سرور مجازیمدیریت سرورمقالات وب

بعد از دریافت سرور مجازی سنت او اس چه کارهایی باید انجام داد؟

شرکت های مختلف بعد از اینکه ترافیک شان افزایش یافت یا کسب وکارشان توسعه پیدا کرد به دنبال خرید سرور مجازی می روند. بعد از  تکمیل فرایند خرید، ممکن است سیستم عاملی که روی نصب شده است، سنت او اس باشد. خوب در این شرایط اولین مراحلی که باید طی کنید چیست؟ در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.پس همراه وب ایده باشید.

اگرچه می توانید بلافاصله بعد از خرید سرور مجازی خود کارتان را شروع کنید اما موارد و کارهای دیگری نیز وجود دارد که به کمک آن ها قادر خواهید بود بیشترین استفاده را از سرور مجازی جدید خود ببرید و  امنیت آن را بهبود ببخشید. در ادامه سعی می کنیم این موارد را به طور اختصار بیان کنیم.

  1. اتصال به سرور مجازی:

سرور مجازی

اولین کاری که باید انجام دهید اتصال و برقراری ارتباط با سرور از طریق SSH است. در این شرایط باید و پورت SSH سرور خود را بدانید. روش های مختلفی برای  اتصال با سرور وجود دارد و انتخاب بهترین روش به  سیستم عاملی که استفاد می کنید بستگی خواهد داشت. برای سیستم عامل ویندوز می توانید از های متن باز رایگان همچون putty استفاده کنید. در مقابل برای سیستم عامل های لینوکسی می توانید از تینال استفاده کنید. برای درک نحوه ارتباط با سرور توصیه می کنیم مقاله اتصال به سرور مجازی لینوکس از طریق SSH را مطالعه کنید.

  1. سرور:

مرحله بعد از اتصال موفقیت آمیز به سرور مجازی، به روز رسانی آن است. بر روی سیستم عامل سنت او اس، شما می توانید اینکار را به کمک دستور زیر انجام دهید:

yum update

این دستور پکیج هایی که بر روی سیستم نصب شده را به روزرسانی می کند و آخرین به روزرسانی های امنیتی را نصب می نماید. شما باید به طور منظم سرور خود را به روزرسانی کنید. برای اینکه چنین فرایندی را فراموش نکنید توصیه می کنیم یک یادآوری کننده برای سرور خود تنظیم نمایید.

  1. امن کردن سرور:

امن کردن صحیح سرور مجازی مهم ترین مرحله ای است که بعد از دریافت سرور جدید باید طی کنید. اگر در مورد سرورهای سنت او اس تازه کار هستید و اطلاعات زیادی ندارید می توانید از سرور مجازی مدیریت شده استفاده کنید. در این شرایط ین شرکت ما تمامی مراحل مورد نیاز برای امن کردن سرور را متقبل می شوند.

 از های قوی استفاده کنید:

اصلا مهم نیست چگونه از مکانیسم های دفاعی برای امن کردن سرور خود استفاده می کنید. اگر از پسورد ضعیف بهره مند شوید هیچ چیزی نمی تواند از سرورتان محافظت کند. به همین خاطر اصلی ترین و ابتدایی ترین چیزی که بعد از گرفتن سرور مجازی باید  انجام دهید استفاده از پسورد قوی و قدرتمند است. زمانی که می خواهید یک پسورد جدید ایجاد کنید راهنمایی های زیر را به خاطر داشته باشید:

  • اطمینان حاصل کنید که پسورد شما حداقل ۸ کاراکتر طول دارد
  • از ترکیب حروف کوچک و بزرگ انگلیسی استفاده کنید.
  • حداقل از یک عدد یا حروف و نشانه های خاص در پسورد خود استفاده کنید.

دسترسی از طریق SSH را امن کنید:

معمولا تایید هویت از طریق پسورد برای اتصال ریموت از طریق SSH  استفاده می شود. شما می توانید دسترسی SSH خود را به کمک کاربرد SSH KEY امن تر نمایید.

فایروال خود را تنظیم کنید:

یکی از مهم ترین و ضروری ترین مراحلی که برای امن کردن سرور خود می توانید انجام دهید تنظیم فایروال است. در این شرایط قادر خواهید بود از مواردی همچون iptable یا Firewalid استفاده کنید.  برای اینکه بتوانید از حملات بروت فورس(brute-force)  جلوگیری کند بهتر است Fail2ban را نصب نمایید.

 مراحل بعدی:

خوب حالا می توانید با خیال راحت کار با سرور خود را برای مقاصدی که مدنظر دارید آغاز نمایید. می توانید Lamp یا Lamp stack را نصب کنید و از سرور خود به عنوان وب سرور برای خود بهره مند شوید.  همچنین قادر خواهید بود از VPS برای راه اندازی میل سرور یا server نیز استفاده کنید. اگر از سرور مجازی لینوکس شرکت ما استفاده می کنید می توانید از متخصصانمان بخواهید همه مواردی که بیان کردیم را برایتان انجام دهند.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن