بازاریابی دیجیتالمقالات وب

چرا استارت آپ ها باید بازاریابی چابک را مدنظر داشته باشند؟

بازاریابی چابک رویکردی است که از های چابک الهام گرفته است. اهداف این نوع بازاریابی بهبود سرعت، پیش بینی، شفافیت و سازگاری با تغییر عملکرد بازاریابی است. در سال های اولیه رشد کسب وکارها، هر ای که صرف می شود ضروری است. هر لحظه ای که شما  در بازار حضور نداشته باشد  همان لحظه ای  است که رقبایتان در حال کار بر روی ان هستند و می توانند با ارسال پیام های جذاب آن ها را به سمت کسب وکار خود جذب کنند. استارت آپ ها به خاطر ماهیتی که دارند باید فعالیت های بازاریابی را با دقت بیشتری انجام دهند.  در این مقاله قصد داریم به موضوع بازاریابی چابک(Agile Marketing) بپردازیم و ببینیم چرا استارت آپ ها باید چنین بازاریابی را مدنظر داشته باشند. پس همراه وب باشید.

  1. این نوع بازاریابی خطرات موجود را کمتر می کند:

رویکرد بازاریابی چابک می تواند ایده های شما را با سرعت بیشتری مورد تایید قرار دهد. قبل از اینکه بخواهید کمپین های بازاریابی خود را با مقیاس کامل تری اجرا کنید، این بازاریابی به شما اجازه می دهد در مورد مفاهیم موجود اطلاعات بیشتری کسب کنید.  اساس و بنیان آن بر روی موارد کوچک بنا نهاده شده است. در ابتدا بر روی  حداقل محصول قابل انعطاف خود تمرکز کنید و سپس آن را جلوی مخاطبان هدف خود بگذارید.  این محصول می تواند یک پست اجتماعی یا ایمیل باشد اما هدف آن جمع آوری اطلاعات فوری است. نسخه های متعددی از آن را تست کنید تا بتوانید نسخه ای که شکست خواهد خورد را به سرعت شناسایی کنید و ببینید چه نسخه ای بهترین کارکرد را خواهد داشت.اینکار به شما کمک می کند از محصولات و خدمات موجود محافظت کنید و موفقیت فروش را دوچندان نمایید.

  1. باعث کسب نتیجه ای می شود که به ایده های بهتر می انجامد:

یکی از قابلیت های ارزشمندی که بازاریابی چابک در اختیار کسب وکارها قرار می دهد شروع  کار با گام های کوچک، یادگیری در مورد شرایط موجود و در نهایت مقیاس بندی آن است. بعد از اینکه پاسخ های را درک کردید می توانید نتایج خود را بهبود ببخشید. فرایند بازاریابی چابک به تیم شما اجازه می دهد یافته های خود را بر روی محصولات و خدمات اعمال کنند. این رویکرد بنیادین به شما اجازه می دهد با بازار در حال تغییر خود را منطبق کنید. این روزها رقابتی بودن بسیار ضروری است و به شما اجازه نمی دهد رقابت خوبی با سایر شرکت ها داشته باشید.

  1. همکاری و اعتماد را ایجاد می کند:

فرایند بازاریابی چابک  می تواند کار تیمی قوی تری بین افراد داخل و خارج شرکت ایجاد کند.  با اینکه سلسله مراتبط عمیق جزو مشکلات استارت آپ ها محسوب نمی شود اما این نوع بازاریابی به افراد کمک می کند بهتری با هم داشته باشند.  این شرایط در مورد سرعت بخشیدن به تصمیم گیری های موجود است. موفقیت هر شرکتی به توانایی آن در درک ایده های خام و تبدیل آن به  ایده های جذب مشتری بستگی دارد.  اعضای کلیدی هر تیم باید حداقل روزی ۱۵ دقیقه کنار هم جمع شوند و در مورد سه چیز با هم به بحث و تبادل نظر بپردازند:  دستاوردی که دیروز کسب کرده اند، دستاوردهایی که امروز داشته اند و موانعی که سر راه شرکت وجود دارد.  این ارتباط و تعامل می تواند جامعه خوبی در داخل شرکت ایجاد کند. بازاریابی چابک نیازمند بحث های چهره به چهره و قابل اعتماد است.

  1. فرهنگ انجام کارها را تقویت می کند:

با اینکه ممکن است انتظار داشته باشید همه کارمندان شرکت روحیه کارآفرینی همچون شما داشته باشند اما بازاریابی چابک حس فوریت و اضطرار را در میان تمامی کارمندان ایجاد می کند و آن ها را تشویق می کند کارهای خود را به درستی انجام دهند. اگر افراد به درستی هدایت شوند می توانند کار خود را به درستی انجام دهند.

  1. این نوع بازاریابی منجر به شفافیت و اعتماد بیشتر می شود:

به کمک جلسات روزانه و ابزارهای مدیریت پروژه که برای دسته بندی وظایف  و کمک به تعامل واقعی طراحی شده اند همه شرکای داخل و خارج شرکت به خوبی با موارد زیر آشنا خواهند بود:

  • در طول اجرای پروژه چه اتفاقاتی در داخل و خارج شرکت رخ می دهد
  • هر فردی مسئول چه چیزی است
  • هزینه مشتریان چگونه صرف می شود.

بخش مهم جریان کاری، تقسیم کار به قسمت  های دو هفته ای است.

  1. با حداقل هزینه بیشترین بهره را خواهید داشت:

استارت آپ ها معمولا منابع محدودی دارند. بازاریابی چابک به تیم ها اجازه می دهد بر روی چیزی که مهم و تاثیر گذار است تمرکز داشته باشند. با تقسیم کردن پروژه ها به بخش های قابل مدیریت و ایجاد وظایف، تیم می تواند با هم کار کند.

  1. از نتایج زمان واقعی و مبتنی بر داده استفاده می کند:

استارت آپ ها نمی توانند بازار رو به رشد را کندتر کنند و البته هزینه کافی برای افزایش سرعت خود در میان رقبا را ندارد. می توان به کمک بازاریابی چابک این شرایط را بهبود بخشید. شما می توانید به کمک این نوع بازاریابی از  برندهای بزرگ  سبقت بگیرید. بازاریابی چابک به تیم ها اجازه می دهد خود را با های موجود همگام سازند و بدانند مشتریان در زمان واقعی چه ی دارند.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن