بازاریابی دیجیتالمقالات وب

۷ مورد از اطلاعاتی که برای هر استراتژی بازاریابی ضروری است

همانطور که می دانید آغاز یک استراتژی بازاریابی جدید بسیار هیجان انگیز است. شما باید ایده های جدیدی پیدا کنید،  این ایده ها را در بافت جدید بر روی خود اعمال نمایید و در نهایت بازگشت سرمایه گذاری دلخواه و مطلوب خود را به دست آورید. اما کمپین بازاریابی موفق یک شبه ایجاد نمی شود. برنامه ریزی و فاز مربوط به آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.   باید کارهای زیادی انجام دهید و کمپین های عالی که در شما فعالیت دارند را دنبال نمایید. ارزش واقعی معمولا در ایجاد می شود. قبل از اینکه بخواهید استراتژی خود را نهایی کنید، مطمئن شوید که ۷ مورد از اطلاعات  موردنیاز را در دست دارید. در ادامه این اطلاعات را با هم مرور خواهیم کرد. پس همراه وب ایده باشید.

  1. هدف اصلی شما:

این گزینه به نظر واضح می رسد. درست است؟ هرچقدر تعداد مشتریانی که به دست می آورید بیشتر باشد پول بیشتری به دست می آورید. اما بازاریابی کمی پیچیده تر از آن است.  باید اطلاعات دقیق تری در مورد ناحیه بازاریابی که  در حال کار بر روی آن هستید داشته باشید. به عنوان مثال ایا سعی دارید بیشتری به سمت سایت جذب کنید؟ سعی دارید نرخ تبدیل خود را بیشتر کنید؟ می خواهید شناخت از برند خود را افزایش دهید؟ پس باید موارد خاصی که به شما مربوط می شود را شناسایی کنید. به دنبال به دست آوردن نرخ رشد خاصی هستید؟ در بازه زمانی خاصی باید کار کنید؟ هر چقدر خاص تر باشید موفق تر خواهید بود. اهداف اصلی خود را شناسایی کنید.

  1. مخاطبان هدف شما:

شما باید مخاطبان هدف خود را  بشناسید. منظور ما این است که واقعا مخاطبان خود را شناسایی کنید. حدس زدن در این شرایط کافی نخواهد بود. شما باید بدانید آن ها واقعا چه کسانی هستند، به کدام یک از محصولات یا تان علاقه دارند و چه کارهایی را انجام می دهند.  برای تایید این اطلاعات بهتر است تحقیق کنید و از های موجود استفاده کنید. باید بدانید چه چیزی آن ها را خوشحال می کند و برایشان مناسب تر است. از نظرسنجی ها یا پژوهش های فعلی بازار برای به دست آوردن نظرات مشتریان و باورهای آنان استفاده کنید و استراتژی خود را از این نقطه بسازید.

  1. ی شما:

زمانی که قصد دارید استراتژی بازاریابی خود را ایجاد کنید باید رقبا و استراتژی هایی که آن ها استفاده می کنند را بشناسید. اگر با سایر شرکت هایی که شبیه شما هستند اشنایی کافی ندارید در گوگل به جستجو بپردازید  و برخی از محبوب ترین رقبا را بیابید. آن ها از چه نوع استراتژی استفاده می کنند؟ اهداف آن ها چگونه است و مخاطبانشان چه فرقی با مخاطبان شما دارد؟ فاکتورهای متمایز کننده ای که می توانید برای جذب مخاطبان اشتراکی استفاده کنید چیست؟ می توانید در این مرحله  از کارهایی که رقبا انجام می دهند الهام بگیرید و سوخت خلاقی برای برنامه ریزی و هدف قرار دادن کمپین های خود پیدا کنید.

  1. گزینه های مرتبط با رسانه ها:

مهم نیست اهداف، مخاطبان و رقبای شما چه شکلی هستند، زمانی که می خواهید پیام خود را به دست افراد برسانید باید گزینه های ارتباطی متعددی داشته باشید. ایا رویکرد تبلیغایت سنتی دارید یا می خواهید از رویکردهای درونی همچون بازاریابی محتوا و استفاده کنید؟ از چه پلتفرم اجتماعی استفاده می کنید؟ گزینه های ارتباطی نامحدودی وجود دارد. باید مزایا و معایب هر کدام از این گزینه ها را سبک و سنگین کنید و بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

  1. گزینه های پیام رسانی:

در مرحله بعدی باید در مورد گزینه های پیام رسانی تصمیم گیری کنید. پیامی که می خواهید به افراد بدهید چیست؟  دوست دارید برندتان برای چه چیزی شناخته شود؟زمانی که مشتری اسم شرکت و برند شما را می شنود دوست دارید چه احساسی داشته باشد؟ آن ها برای خرید محصولات و خدمات شما چه مسیری را باید طی کنند؟ این گزینه ها نیازمند توجه خاصی به  موضوعات روانشناسی است  اما به خلاقیت شما نیز بستگی دارد.

  1. قیمت های شما:

در این مرحله باید به طور تقریبی بدانید هزینه کمپین شما چقدر است. برخی از گزینه ها نسبت به گزینه های دیگر گران قیمت تر هستند. به همین خاطر بسته به و ناحیه ای که بر روی آن کار می کنید باید مناسبی داشته باشید.  آیا با انتخاب کانال کوچک تر و مقیاس بندی آن به هنگام رشد کسب وکار، می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید ؟ این موضوع را حتما مدنظر داشته باشید.

  1. بازگشت سرمایه در پروژه:

در نهایت باید بتوانید بازگشت سرمایه در پروژه را اندازه گیری کنید.  دوست دارید از کمپین خود چقدر درآمد کسب کنید؟ در مقابل هزینه ای که به دست می اورید چقدر باید هزینه صرف کنید؟ این سوالات مهم ترین بخش از ایجاد استراتژی بازایابی است.  توجه خاصی به این بخش داشته باشید.

این اطلاعات گسترده و جامع نیستند. شما باید پژوهش های بیشتری در مورد خودتان، بهترین تمرینات و رویکردهای جایگزین انجام دهید. البته تمامی این مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم اصول بنیادین  استراتژی بازاریابی هستند که هیچ استراتژی بدون آن تشکیل نمی شود. زمانی که به عنوان بازاریاب تجربه بیشتری کسب می کنید، برخی از این اطلاعات برایتان ثابت باقی می ماند و پژوهش و توسعه برخی برایتان راحت تر می شود. زمانی که در فاز برنامه ریزی قرار دارید این چک لیست را بررسی کنید تا مطمئن شوید استراتژی خوبی برای بازاریابی خود ایجاد می کنید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن