بازاریابی دیجیتالمقالات وب
چگونه سرنخ های به دست آمده توسط وبینار را به فروش تبدیل کنیم؟
وبینارهای شلوغ بهترین گزینه برای ارتقا کسب وکار شما هستند. اما ایا می دانید که چگونه می توانید سرنخ های به دست آمده از وبینار را به فروش تبدیل کنید؟ نکته کلیدی که در مورد تبدیل سرنخ های وبینار به فروش وجود دارد این است که به مشتریان بالقوه خود مسیر واضح و روشنی برای دنبال کردن بدهید. بیشتر اوقات ماها بر روی ایجاد وبیناری با محتوای عالی و میزبانی آن تمرکز می کنیم اما نکته مهم که تبدیل مشتریان بالقوه به مشتری است را فراموش می نماییم. بر اساس تحقیقات انجام شده 73 درصد از رهبران بازاریابی و فروش بر این باورند که وبینارها بهترین روش برای تولید سرنخ های با کیفیت هستند. خوب در این شرایط باید بتوانیم سرنخ های ارزشمند کسب شده را به مشتریانی وفادار تبدیل کنیم. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.پس همراه وب ایده باشید.
از مشتریان رای گیری کنید تا ببینید چه کسانی برای خرید آماده هستند:
سعی کنید در طول وبینارهای خود از نظرسنجی ها و رای گیری های مختلفی استفاده نمایید. این موضوع توجه افراد را به خود جذب می کند و آن ها را به فعالیت وا می دارد. پاسخ هایی که از این رای گیری به دست می آورید می تواند بینشی را برایتان فراهم کند و به شما کمک نماید از این بینش برای بخش بندی مخاطبان بر اساس نیازها، سطح تمایل، صنعت و سایر موارد استفاده کنید.
نظرسنجی و رای گیری مخاطبان در طول وبینار هم به شما کمک خواهد کرد افرادی که به یادگیری بیشتر در حوزه کاریتان علاقه مند هستند و دوست دارند درباره صنعت شما اطلاعات بیشتری کسب کنند را شناسایی نمایید.
به خاطر داشته باشید که این تکنیک برای وبینارهایی که به منظور استفاده در بالای قیف فروش تهیه می شوند مناسب نیستند. نباید افرادی که هنوز در مرحله کشف برندتان هستند را با پیام های فروش فراری دهید.
علاوه بر این ،نظرسنجی از مخاطبان در طول وبینار باعث ایجاد نرخ پاسخ بالاتری می شود. اگر شرکت کنندگان در وبینار با اشتیاق به شما پاسخ دادند می توانید آن ها را به سراغ تیم فروش بفرستید. اگر نظرات و پاسخ های مثبت زیادی در این رای گیری کسب کردید می توانید زمانی برای نشان دادن دموی محصولات یا خدمات در انتهای وبینار اختصاص دهید.
نظرسنجی بعد از وبینار را فراموش نکنید:
ارسال نظرسنجی بلافاصله بعد از وبینار می تواند یک روش عالی برای دریافت پاسخ از مخاطبان، جلب توجه و کسب بینش های آن ها وبررسی تمایلشان برای محصولات و خدمات شرکت باشد. اگر در طول وبینار این سوالات را نپرسیده اید از آن ها بپرسید کدامشان برای نظرسنجی بعد از وبینار آماده هستند. می توانید از نظرسنجی های بعد از سمینار برای بخش بندی مخاطبان و ارسال پیام های بازاریابی بعدی استفاده کنید.
تیم فروش را هم در وبینار درگیر کنید:
همکاری و مشارکت بین تیم فروش و بازاریابی به نظر جذاب می رسد اما یکی از مواردی است که همیشه توسط افراد نادیده گرفته می شود. برای اینکه بتوانید تیم فروش خود را در وبینار درگیر کنید، مطمئن شوید که آن ها بر روی تقویم خود زمان وبینار را ثبت کرده اند و موضوع آن را می دانند. این کار باعث می شود تیم فروش خود را از قبل آماده سازد.
افراد را در عرض 24 ساعت دنبال کنید:
خوب حالا که مخاطبان به تازگی وبینار شما را تماشا کرده اند بهتر است برایشان ایمیلی ارسال کنید. بیشتر مخاطبان انتظار دارند وبینار ضبط شده ، اسلایدها و سایر موارد را از طریق ایمیل دریافت کنند. همچنین مشتریان بالقوه شما دوست دارند لینکی به پست وبلاگی که محتوای وبینار را خلاصه می کند و به سوالات شرکت کنندگان پاسخ می دهد دریافت نمایند.
سرنخ های سرد، گرم و داغ را شناسایی کنید:
مجبور نیستید از هر سه نوع سرنخ استفاده کنید اما حداقل باید سرنخ های خود را به سرنخ های داغ یعنی آن هایی که برای خرید آماده هستند و سرنخ هایی که به پرورش نیاز دارند تبدیل نمایید.
شما می توانید به کمک نظرسنجی یا رای گیری سرنخ های داغ را شناسایی کنید.اما داده های دیگری هم دارید که به شناسایی موقعیت سرنخ ها در مسیر سفرشان کمک می کند.
به داده هایی همچون داده های زیر توجه کنید:
- پاسخ های ثبت نام: در فرم وبینار خود تنها نام یا ایمیل افراد را نپرسید. پا را فراتر از این بگذارید و از آن ها سوالات بیشتری بپرسید. اینکار به بخش بندی و سفارشی سازی کمک می کند.
- نرخ علاقه شرکت کنندگان: در برخی از ابزارها می توانید گزارش های وبینار که نرخ تعامل شرکت کنندگان را می سنجد دریافت کنید.
- تعامل های قبلی در فرایندهای بازاریابی: این موضوع در برگیرنده رفتار کاربران در وب، دانلود محتوا و فعالیت در وبینارهای قبلی است.
موارد شخصی سازی شده ای را به سرنخ های داغ تان ارسال کنید:
خوب حالا که بهترین سرنخ ها را شناسایی کرده اید می توانید احتمال فروشتان را افزایش دهید. بهتر است برای تیم فروش خود یک قالب ایمیلی سفارشی سازی شده تهیه کنید. هر چقدر کار تیم فروش راحت تر باشد دسترسی آن ها به مخاطبان هم راحت تر خواهد بود. این پیام های دنبال کننده باید مرتبط با محتوای وبینار باشد، ارزشی برایشان فراهم کند و به حل مشکلاتشان کمک نماید.
سرنخ های گرم و سرد را هم پرورش دهید:
حتی افرادی که برای خرید آماده نیستند را هم می توانید به مشتریان بالقوه تبدیل کنید. نباید این فرصت را نادیده بگیرید. چنین افرادی را بر اساس بخش بندی معمول خود در فهرست سرنخ هایی که باید پرورش داده شوند قرار دهید و شانس فروش خود را دو چندان نمایید.
سرنخ های وبینار خود را دوباره هدف گیری کنید:
ایجاد کمپین های هدف گیری مجدد یا همان کمپین های ریتارگتینگ برای وبینارها به شما اجازه می دهد برند خود را در ذهن مخاطبان ماندگار کنید. باز هم می توانید مخاطبان را بر اساس پاسخ ها، سطح تمایلات، تعامل در بازاریابی بخش بندی کنید اما سرنخ ها را همیشه دنبال نمایید و به آن ها کمک کنید هر مرحله از سفر خود را به خوبی رد کنند و وارد مرحله بعدی فروش گردند.
به خاطر داشته باشید که تبلیغات ریتارگتینگ باید تکمیل کننده سایر تاکتیک های بازاریابی تان باشد.
همیشه به سرنخ ها کمک کنید فعالیتی انجام دهند:
باید به مشتریان بالقوه تان کمک نمایید مرحله بعدی را در سفرشان دنبال کنند. حتی اگر سرنخ ها در حال حاضر آماده تبدیل شدن به مشتری نیستند هم باید به آن ها منابع یادگیری بیشتری بدهید و کمک کنید همیشه با برندتان تعامل داشته باشند.
گنجاندن دکمه های Call to action در طول وبینار یا در ایمیل های دنبال کننده و برجسته کردن مزایای برند، مخاطب را به برداشتن گام های بعدی ترغیب می کند.