وارد مکالمه شوند؟

 جذب بازدیدکننده:

بعد از اینکه مخاطب خود را مورد پژوهش قرار دادید، حوزه کاری را شناسایی کردید و تولید محتوا را آغاز نمودید، حالا به مخاطب نیاز دارید. در ادامه نکاتی را برای جذب مخاطب بیان می کنیم.

  • افزونه های سئو: افزونه های مرتبط با موتورهای جستجو را نصب کنید و آن را به گونه ای کنید که برای محتوایتان مفید باشد. زمانی را بر روی پیکربندی توضیحات و عناوین محتوای جدید خود اختصاص دهید.
  • عناوین پست ها: واقعیت این است که برخی از عناوین می تواند بازدیدکننده بیشتری نسبت به سایر عناوین جذب کند. پس در نوشتن عنوان دقت کنید.

ایجاد مشتریان وفادار:

شما هم همانند سایر وبلاگ نویسان انتظار دارید زمانی که افراد سایت شما را بازدید می کنند، بیشتر از یک پست را مورد مطالعه قرار دهند. در ادامه نکاتی را برای بازگشت دوباره بازدیدکننده بیان خواهیم کرد:

  • طول پست: اطمینان حاصل کنید که پست شما زیاد کوتاه یا زیاد بلند نیست. تحقیقات نشان می دهد پست ۲۰۰۰ کلمه ای در میان افراد محبوب تر است.
  • محتوا: محتوای با کیفیتی که به درد مخاطبان شما بخورد بسیار مهم خواهد بود.
  • خبرنامه ها و به روزرسانی های ایمیلی: اجازه ندهید افراد وبلاگ شما را فراموش کنند. آن ها را به اشتراک در خبرنامه تشویق کنید. پست های جدید را برای مخاطبان ارسال کنید اما در انجام اینکار زیاده روی نکنید.
  • بحث ها: به کامنت های افراد پاسخ دهید. اگر سوالی داشتند آن را بی پاسخ نگذارید. اینکار باعث می شود کامنت های بیشتری دریافت کنید.
  • نظرسنجی ها و عقاید مخاطبان: از خوانندگان خود سوال کنید. نظرات آن ها را بپرسید و آن را بر روی وبلاگ خود اعمال کنید.

رشد مخاطبان:

جذب مخاطب و توسعه ارتباط وفادارانه برای رشد مخاطبان کافی است اما اگر به دنبال روش های بهتری هستید می توانید از نکات زیر استفاده کنید:

  • از ناحیه امن خود خارج شوید: شکل جدیدی از رسانه ها را به سایت اضافه کنید. اینکار باعث جذب طیف جدیدی از مخاطبان به سایت می شود.
  • افراد را تشویق کنید محتوای موجود را به اشتراک بگذارند. افزونه اشتراک در رسانه اجتماعی را نصب کنید.
  • رسانه های غیر دیجیتال: کتابی بنویسید، در تلویزیون و رادیو حضور داشته باشید یا درکنفرانس یا رویدادی صحبت کنید. اینکار به افزایش مخاطبان جدید کمک می کند.
  • همکاری: برخی از وبلاگ نویسان خوانندگان خود را به همکاری در سایت دعوت می کنند.

تعامل با مخاطبان برای موفقیت ضروری است:

یکی از موارد مهمی که باعث موفقیت سایت می شود ارتباط موثر با مخاطبان است. سعی کنید جامعه خود را بزرگ تر کنید و با خوانندگان تعامل سازنده ای برقرار نمایید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن