سئومقالات وب

چگونه اسنیپت های برجسته گوگل را از آنِ خود کنیم؟

اسنیپت های برجسته (featured snippet)گوگل فرصت قدرتمندی است که نه تنها می تواند شما در غلبه بر یاری کند بلکه قادر است خوبی را در موتور جستجوی گوگل فراهم آورد. به کمک داده های حاصل از نمودار دانش گوگل، پاسخ سوالاتی که در جعبه جستجو تایپ می کند به صورت اسنیپت های کوتاهی از اطلاعات ظاهر می شود. همین امر باعث صرفه جویی در زمان کاربر می شود و اطلاعات مورد نیاز او را به سرعت فراهم می آورد.  در این مقاله قصد داریم نحوه به دست آوردن اسنیپت های برجسته گوگل را با هم مرور کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

 چگونه اسنیپت های برجسته را پیدا کنیم؟

ابزار قدرتمند برای یافتن اسنپیت های برجسته برای سایت، استفاده از Semrush است. به کمک SEMrush می توانید به دنبال واژه ای بگردید که در حال حاضر برای آن رتبه ای دارید و نوع کلمه کلیدی را فیلتر کنید.  بعد از اینکه  این واژه ها را شناسایی کردید، محتوایی را ایجاد کنید که  چنین مواردی را هدف قرار می دهد. به عنوان مثال اگر دریافتید که سوال” چگونه می توان  وبلاگ را بهینه سازی کرد” جزو سوالات برتر در تجزیه و تحلیل SEMrush است، می توانید مقاله ای بنویسید و این موضوع را به طور کامل توضیح دهید. برای اینکه بتوانید تلاش های خود را به خوبی دنبال کنید باید های موجود را بشناسید. در ادامه تاکتیک هایی که می توانید به کمک آن ها  اسنیپت های برجسته ایجاد کنید را با هم مرور می کنیم.

 به صفحه سوالات پر تکرار خود نگاهی بیندازید:

استفاده از این صفحه یک روش عالی برای پیدا کردن محتوای مورد نیاز برای تولید اسنپیت است. زمانی که صفحه سوالات پرتکراری توسعه می دهید که قابلیت به اسنیپت را دارد، می توانید از این فرصت به خوبی به نفع خود استفاده کنید.  به عنوان مثال برای هر سوالی یک صفحه پاسخ جداگانه  تهیه کنید.  قطعا یک صفحه سوال پرتکرار اصلی خواهید داشت اما بهتر است هر سوال را به پنجره جداگانه ای هدایت کنید و در آن توضیحات مفصلی ارائه نمایید.   خوب حتما از خودتان می پرسید چگونه می توانید سوالات و پاسخ های این صفحه را به دست آورید. به کمک ابزارهای پژوهش کلمات کلیدی، قادر خواهید بود لیست کاملی از سوالات و پاسخ های آن ها را تهیه نمایید. همچنین می توانید از کلمات کلیدی طولانی، کلمات کلیدی LSI  استفاده نمایید.

 تعداد کلمات خود را بهینه سازی کنید:

زمانی که محتوای خود را برای الگوریتم های گوگل بهینه سازی می کنید، شانس به دست آوردن اسنیپت های برجسته نیز بیشتر خواهد شد. پژوهش بر روی اسنیپت ها نشان می دهد که تعداد کلمات مهمی در به دست آوردن این جایگاه دارد. رایج ترین طول محتوا در اسنیپت های برجسته بین ۴۰ الی ۵۰ کلمه است.

از پاراگراف ها، لیست های عددی، بولت پوینت و جداول استفاده کنید:

فرمتی که برای اسنیپت مورد استفاده قرار می دهید می تواند بر روی به دست آوردن این جایگاه اثر بگذارد. اگر  محتوایی دارید که می توان آن را به فرمت جدول توسعه داد، شانس به دست آوردن این جایگاه افزایش پیدا می کند. انتخاب نمایش داده ها در جدول می تواند به کسب رتبه برای اسنیپت ها مفید باشد. پاراگراف و لیست های عددی نیز می تواند در این شرایط کمک کننده باشد. محتوا یا پاسخ به کوئری ها را در تگ پاراگراف قرار دهید. مطمئن شوید که تگ پاراگراف  زیر هدر کوئری جستجوست.

 هدرها و مراحل را به اسنیپت های خود اضافه کنید:

کوئری جستجوی خود را در هدرهای H1، H2 و H3 قرار دهید تا شانس به دست آوردن این جایگاه را افزایش می دهد. اینکار ارزش بیشتری به واژه ها می دهد و ارتباط واژه را به صفحه بیشتر می کند.

تصاویر خود را بهینه سازی کنید:

اسنیپت های برجسته گوگل اغلب تصاویری در کنار محتوا دارند. این تصویر ممکن است از صفحه اصلی یا URL موجود نباشد.  گوگل محتوا را از یک صفحه و تصویر را از صفحه دیگر به دست می آورد. برای افزایش شانس نمایش محتوا به شکل اسنیپت، مطمئن شوید که تصاویر خود را برای اینکار بهینه سازی کرده اید. تصاویر خود را با سوال پرسیده شده در تگ ALT ، عنوان تصویر و نام تصویر بهینه سازی نمایید.  اندازه تصویر را نیز مد داشته باشید. گوگل تصاویری را نمایش می دهد که حدود ۲۰۰ در ۱۶۰ پیکسل هستند.

لینک ها را فراموش نکنید:

بعد از اینکه اسنیپت های برجسته را بهینه سازی کردید،  به کمک لینک ها  شانس دیده شدن آن ها را افزایش دهید. هر چقدر لینک های خارجی که به صفحه شما اشاره دارند بیشتر باشد، گوگل آن را مهم تر و مرتبط تر می داند.  اینکار شانس به دست آوردن اسنیپت های برجسته را افزایش می دهد. مطمئن شوید که محتوای شما بسیار آموزنده، قابل اشتراک و معتبر است.

اسنیپت های برجسته برای ها و محتواهای بسیار ارزشمند است.  استفاده از این قابلیت می تواند شما را در میان رقبا متمایز کند و را افزایش دهد.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن