مقالات وب

هاست ابری بهتر از هاست اشتراکی است؟

اگر به دنبال رقابت در فضای آنلاین هستید باید قبل از هر چیزی یک هاست مناسب پیدا کنید و خود را بر روی آن میی نمایید. اما سوال اینجاست که چگونه می توانیم هاست مناسبی برای خود انتخاب کنیم؟ هاستینگ می تواند مسئله پیچیده ای برای شما  باشد و گزینه های متعددی پیش رویتان قرار گیرد. در چنین شرایطی این احتمال وجود دارد که سردرگم شوید و ندانید برای شروع کار چه نوع هاستی را انتخاب نمایید. در این مقاله قصد داریم تفاوت های بین هاست ابری و هاست ی را با هم مرور کنیم. این دو گزینه جزو رایج ترین انتخاب هایی است که پیش روی شما قرار می گیرد. به خاطر داشته باشید که برای هر ی یک انتخاب ویژه می تواند مناسب باشد و هر انتخابی برای هر فردی مناسب نیست. نوع مناسب هاست به نیازهای سایت شما بستگی دارد. در این مقاله همراه وب باشید تا تفاوت های هاست ابری و اشتراکی را با هم مرور کنیم.

 هاست اشتراکی چیست؟

خرید هاست

ما بارها و بارها در مورد هاست اشتراکی صحبت کرده ایم. همانطور که می دانید هاست اشتراکی ارزان ترین و محبوب ترین نوع هاستی است که توسط افراد مورد استفاده قرار می گیرد.  شما می توانید این نوع هاست را با قیمتی کمتر از ۲۰ هزار تومان در ماه از وب ایده ی کنید. در این شرایط، هر کاربری مقدار اشتراکی از را دریافت خواهد کرد. سرور بین اکانت های مختلف تقسیم خواهد شد و می توان به ک یک سرور هزاران سایت را میزبانی کرد. این موضوع بدین  معنی است که اگر سایت دیگری که روی همان سرور قرار دارد از منابع موجود بیش از حد استفاده کند سایت شما ضعیف تر عمل خواهد کرد. با اینحال، شرکت های هاستینگ تلاش می کنند این اثر را کمتر کنند. هاست اشتراکی می تواند یک انتخاب عالی برای افراد باشد که سایت کوچکی دارند یا بودجه شان محدود است.

هاست ابری چیست؟

هاست ابری

هاست ابری یا سرور مجازی ابری به شما اجازه می دهد از منابع سرورهای متعدد استفاده کنید به جای اینکه محدود به استفاده از منابع یک سرور واحد باشید. این  موضوع به شما اجازه می دهد از هاست خود برای سایتی پرترافیک استفاده کنید. هاست ابری محافظت بیشتری را در اختیارتان قرار می دهد.

 

این مقاله را نیز بخوانید: تفاوت هاست ابری با سرور اختصاصی در چیست؟

 

 کدام یک از این هاست ها را باید انتخاب کنید؟

هاست ابری گزینه بهتری نسبت به هاست اشتراکی است زیرا می تواند مقادیر زیادی از ترافیک را مدیریت کند، محافظت امنیتی بهبود یافته ای را فراهم آورد و قابل اعتماد باشد. با اینحال همه این موارد اضافی می تواند هزینه بر باشد. به همین خاطر هاست ابری گران قیمت تر از هاست اشتراکی است. اگر قصد دارید  سایت خود را رشد دهید و نیازمند عملکرد بالا هستید  هاست ابری، گزینه بهتری برایتان خواهد بود. اگر تازه کار خود را آغاز کرده اید و سایتتان ترافیک زیادی دارد قطعا هاست اشتراکی برایتان بهتر است. در این شرایط می توانید به خرید هاست اشتراکی فکر کنید و بعدها با افزایش ترافیک، هاست خود را ارتقا دهید.

5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن