مجازی سازیمقالات وب

چگونه یک مهاجرت موفق از Hyper-V به VMware داشته باشیم؟

قبل از اینکه بخواهید از Hyper-V به VMware مهاجرت کنید باید فهرست جامعی تهیه نمایید، زمانبندی مناسبی تنظیم کنید و در نهایت تاثیرات احتمالی این کار را با شرکای کاری خود در میان بگذارید. اگر به دنبال هایپروایزری هستید که پشتیبانی گسترده ای از داشته باشد و به بسته های امنیتی رری نیاز نداشته باشد می توانید  از Hyper-V به VMware مهاجرت کنید. اینکه دلیل شما برای این مهاجرت دقیقا چه چیزی است اصلا مهم نیست. در این مقاله مراحل و ترفندهای انجام اینکار را به دقت بیان خواهیم کرد تا بتوانید نتایج بسیار عالی به دست آورید. پس همراه ایده باشید.

برای آغاز کار، بهترین روش برای مهاجرت از Hyper-V به VMware استفاده کردن از است. شما می توانید این محصول را از Vmwareدانلود کنید. قبل از اینکه بخواهید هر نوع مهاجرتی را در سیستم های خود داشته باشید بهتر است موارد زیر را مدنظر داشته باشید تا از بروز هر نوع مشکلی جلوگیری نمایید:

فهرست  سیستم های موجود:

 

  • چند دستگاه در شرکت خود دارید که می خواهید این مهاجرت را بر روی آن ها اعمال کنید؟
  • ایا زیرساخت های مقصد توانایی و ظرفیت کافی برای مواجه شدن با این مهاجرت را دارند و می توانند سطح قابل قبولی از عملکرد را فراهم آورند؟
  • اطمینان حاصل کنید که وابستگی های هر کدام از اپلیکیشن ها قبل از مهاجرت مورد توجه قرار می گیرد.
  • اطمینان حاصل کنید سرورهایی که قرار است مهاجرت بر روی آن ها اعمال شود به خوبی پاک شده اند و در صورت نیاز گشته اند.

زمانبندی:

 

  • ایا تمامی افرادی که در شرکت حضور دارند در مورد مهاجرت موافق هستند؟ ایا با این افراد مشورت کرده اید؟  برای به حداقل رساندن مشکلات موجود بر روی یک زمان خاص به توافق رسیده اید؟

تاثیر مهاجرت:

 

  • وابستگی اپلیکیشن ها: دستگاه هایی که به هم وابسته اند را در یک گروه قرار دهید.
  • مدیریت شرایط: ممکن است به هنگام مهاجرت خرابی یا از کار افتادگی سیستم ها دیده شود. اطمینان حاصل کنید که همه افراد این شرایط را به خوبی درک کرده اند.

 

خوب حالا اجازه دهید مراحل مهاجرت از Hyper-V به VMware را با هم مرور کنیم.

 

مرحله اول: قبل از هرکاری باید نرم افزار VMware vCenter Converter را دانلود کنید.

بعد از دانلود کردن این محصول، آن را نصب کنید. بعد از اینکه فرآیند نصب کامل شد، آن را باز کنید و گزینه Convert machine را از نوار منوی موجود انتخاب نمایید.

مرحله دوم: برای نرم افزار، جزییات منبع را فراهم آورید

از آی پی آدرس یا سیستم نام دامنه ماشین مجازی که قصد مهاجرت آن را دارید استفاده کنید. ادمین باید از منوی کشویی که در شکل نیز مشاهده می کنید  دستگاه مناسب را انتخاب کند. همانطور که از شکل پیداست، ما در حال مهاجرت از  ماشین مجازی سرور هستیم. برای اینکه بتوانید مهاجرت موفقیت آمیزی داشته باشید باید از اکانتی استفاده کنید که  سطح دسترسی لوکال ادمین را داشته باشد.

مرحله سوم: مقصد مورد نظر  خود را تنظیم کنید

از FQDN یا آی پی آدرس سرور مقصد  در بخش سرور استفاده کنید. مقصد شما ممکن است یک هاست واحد یا یک vCenter server باشد. همانطور که در شکل مشاهده می کنید ما از یک vCenter server آزمایشی برای مهاجرت استفاده می کنیم. ادمین باید اکانتی را فراهم کند که سطح دسترسی administrator در vCenter  را داشته باشد.

مرحله چهارم: عامل (conversion agent) را نصب کنید

قبل از اینکه بخواهید مهاجرت خود را آغاز کنید عامل تبدیل یا همان conversion agent باید بر روی ماشین مجازی مبدا نصب شود. همچنین باید uninstall اتوماتیک فایل ها بعد از ایمپورت یا uninstall دستی را انتخاب کنید.

مرحله پنجم: موقعیت مقصد را مشخص کنید

در این مرحله باید فولدر مقصد را به  درستی انتخاب کنید.  ماشین مجازی شما در این فولدر قرار خواهد گرفت.  ما در این مقاله از ساختار فلت استفاده می کنیم پس گزینه پیش فرض را انتخاب کردیم. اگر دوست داشتید می توانید نام ماشین مجازی خود را تغییر دهید . اما اگر دلیل قانع کننده ای برای اینکار ندارید بهتر است اجازه دهید این گزینه دست نخورده باقی بماند.

مرحله ششم: منابع هاست مقصد را انتخاب کنید

در این مرحله ادمین باید هاستی که قرار است مورد استفاده قرار گیرد را انتخاب کند. به طور طبیعی، شما می توانید هاست را به کلاستر خود اضافه کنید اما اینکار اجباری نیست.  موقعیت ذخیره سازی ها و نسخه ماشین مجازی در صورت نیاز باید تنظیم شود.

مرحله هفتم: گزینه مهاجرت را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید

شکل زیر مرور اجمالی از دستگاه را نشان می دهد. شما می توانید در این مرحله گزینه های متعددی همچون فرمت ماشین مجازی را تنظیم کنید. همچنین می توانید در صورت نیاز دیسک خود را به روزرسانی نمایید.  ممکن است به عنوان یک ادمین نیاز داشته باشید تنظیمات شبکه را ویرایش  کنید تا اطمینان حاصل کنید که گروه مناسبی از پورت ها انتخاب شده است. اگر نیاز بود می توانید به صورت خودکار نصب ابزارهای VMware را اغاز کنید.

مرحله هشتم: آیتم های موجود را مرور کنید

صفحه یکی مانده به آخر فقط یک نمای کلی از آنچه اتفاق می افتد است. در صورت نیاز این صفحه را مرور کنید و بر روی گزینه Next کلیک نمایید.

مرحله نهم: یک Job ایجاد کنید

بعد از انجام اینکار مقدار زمان باقی مانده برای مهاجرت Hyper-V به VMware و نیز وضعیت تکمیل این فرآیند نشان داده خواهد شد.

نکات و پیشنهادات:

 

برای اینکه بتوانید از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید باید مواردی را در ذهن داشته باشید. به خاطر داشته باشید که پورت فایروال اغلب دردسرساز است اما شما می توانید از سایت VMware استفاده کنید و الزامات پورت برای داشتن یک تبدیل مجازی به مجازی را مطالعه نمایید. معمولا متخصصان توصیه می کنند VMware Tools بر روی سیستم نصب شود.  به خاطر داشته باشید اگر مهاجرت از Hyper-V به VMware به درستی برنامه ریزی شده باشد و نکات مرتبط با آن مدنظر قرار گیرد این کار به خوبی انجام خواهد شد. پس زیاد نگران این موضوع نباشید.

منبع: techtarget.com

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن