سیستم عاملمقالات وب

گوگل برای آیفون اپلیکشین های بهتری نسبت به اندروید می سازد

بیشتر افراد معتقدند که از های گوگل موجود بر روی IOS نسبت به اندروید لذت بیشتری می برند. خلاقیت و بیشتری در مورد یکیشن های گوگل برای سیستم عامل IOS نسبت به اندروید انجام شده است. خود من نیز متوجه وجود این تفاوت شده بودم. اپلیکیشن های ایمیلی، تقویم و کیبورد تنها چند مورد از هایی است که بر روی سیستم عامل IOS بهتر از اندروید کار می کند. بیشتر افراد کیبورد گوگل را تحسین می کنند . من نیز این کیبورد را بسیار دوست دارم. به خاطر وجود محدودیت های اپل، نمی توانید از دیکته استفاده کنید و زمانی که به آن نیاز دارید به شما نشان نمی شود.اما با این وجود، تمامی ها به خی در آن جمع شده است.

برخی از اوقات گوگل بر روی آیفون عملکرد بهتری نسبت به اندروید دارد:

این موضوع بسیار جالب است و می تواند باعث ایجاد عملکرد بیشتر نسبت به سیستم عامل اندروید شود. شاید دلیل این امر وجود محدودیت هایی باشد که برخی از اوقات به ایجاد راه حل های بدیع و نوآورانه می انجامد یا اینکه برای مهندسان گوگل، توسعه برنامه های مختلف در IOS آسان تر به می رسد. شرکت اپل نصب برنامه های ثانویه از سایر شرکت ها را به عنوان برنامه پیش فرض برای مواردی همچون گر، تقویم و ایمیل محدود کرده است. این موضوع بدین معنی است که برخی از اوقات نیاز به تلاش بیشتری برای دستیابی به این گزینه هست. اما اپل نیز ابزارک ها و ورقه های به اشتراک گذاری پیشرفته ای را ایجاد کرده است که به این برنامه های ثانویه نیز اجازه می دهد در گوشی شما حضور داشته باشند و از سایر برنامه های موجود جدا نشوند.

اجازه دهید موضوع را با بیان مثالی روشن تر کنیم. گوگل Hangouts یکی از برنامه های خوب گوگل برای چت است. بر روی سیستم عامل IOS ، این برنامه به نظر منسجم و پایدار می رسد. بر روی سیستم عامل اندروید، طراحی و مکان قرار گیری دکمه ها به تدریج و در هر ماه تغییر پیدا می کند. بر روی سیستم عامل IOS می توانید از فرمت های مختلفی برای به اشتراک گذاری مستقیم آیتم های موجود با سایر افراد در چت استفاده کنید.گوگل در اکتبر سال ۲۰۱۵ ،این توانایی را برای اپلیکیشن ها اضافه کرده است تا بتوانند بر روی سیستم عامل اندروید نیز این کارها را انجام دهد. این قابلیت ” به اشتراک گذاری مستقیم” نام دارد. برنامه گوگل Hangouts نیز از ماه گذشته از این قابلیت پشتیبانی می کند.

برنامه هایی همچون GBOARD، جستجوی گوگل و HANGOUT بر روی اندروید می تواند از همتای خود یعنی IOS ایده بگیرد:

گزینه دیگر جستجوی گوگل است. این گزینه اگرچه در اندروید با دقت و عمق زیادی ساخته شده اما اغلب اوقات کاربران نسبت به آن احساس خوبی ندارند. فرض کنید بر روی گوشی خود جستجویی را انجام می دهید اما بعد از انجام اینکار متوجه می شوید که نتایج به خوبی در تب مرورگر ذخیره نمی شود تا پیدا کردن آن در روزهای بعدی آسانتر باشد. به عنوان مثال در نسخه جدید اندروید، انجام جستجو در گوگل و انتخاب یکی از لینک ها باعث به وجود آمدن یک پنجره مرورگر تصادفی می شود. اگر این پنجره را از دست بدهید همه چیز از بین می رود. اما داخل برنامه جستجوی گوگل در سیستم عامل IOS ، تاریخچه مرور و گشت گذار کاربر در فضای مجازی به صورت کارت های عمودی ذخیره می شود که بعدا می توان به آن مراجعه کرد. این گزینه بسیار مفید خواهد بود. البته این اپلیکیشن های گوگل هنوز هم همانند برنامه های خود اپل بر روی آیفون ادغام نشده اند که نارضایتی بزرگی محسوب می شود به همین خاطر نیز گوگل به سختی تلاش می کند اپلیکیشن هایی را وارد بازار کند که از برنامه های شرکت اپل هوشمندتر و بهتر باشد. نگاهی به جعبه Inbox خود بیندازید. این برنامه ایده دسته بندی کردن ایمیل های مشابه و یک اعلان اساسی برای ایمیل ها را در خود ادغام کرده است. من شخصا این گزینه را دوست دارم اما حتی اگر شما آن را دوست نداشته باشید باید گوگل را به خاطر طرز فکرش تحسین کنید. اپلیکشینی که بیشتر از سایر موارد باعث شگفتی افراد شده است برنامه Motion Still گوگل است. این برنامه عملکرد بسیار خوبی دارد و به سرعت به برنامه پیش فرض بسیاری از کاربران تبدیل شده است. این برنامه در گذشته نیز بسیار دوست داشتنی بوده است اما امروزه پیشرفت های زیادی در آن ایجاد شده است. چیزی که در مورد این برنامه قابل توجه است این است که با استفاده از آن، گوگل کدهایی را ایجاد کرده است که تقریبا همه سازندگان موبایل سعی در درک آن دارند. دوربین می توانند تصاویر و فیلم های بسیاری کوچکی ایجاد کنند و آن را با سایر افراد به اشتراک بگذارند. شرکت اپل سعی کرده است از گزینه Live Photo استفاده کند. اما این برنامه و سایر برنامه های مشابه در گوشی های دیگر به دلایل مختلف با شکست مواجه بوده اند. با استفاده از قابلیت Live Photo می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

هر زمانی که عکسی را می گیرید این برنامه فیلم کوتاهی از آن ایجاد می کند. برای دیدن این فیلم کوتاه در تصاویر اپل، باید لمس سه بعدی داشته باشید یا تصویر را انتخاب کرده و آن را نگه دارید. این برنامه اگرچه به نظر خوب می رسد اما زیاد سرگرم کننده و جالب نیست. اگر در مورد هر کدام از این اپلیکیشن ها از کاربر سوال شود، بیشتر آنها اپلیکیشن های گوگل را ترجیح می دهند زیرا رضایت بیشتری برایشان فراهم می کند. کاری که برنامه Motion Stills گوگل انجام می دهد این است که تمامی این فیلم های کوچک را می گیرد و در یک اسکرول عمودی بزرگ کنار یکدیگر قرار می دهد. شما می توانید به تصاویر خود نگاهی بیندازید بدون اینکه نیازی به گرفتن و فشار دادن تصویر داشته باشید.

همچنین این برنامه همانند یک فیلم کوتاه یا GIF عمل می کند. این فرمت ها دقیقا فرمت هایی هستند که ما برای به اشتراک گذاری تصاویر متحرک خود مورد استفاده قرار می دهیم و فرمت هایی است که در اپلیکیشن و هر دستگاهی به خوبی کار می کند. شرکت اپل به جای اینکه به کاربران اجازه دهد از تصاویر و فیلم های خود در هر دستگاهی استفاده کنند، سعی می کند فرمت های جدیدی را طراحی نماید که تنها بر روی IOS قابل اجراست. نکته جالبی که در مورد Motion Stills وجود دارد این است که بر روی آیفون کار می کند. این گزینه سرگرمی و رضایت بیشتری برای کاربران فراهم می کند. البته گوگل نیز باید تمامی تلاش خود را برای ساخت برنامه های مناسب در اندروید انجام دهد تا بتواند از این گزینه نیز به نفع خود استفاده کند. شرکت اپل نیز باید اپلیکیشن های خود را بهبود ببخشد. گوگل این ایده را برای Android. iOS 10 اجرا خواهد کرد تا برنامه های مختلف در سیستم عامل های متفاوت به درستی کار کنند. سعی کنید از برنامه هایی همچون Live Photos و Motion Still در کنار یکدیگر استفاده کنید. با استفاده از این اپلیکیشن ها اوقات خوب و سرگرم کننده ای خواهید داشت.

منبع

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن