مقالات وبوردپرس

چگونه به کمک WAMP، وردپرس را بر روی رایانه ویندوزی نصب کنیم؟

حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید وردپرس را بر روی رایانه ویندوزی تان به صورت لوکال نصب کنید. کار کردن بر روی وردپرس در رایانه به شما اجازه می دهد های جدید آن را کنید، نحوه توسعه وردپرس را بیاموزید و قبل از مهاجرت به دنیای آنلاین سایت وردپرسی را راه اندازی کرده و با آن کار کنید. در این مطلب سعی می کنیم نحوه نصب وردپرس بر روی ویندوز را به کمک WAMP مورد بررسی قرار دهیم. پس تا انتها همراه وب ایده باشید.

چرا باید وردپرس را بر روی ویندوز نصب کنیم؟

نصب وردپرس به صورت لوکال به شما اجازه می دهد محیط موجود را تست کنید و سپس به دنیای آنلاین مهاجرت نمایید.  نصب وردپرس بر روی رایانه به عنوان سرور محلی یا لوکال هاست شناخته می شود. معمولا وردپرس از وردپرس لوکال برای توسعه ها و قالب های خود استفاده می کنند. کاربران مبتدی هم می توانند از این روش برای یادگیری وردپرس، تست افزونه ها و قابلیت های جدید و بررسی قابلیت های متعدد وردپرس استفاده نمایند.

نکته مهم: اگر وردپرس را به صورت لوکال بر روی ویندوزتان نصب کردید،  تنها کسی که قادر به مشاهده سایت خواهد بود، خودتان هستید.  اگر دوست دارید سایت تان در دسترس همه افراد قرار گیرد باید یک دامنه و یک هاست خریداری کنید و وردپرس را بر روی هاست تان نصب نمایید.

WAMP چیست؟

WAMP تلفیقی از وب سرور آپاچی، PHP و MYSQL برای رایانه های ویندوزی است.  همه این ها نرم افزارهای متن باز جداگانه ای هستند. با اینحال نصب این موارد به صورت جداگانه حتی برای کاربران با تجربه هم دشوار خواهد بود. نرم افزارهایی همچون WAMP به شما اجازه می دهند به سادگی همه این موارد را بر روی رایانه تان نصب کنید.

 گام اول: نصب WAMP بر روی رایانه ویندوزی

قبل از هر کاری باید نرم افزار WAMP را بر روی رایانه تان دانلود کرده و نصب کنید. کافیست سری به سایت WampServer  بزنید و دکمه Start Using WampServer را بفشارید. اینکار شما را به بخش دانلود می برد. در این بخش دو نسخه خواهید داشت. یکی از آن ها ۳۲ بیتی و دیگری نسخه  ۶۴ بیتی  است. بر اساس نوع ی که بر روی رایانه تان دارید می توانید بهترین گزینه را انتخاب و دانلود کنید.

بعد از اینکه فرآیند دانلود تکمیل شد، می توانید بر روی فایل اجرایی آن کلیک کنید تا فرآیند نصب کامل شود. مطمئن شوید که همه دستورالعمل های نصب را دنبال  می کنید. در طول فرایند نصب، باید موقعیت مرورگر وب را تعیین کنید. به طور پیش فرض این گزینه اینترنت اکسپلورر موجود بر روی سیستم تان است.

شما  می توانید این گزینه را به یا هر مرورگر دیگری که دوست داشتید تغییر دهید. بعد از نصب، WampServer را اجرا کنید و به سراغ گام بعدی بروید.

 گام دوم: تنظیم پایگاه داده برای راه اندازی وردپرس لوکال

در این گام باید یک پایگاه داده خالی MYSQL ایجاد کنید. بعد از اجرا می توانید سبز WampServer را در گوشه پایین و راست صفححه نمایش تان ببینید. کافیست بر روی آن کلیک کنید و سپس بر روی PHPMyadmin کلیک نمایید.

نکته: اگر آیکون WampServer قرمز یا زرد بود، بدین معنی است که سرویس های آن به درستی کار نمی کند. باید با کلیک کردن بر روی آیکون سرویس ها را فعال سازید.

خوب حالا می توانید وارد صفحه phpMyAdmin شوید. به سادگی نام کاربری یعنی root را وارد کنید و بخش پسورد را خالی بگذارید.  بر روی دکمه Go کلیک کنید. بعد از شدن، باید بر روی پایگاه داده در phpmMyAdmin کلیک کنید تا پایگاه داده جدیدی برای وردپرس ایجاد شود. در این مرحله از شما خواسته می شود نامی برای پایگاه داده انتخاب کنید. سپس بر روی دکمه create کلیک کنید. حالا پایگاه داده شما آماده است و می توانید وردپرس را بر روی آن نصب کنید.

 گام سوم: نصب وردپرس به کمک WAMP

 

در گام بعدی باید آخرین نسخه از وردپرس را دانلود کنید.  وردپرس به صورت فایل زیپ دانلود می شود.پس باید آن را از حالت زیپ خارج کنید و فولدر wordpress را کپی نمایید.

در این مرحله باید فولدری که WAMP بر روی آن نصب شده را  پیدا کنید. ما WAMP را بر روی فولدر C:\wamp64 نصب کردیم. پس از همین گزینه استفاده می کنیم.  فقط به خاطر داشته باشید که این موقعیت برای شما ممکن است متفاوت باشد.  فولدر wordpress را در فولدر C:\wamp64\www پیست می کنیم. شما می توانید نام فولدر wordpress را به هر چیزی که دلتان خواست تغییر دهید. این گزینه ادرس  وردپرس لوکال تان خواهد بود. پس باید مطمئن شوید نامی را انتخاب می کنید که به خاطر سپاری اش برایتان اسان است.  ما نام این فولدر را به mysite تغییر دادیم. حالا باید مرورگر خود را باز کنید و عبارت http://localhost/mysite/ را وارد نمایید. در ابتدا از شما خواسته می شود زبان سیستم را انتخاب کنید و سپس اطلاعات مربوط به راه اندازی پایگاه داده نشان داده می شود. بعد از اینکه همه اطلاعات را به دقت مرور کردید بر روی دکمه Let's go کلیک کنید.

در نهایت باید اطلاعات پایگاه داده همچون نام پایگاه داده، نام کاربری، پسورد، هاست و پیشوند جداول را وارد نمایید. نام کاربری ممکن است همان Root باشد. می توانید بخش پسورد را خالی بگذارید.  حالا بر روی دکمه Submit کلیک کنید. در این مرحله وردپرس فایل را ایجاد خواهد کرد. در صفحه بعدی، می توانید پیام موفقیت آمیز بودن کار را مشاهده کنید . بر روی دکمه Run the installation' کلیک کنید .

اینکار شما را به صفحه خوشامدگویی برای وردپرس هدایت می کند. باید عنوانی برای سایت وردپرسی جدیدتان انتخاب کنید، نام کاربری ادمین، پسورد و ایمیل تان را هم بزنید.

بعد از اینکه همه مراحل را طی کردید می توانید بر روی دکمه install WordPress کلیک کنید.

پس از اینکه فرآیند نصب کامل شد، پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن نصب دریافت خواهید کرد. حالا وردپرس جداول جدیدی در پایگاه داده ایجاد کرده و آماده استفاده است.  با کلیک بر روی دکمه Log in می توانید وارد داشبورد وردپرس شوید.

5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن