دایرکت ادمینکنترل پنلمقالات وب

چگونه Nginx را بر روی دایرکت ادمین نصب کنیم؟

به طور پیش فرض ادمین با توسعه پیدا می کند.  تبدیل این گزینه به را می توان به کمک ابزار CustomBuild انجام داد. بعد از تکمیل  مطالعه این مقاله شما می توانید دایرکت ادمینی با Nginx داشته باشید. پس همراه وب ایده باشید تا فرایند را با هم مرور کنیم.

 گام اول: به روزرسانی CustomBuild

خوب قبل از هر کاری باید مطمئن شوید که از CustomBuild 2.0 استفاده می کنید. اگر در این مورد مطمئن نیستید ببینید چگونه می توانید نسخه فعلی را بررسی نمایید و آن را در صورت ارتقا دهید.

 گام دوم: اصلاح CustomBuild

قبل از اینکه بخواهیم دایرکت ادمین را برای کار با  Nginx و آپاچی آماده کنیم، به CustomBuild بروید. برای اینکار از دستور زیر استفاده کنید:

 

فایل را به کمک دستور زیر باز کنید:

 

گام سوم: اصلاح نسخه های PHP

دایرکت ادمین از نسخه های متعدد PHP به همراه هم پشتیبانی می کند.  استفاده از Nginx و Apache reverse proxy به همراه دایرکت ادمین نیازمند استفاده از php-fpm  است. اگر در حال حاضر از این گزینه استفاده نمی کنید، php1_mode  و php2_mode  را در فایل options.conf   به مقدار php_fpm تغییر دهید.

 گام چهارم: نصب NGINX

بعد از ذخیره کردن این فایل، Nginx را نصب کنید:

 

 

اینکار باعث حذف آپاچی نمی شود.

 گام پنجم: توسعه reverse proxy

بعد از کامپایل کردن و ایجاد وب باید از CustomBuild برای نوشتن تمامی پیکربندی ها بر روی سرور استفاده کنیم:

 

خوب حالا Nginx بر روی سرور شما نصب خواهد شد. بسته به سروری که دارید این کار ممکن است حدود ۳۰ دقیقه طول بمشد. لطفا صبور باشید و در فرایند نصب اختلالی ایجاد نکنید.

5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن