سئومقالات وب

چگونه آدرس های پایداری برای سئو بنویسیم؟

محتوا ممکن است پادشاه باشد اما صفحات سایت ، زیرساخت این پادشاهی است. برای رسیدن به رتبه های بالاتر در به محتوای عالی نیاز دارید اما  رتبه بندی در میان محتوای عالی به مواردی همچون حجم و کیفیت سیگنال ها در مورد URL هایی نیاز دارد که محتوا از طریق آن یافت می شود. در این مقاله قصد داریم درباره اهمیت استفاده از آدرس های بادوام و پایدار برای موفقیت های طولانی مدت سئو صحبت کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

آدرس های بادوام و پایدار به جمع شدن لینک و سایر سیگنال های رتبه بندی کمک می کنند و شما را در قسمت های بالای نتایج جستجو برای مهم حفظ می نمایند.

 آدرس پایدار و بادوام چیست؟

یک آدرسی است که پایداری خوبی دارد و می توان آن را به کمک محتوای تازه در اینده به روز کرد و در عین حال از آن برای رتبه بندی کلمات کلیدی اصلی استفاده نمود و سیگنال های رتبه بندی را برای مدت زمان طولانی تری حفظ کرد. یک آدرس بادوام لازم نیست برای پایدار بودن در حال حاضر به روز شده باشد. بیشتر آدرس هایی که به طور مکرر به روزرسانی می شوند به عنوان آدرس پایدار در نظر گرفته نخواهند شد.

زمانی که خود را ایجاد می کنید باید به فکر باداوم و پایدار بودن آن باشید. اینکار به موفقیت های بعدی می انجامد. یک آدرس باداوم و پایدار معمولا نباید در برگیرنده موارد زیر باشد:

  • تاریخ
  • عقاید و
  • صفت
  • نام نویسنده
  • اطلاعات در مورد خود پست

آدرس های پایدار باید ساده باشد و بتواند با هسته واژه جستجو خود را منطبق نماید. این نوع آدرس باید ساده ، کوتاه و خوانا برای انسان باشد. به عنوان مثال برای محتوایی با عنوان کنفرانس آی تی می توان از آدرس های زیر استفاده کرد:

  • it-conferences
  • it-tech-conferences
  • it-events-conferences

برای این آدرس ها شما می توانید محتوای خود را هر سال یا هر ماه بدون تغییر URL، به روزرسانی کنید.

در مقابل، آدرس های یکبار مصرف ممکن است ویژگی هایی که در بالا بیان کردیم را نداشته باشد. برای این آدرس ها، خود URL  باید به موقعیت جدید ریدایرکت شود تا بتواند سیگنال های رتبه بندی را برای موضوع هسته جمع آوری نماید. در غیر اینصورت موضوع قدیمی باقی می ماند و نمی تواند سیگنال های رتبه بندی را جمع آوری کند. برای داشتن یک نسخه جدید از مقاله نوشته شده برای کنفرانس آی تی در سال ۲۰۱۹ یا برای اضافه کردن و حذف کنفرانسی از لیست، یک آدرس جدید باید ایجاد شود تا بتواند با محتوای موجود همخوانی داشته باشد. زمانی که آدرس جدید برای هر سال ایجاد می شود ، نسخه جدید صفحه مدنظر باید از اول و بدون لینک شروع به کار کند.

آدرس های پایدار در برابر آدرس های یکبار مصرف: چگونه از بین این ها یکی را انتخاب کنیم؟

برخی از محتواها و کلمات کلیدی نیازمند آدرس های بادوامی هستند و برخی از محتواها نیز به آدرس های یکبار مصرف نیاز دارند.  اگر می خواهید از ادرس های یکبار مصرف و باداوم برای محتوای خود استفاده کنید قوانین زیر را مدنظر داشته باشید:

 نوع محتواهایی که می توان در آن ها از آدرس های بادوام استفاده کرد:

  • محتواهای ضروری همچون صفحه ات، صفحات طبقه بندی و سایر صفحاتی که کلمات کلیدی کوتاه و مهم را هدف قرار می دهند
  • محتوای حساس به زمان همچون گزارش های سالانه یا کنفرانس های سالانه
  • موضوعاتی که ممکن است نقطه نظر سایت در مورد آن تغییر کند اما موضوع اصلی دست نخورده باقی بماند.
  • محتوایی که می توان آن را به طور منظم به روز کرد
  • محتوایی که کلمات کلیدی مهم را هدف قرار می دهد و ممکن است با گذشت زمان تغییری در بافت و زمینه آن ایجاد شود.
  • بیشتر محتواهای همیشه سبز که بر روی کلمات کلیدی کوتاه تمرکز دارد.
  • محتوایی که کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا را هدف قرار می دهند.

انواع محتوایی که می توانند از آدرس های یکبار مصرف استفاده کنند:

  • محتوا در مورد رویداد یا وضعیتی که در یک بازه زمانی موجود است.
  • نقطه نظر بسیار خاص
  • محتوایی که نویسنده قصد به روز کردن ان را در اینده ندارد.
  • کلمات کلیدی با حجم جستجوی پایین
  • کلمات کلیدی طولانی

نکاتی در مورد ریدایرکت ها:

با اینکه تصور افراد بر این است که ریدایرکت ها بیشتر سیگنال های رتبه بندی را از موقعیت A به موقعیت B انتقال می دهند اما بحث هایی در این مورد وجود دارد که نشان می دهد حفظ آدرس ها در  موقعیت اصلی شان بیشتر سیگنال های رتبه بندی جمع آوری شده را بهتر از ریدایرکت ها حفظ می کنند. های اجتماعی بر روی آدرس های ریدایرکت شده جمع نمی شوند و داشتن فهرست بلندبالایی از ریدایرکت ها می تواند مشکلات زیادی را برای سایت ایجاد کند. استفاده از ریدایرکت ها برای برخی از موارد خوب هستند اما آن ها جایگزین آدرس های اولیه قوی نیستند.

 نتیجه گیری:

محتوای همیشه سبز همیشه ایده خوبی بوده است اما آدرس های همیشه سبز بهتر از هر چیز دیگری هستند. محتوا ممکن است با گذشت زمان تغییر کند اما آدرس ها و موضوع اصلی اغلب دست نخورده باقی می ماند. تفاوت قابل توجهی بین محتوا و خود آدرس ها وجود دارد. درک چنین تفاوت هایی به شما اجازه می دهد ترافیک، سیگنال های اجتماعی و رتبه بندی خود را بهتر کنید. شما همیشه می توانید عنوان، متادیسکرپشن، تصاویر و بدنه متن را بعد از انتشار آن تغییر دهید اما تنها یک آدرس اصلی برای خود انتخاب نمایید و بر روی آن خوب فکر کنید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن