بازاریابی دیجیتالمقالات وب

چگونه مکالمات عادی در رسانه های اجتماعی را به سرنخ و فروش تبدیل کنیم؟

با اینکه داشتن هزاران و میلیون ها فالور در از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است اما این اعداد و ارقام  زمانی که فالورها برند شما را نادیده می گیرند  مزایای زیادی برایتان نخواهند داشت.  تعامل، یک نکته کلیدی برای موفقیت  در بازاریابی رسانه های اجتماعی است. برندهایی که تعامل بیشتری از مخاطبین خود دریافت می کنند بهتر می توانند خود را در دید افراد قرار دهند و طبیعی به دست آورند.  همه این موارد( طیف وسیعی از فالورها، تعامل مخاطبین و افزایش  دیده شدن برند) دستاوردهای مهمی در حوزه رسانه های اجتماعی امروزی هستند اما نمی توانند هدف نهایی تان باشند.  هر کاری که در رسانه های اجتماعی انجام می دهید باید به یک هدف اصلی نزدیک باشد و آن هم رسیدن به سرنخ و است. خوشبختانه  اگر بتوانید تعامل  خوبی در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید، مسیرتان برای رسیدن به چنین اهدافی هموارتر خواهد بود.  اما سوال اینجاست که چگونه می توان تعاملات موجود در رسانه های اجتماعی  را به فروش و سرنخ واقعی نمود؟ در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. پس همراه وب ایده باشید.

 مرحله اول: به داده های خود نگاه عمیقی بیندازید.

داده های خود را به دقت مورد بررسی قرار دهید تا ببینید پلتفرم رسانه های اجتماعی تان چگونه می تواند سرنخ بیشتری برای کسب وکار ایجاد کند. کار خود را از همان داده ها آغاز کنید. سپس ببینید  مخاطبین در رسانه های اجتماعی درباره چه چیزی صحبت می کنند و چگونه این صحبت ها را به برند شما مرتبط می نمایند.  تنها بر روی مکالمه هایی که در صفحه و پرو شخصی شما رخ می دهد تکیه نکنید. به دنبال گروه ها و صفحات مرتبطی باشید که افراد در آن مکالمات واقعی دارند. با اینکه استفاده از گزینه های جستجو در شبکه های اجتماعی همچون و توییتر یک روش اسان برای بررسی این مکالمات است اما ابزارهای listening به شما کمک می کند موضوعات داغ را پیدا کنید.

مرحله دوم: از مکالمات برای پیدا کردن موضوعات پنهانی  و مشکلات مشتریان استفاده کنید

کاربران رسانه های اجتماعی بیشتر اوقات دوست دارند نظرات واقعی خود را در این رسانه ها بیان کنند. پس مکالمات مخاطبین هدف خود را بررسی کنید تا ببینید چه مشکلی دارند و چه چیزی مانع از خریدشان می شود.  سعی کنید در این مکالمات شرکت کنید و سوالاتی را از افراد بپرسید. فالورهایی که احساس کنند نادیده گرفته شده اند، دیگر به مشتری تبدیل نخواهند شد.  پس سعی کنید با افراد مکالمه داشته باشید و مشکلاتشان را هدف قرار دهید.

مرحله سوم: پیشنهاداتی را ایجاد کنید که برای افراد ارزشمند است

معمولا فالورها موارد رایگانی که برایشان ارزشمند است را دوست دارند و  سعی می کنند به راحتی در آن مشترک شوند. همین امر باعث تعامل افراد می شود.  اما برای اینکه افراد را به سمت برند بازگردانید و آن ها را به سمت قیف فروش هدایت کنید باید ارزش واقعی در هر گام فراهم آورید.  از بینشی که از تجزیه و تحلیل مکالمات و داده کاوی در مراحل قبل به دست آورده اید استفاده کنید و پیشنهادات هدفمند و البته ارزشمند تولید نمایید.

محتوایی تولید کنید که بتواند به سوالات افراد پاسخ دهد و به مشکلات و موانعی که سر راه خرید وجود دارد فائق آید.  از خودتان بپرسید مشتریان هدف من به چه چیزی نیاز دارند؟  اگر این ها مشکلات رایجی هستند از مطالعات موردی و برای نشان دادن مزایای محصولات و خدمات خود استفاده کنید. اینکار باعث افزایش می شود.

 مرحله چهارم: اشتراک گذاری را برایشان آسان تر کنید

زمانی که لازم دارید چشمان خود را بر روی محتوا و پیشنهاداتی که ارائه می کنید باز کنید فالورها بهترین ابزار بازاریابی خواهند بود. زمانی که محتوای قانع کننده و تجربیات ارزشمند در رسانه های اجتماعی ارائه می کنید، کار اشتراک گذاری را برای افراد راحت تر و ساده تر کنید. اینکار باعث می شود به طیف وسیعی از مخاطبین دسترسی داشته باشید.  بیشتر افراد به خوبی می دانند که چگونه می توانند پست های رسانه اجتماعی را در شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارند اما افراد باید قبل از هر چیزی بدانند که محتوای شما ارزش اشتراک را دارد.  با قرار دادن دکمه های رسانه های اجتماعی در مکان و موقعیت مناسب در سایت، کار اشتراک گذاری را ساده تر کنید.

 مرحله پنجم: از یک دکمه فراخوان اقدام به عمل (Call to action) استفاده کنید:

اگر از افراد چیزی که می خواهید  را درخواست نکنید، نمی توانید آن را به دست آورید. پس خجالت نکشید و از دکمه های فراخوان اقدام به عمل در پست های خود استفاده کنید. حتی یک جمله ساده همچون بیشتر یاد بگیرید، هم می تواند کاربران را به صفحه فرود شما هدایت کند.  نکته کلیدی برای ارائه یک call to action قدرتمند و موثر در رسانه های اجتماعی چیست؟

از عبارات کاربردی مثل موارد زیر استفاده کنید:

  • اینجا کلیک کنید تا….
  • دانلود کنید…
  • بیشتر یاد بگیرید…

حس فوریت و اضطرار را به کمک جملات مناسب در کاربر ایجاد نمایید. سعی کنید از حس زیبایی شناسی هم استفاده کنید و زیاد کار تبلیغاتی انجام ندهید. فالورهای شما بسیار باهوش هستند.  هرگز اعتماد آن ها را نابود نکنید.

مرحله ششم: رسانه های اجتماعی را به خاص تبدیل کنید

مطمئن شوید که پیام رسانی شما در این صفحات همگام و همتراز با Call to action است و می تواند مخاطبان را به صفحه فرود مناسبی هدایت نماید. زمانی که مشتری روی محتوای شما کلیک می کند  تمایل و علاقه خود را به محصول یا خدماتتان نشان می دهد. در این شرایط نوبت شماست که او را حفظ کنید.صفحات فرود باید دقیق و قانع کننده باشد و بتواند ارزش کافی برای نگه داشتن مشتری ارائه نماید.

اگرچه این فرآیندها به شما کمک خواهد کرد مکالمات موجود در رسانه های اجتماعی را به سرنخ و فروش تبدیل کنید اما  یک فعالیت یکباره و یک شبه نیست. همانند هر فرایند بازاریابی دیگر، انجام اینکار هم به زمان و تلاش نیاز دارد. شما باید همه چیز را بررسی کنید و در صورت نیاز نمایید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن